Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Västervik i morgon..

  • Västervik i morgon..

    Publicerad av walle på 1 juni, 2007 vid 13:55

    Ha ha, i morgon ska det levereras vind i norra småland, rätt vindriktning dessutom!

    flera stjärnor på windguru och smhi lovar stort.

    finns flera bra spots Runt Västervik, några snällare med stränder och många hardcore… plattvatten på det flesta spotsen men även secretspots med bryt!

    surf mitt i staden för den lönnfete McDonnaldssurfaren 😉

    kommer själv surfa på icke så nybörjarvänliga spots men guidear gärna till lämpligare spots.

    martin svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • martin

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 13:59

    Låter onekligen som att det kan bli en bra dag i morgon. Tyvärr är jag min vana trogen ute och åker på helgen. Grästorp i Västergötland är mål den här gången. Ingen surf där kan jag redan nu avslöja.

  • walle

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 14:34

    @Martin 387701 wrote:

    Låter onekligen som att det kan bli en bra dag i morgon. Tyvärr är jag min vana trogen ute och åker på helgen. Grästorp i Västergötland är mål den här gången. Ingen surf där kan jag redan nu avslöja.

    du väljer dina roadtripdagar bra 😉

    ja vi lär få bra surf i morgon!

  • ill-k

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 14:48

    ooh hade kommit ner om jag inte hade 75st födelsedagar att fira! :mad2:

  • imported_lars

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 18:28

    Var tänkte du köra walle?

  • walle

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 18:48

    @Lärs 387765 wrote:

    Var tänkte du köra walle?

    det e så jevla hemligt att jag inte törs berätta det

  • walle

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 20:12

    @Lärs 387765 wrote:

    Var tänkte du köra walle?

    troligtvis här:
    http://www.webbkameror.se/webbkameror/vasterviksmuseum/webkamera_vvik_mu_1280_1.php

    men om du tänker åka där också så tänk på att hela världen kan se dig på webkameran när du tappar höjd och får kravla dig upp vid kajen 😉

    eller här till höger på bilden:

    http://www.webbkameror.se/webbkameror/vasterviksmuseum/webkamera_vvik_mu_1280_2.php

    men som sagt, det finns 4-5 spots som är lättare att surfa på, 2-3 passar nybörjare dessutom!

  • martin

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 20:31

    Jag var ute idag och tog en sväng med vindsurfbrädan. Det blåste dryga 10 NNO och det har byggt bra med vågor under natten. Tyvärr är just NNW-NNO rätt kass i Västervik. Det finns ingen bra vind att hitta egentligen, eller rättare sagt så kommer man inte åt den från något bra spot. Idag gick jag i vid inre Skanvik, men då får man typ simma med grejorna i ett sund där det är turbulent vind blandat med totalpunka innan vinden smäller på en bit ut. Tror inte man reder ut det med kite i dagens riktning.

    Det går att köra ute vid Skanviks klippbad, men där kan det vara riktigt brutalt om det blåser så pass mycket som idag. Kraftigt shorebreak mot klippor var det idag när jag var där och tittade. Omöjligt att gå i utan risk, iaf med vindsurfingbräda, så jag sket i det och åkte in en bit. Med kite går det nog, iom att man kan dragga sig snabbt ut genom breaket. Tappa inte brädan bara, för då är den snart mos;)

    Är det N-NO hittar du områdets i särklass bästa vind vid Skanvik (helt öppet ut mot havet, bortsett från några småskär) och det blir ordentligt med vågor som bryter på en del grundområden här och där (se upp bara med för grunda, dvs just grund). Absolut inget för nybörjare dock, men är man sugen på rå havskite i stora dyningar så är det svårslaget.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Västervik i morgon..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.