Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkusten vid SO

  • Västkusten vid SO

    Publicerad av staffomania på 4 september, 2013 vid 15:38

    Vi är några Stockholmsjäklar som ska till västkusten och vindsurfa i helgen(fre-sön) och undrar om det finns det några spots som funkar bra vid SO? Vi kör typ stora freeridebrädor och är rätt kassa.

    På spotguide står det att Torkelstorp ska funka vid SO. Stämmer det? Tidigare i sommar var jag och körde vid Olofsbo (vid SO) och det funkade väl ok även om jag inte är ett fan av att köra rakt mot vågorna som det blev då.

    Vad finns det mer för ställen?

    Vi utgår från Askim och kan väl tänka oss att åka en timme om det finns något bra spot.

    staffomania svarade 10 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • challgren

    Medlem
    5 september, 2013 vid 07:37

    Grötvik i Halmstad och Olofstorp söder om Varberg är bra alternativ.

    /Christian

  • jester

    Medlem
    5 september, 2013 vid 07:42

    Torkelstorp fungerar bra vid SO, iaf om det är lite tryck i vinden. Problemet är att du behöver sjögräsfena dels beroende på sjögräs, och dels pga att där är grunt och gott om sten.

    Annars har du ju Stråvalla strand som ligger en dryg mil söder om torkelstorp. Vinden kommer åt hyggligt, och du har en stor ö västerut som hindrar drift ut till havs vid eventuellt haveri.

  • staffomania

    Medlem
    5 september, 2013 vid 09:29

    Tack för tipsen! Blir nog att testa TT på Fredag i alla fall. Stråvalla strand såg ju annars rätt mysigt ut. Antar att det blir rätt byigt var man än kör.

  • hakuna

    Medlem
    6 september, 2013 vid 12:14

    Måsholmsvägen vid Arendal på Hisingen kanske funkar? Aka Knippleskären/Risholmen.

  • glader

    Medlem
    6 september, 2013 vid 13:28

    Krossholmen på Hisingen och Gottskär på Onsala är två andra fina alternativ

  • robin

    Medlem
    6 september, 2013 vid 14:23

    jag har funderat på att ta färjan ut till någon av öarna vid ostliga vindar. borde ju funka tycker jag. finns det bra spots där?

  • ola-h

    Medlem
    6 september, 2013 vid 14:35

    Bolleskären

  • ingen

    Medlem
    6 september, 2013 vid 20:43

    Krossholmen känns sådär, har bara kört båt där men aldrig surfat, men folk rekommderar det hela tiden på steffo så himla dåligt kan det inte vara.
    Öckerö, funkar på sydost, finns en liten strand att rigga på, om du söker på forumet finns säkert någon fin vägbeskrivning.

    Brukar det vara folk och surfa i stråvalla?

  • robin

    Medlem
    6 september, 2013 vid 21:31

    @Ola H. 715682 wrote:

    Bolleskären

    Vad får man där?

  • glader

    Medlem
    7 september, 2013 vid 07:24

    @Ingen 715694 wrote:

    Krossholmen känns sådär, har bara kört båt där men aldrig surfat, men folk rekommderar det hela tiden på steffo så himla dåligt kan det inte vara.

    Skall inte överreklamera det, men det är nära centrala Gbg, man kommer nära vattnet med bil, det finns gräs att rigga på, man har land i lä och det är öppet mot SO så vinden är bra. I övrigt är det väl som vilken fjärd som helst.

  • ola-h

    Medlem
    7 september, 2013 vid 08:07

    @Robin 715696 wrote:

    Vad får man där?

    Vågor och sideshore, säger ryktet… men det får nog blåsa en hel del.

  • callep

    Medlem
    7 september, 2013 vid 14:30

    @Robin 715681 wrote:

    jag har funderat på att ta färjan ut till någon av öarna vid ostliga vindar. borde ju funka tycker jag. finns det bra spots där?

    Öckerö intaget är en klassiker

  • staffomania

    Medlem
    8 september, 2013 vid 22:31

    Tack för alla tipsen! Blev Torkelstorp båda dagarna och på fredagen var det jäkligt bra men blåste lite sämre i lördagen. Jäkligt bra spot som var långgrunt och platt. Verkade dock blåsa bra mycket mer i Falkenberg om man tittade på vindmätarna så egentligen borde vi nog tagit Olofsbo i lördags.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkusten vid SO

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.