Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt på netto

  • inge

    Medlem
    19 april, 2006 vid 16:25

    Kan bara informera er om att det fanns i storlekarna S, L och XL på Netto, Hulta, Borås för er som har vägarna förbi.
    Jag själv slog till på ett shampo (kanske kan göra susen för våtdojjorna) och lite enrgidryck att ha i bussen.

    /J

  • enkan

    Medlem
    19 april, 2006 vid 17:21
    hellboy wrote:
    Davo wrote:
    Guppy wrote:
    Soprent på Mölndalsvägen…hehe, visste inte att vi var så många vattendjur i det området.
    /David

    Åkte oxå tomhänt från Mölndalsvägen sent igår kväll, efter att först kollat på Andra Långgatan (1 st XL kvar). Men det blev napp vid sista stoppet på Odinsgatan. 😀 Det fanns väl 3-4 kvar i varierande storlekar efter jag fått min, men med tanke på sjönära läget i Gbg kan resterande ha försvunnit under dan idag. Värt att kolla kanske… Valde medium och var nöjd (76 kg/180 cm). För 399 spänn är det en no-brainer om man som jag behövde ett komplement till en semi-dry. Lycka till.

    //johan

    Kollade oxå in dem men tvekade när det inte var möjligt att prova och de såg ut att vara designade för medelålders kinesiska män.

    Jag är 178 och 80 kg och fattar inte hur ben och ärmar räckte för dig med en medium?? Jag skulle satsat på XL för att få till någorlunda längd, men kruxet då blir ju det mkt rymliga magpartiet….Som sagt, fick ju inte prova dem.

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 april, 2006 vid 17:41
    enkan wrote:
    hellboy wrote:
    Davo wrote:
    Guppy wrote:
    Soprent på Mölndalsvägen…hehe, visste inte att vi var så många vattendjur i det området.
    /David

    Åkte oxå tomhänt från Mölndalsvägen sent igår kväll, efter att först kollat på Andra Långgatan (1 st XL kvar). Men det blev napp vid sista stoppet på Odinsgatan. 😀 Det fanns väl 3-4 kvar i varierande storlekar efter jag fått min, men med tanke på sjönära läget i Gbg kan resterande ha försvunnit under dan idag. Värt att kolla kanske… Valde medium och var nöjd (76 kg/180 cm). För 399 spänn är det en no-brainer om man som jag behövde ett komplement till en semi-dry. Lycka till.

    //johan

    Kollade oxå in dem men tvekade när det inte var möjligt att prova och de såg ut att vara designade för medelålders kinesiska män.

    Jag är 178 och 80 kg och fattar inte hur ben och ärmar räckte för dig med en medium?? Jag skulle satsat på XL för att få till någorlunda längd, men kruxet då blir ju det mkt rymliga magpartiet….Som sagt, fick ju inte prova dem.

    öppet köp i 7 dagar var det när jag köpte idag /P

  • kris

    Medlem
    19 april, 2006 vid 19:53

    Frågan är om de sitter och trycker på grejer på lagret i Mölndal, för det fanns 4 st där i f.m igen.
    Kunde inte låta bli att köpa en S (passade perfekt på mig som är 162-55, så vet ni om ni köper till tjejen eller så).

  • lars_k

    Medlem
    19 april, 2006 vid 20:16

    Apropå billiga våtdräkter så har Classe en shorty för 399:-
    http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=313496000
    Har varit på tapeten här innan…vet ej om den är nåt att ha dock. :p

  • hellboy

    Medlem
    20 april, 2006 vid 08:57
    enkan wrote:
    Kollade oxå in dem men tvekade när det inte var möjligt att prova och de såg ut att vara designade för medelålders kinesiska män.

    Jag är 178 och 80 kg och fattar inte hur ben och ärmar räckte för dig med en medium?? Jag skulle satsat på XL för att få till någorlunda längd, men kruxet då blir ju det mkt rymliga magpartiet….Som sagt, fick ju inte prova dem.

    Har alltid haft M eller nu senast MT = medium tall eftersom jag föredrar att våtdräkten sitter tajt, men visst ligger det något i det du säger. Benen är oftast inga problem eftersom jag har förhållandevis korta ben, ärmarna däremot saknas det någon centimeter på. Inget problem det heller eftersom jag ändå bara tänkt att använda den under sommarmånaderna.

    Övriga mått enligt etikett för M; hals 37cm, bröst 94cm, midjemått 80cm stämmer nästan på pricken med mina egna mått. Själv plockade jag åt sig M & L och provade i lugn och ro därhemma. Det är som sagt 7 dgrs öppet köp på Netto så en L går i retur till Andra Långgatan idag.

    //johan

  • tsss

    Medlem
    20 april, 2006 vid 10:23
    Lars_K wrote:
    Apropå billiga våtdräkter så har Classe en shorty för 399:-
    http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=313496000
    Har varit på tapeten här innan…vet ej om den är nåt att ha dock. :p

    köpte en shorty på Clas O förra året. Medium passade mina 80 kg och 175!!
    Dräkten ok för övrigt. kan dock vara annan fabrikant i år med mer normala storlekar..

  • pulver

    Medlem
    20 april, 2006 vid 11:06

    Efter den här tråden känns det som om Netto- och CO-dräkterna kommer ta över marknaden helt. Inte en enda som provat har varit negativ och man få typ 6 dräkter för samma pris som en normaldräkt. Netto har hittat sin nisch.

  • canoya

    Medlem
    20 april, 2006 vid 12:49

    Har man en dyr och fin dräkt för att kunna köra tidig vår och sen höst (vinter?) så är det ju helt onödigt att slita på den från juni yill augusti. Då duger ju en billig dräkt typ netto eller liknande och så sparar man den dyra och varma tills den behövs så håller den något år längre.
    /Håkan

  • pulver

    Medlem
    20 april, 2006 vid 12:56

    Ytterligare en lovsång till Nettos dräkter eller åtminstone till teorin att använda dessa som komplement. Håller själv m Canoya. Listan av anhängare till Nettos våtdräktssortiment blir alltså längre och längre. Kommer bli mycket förvånad om jag ser en Rip Curl eller NP på stränderna under juli, augusti framöver.

  • Oregistrerad

    Gäst
    21 april, 2006 vid 11:53

    Köpte en M idag (det var den sista på Netto Sveavägen Sthlm). Den var lite tight och kort (jag e 178/80) men nästan perfekt. Dessa dräkter e ju helt klart användbara och sjukt prisvärda! Lämnar tillbaka den nu dock (den var lite liten o jag har inte riktigt behovet av den heller).

    Jaja, rekommenderas varmt iaf.

    P.S antingen är jag skapt som en medelålders kines eller så är mitt ögonmått sisådäär. sanningen ligger nog som vanligt någonstans mittemellan D.S

    /enkan

  • hellgren

    Medlem
    21 april, 2006 vid 13:37

    Sæljer inte någon av dom skor eller huvor? Drækt har jag 😀

    /Hellgren

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt på netto

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.