Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt sen Höst/ tidig Vår

  • goretex

    Medlem
    4 december, 2015 vid 21:59

    @surfchrille 736135 wrote:

    Skulle vara kul med fler torrdräktssurfare så man kunde få lite sällskap.

    Jag tänkte slå till på en torrdräkt imorgon så fort Surfspot öppnar sen drar jag direkt vidare till Dalarö.

    Det lutar mot en Mystic Force…
    http://www.surfspot.se/torrdrakt-mystic-force-dry-suit.html

    Är inte riktigt säker på vad jag ska klä på under…
    Har underställ som jag har när jag åker utför, har långärmad termotröja från Mystic…

    Försökt hitta ett andra lager av microfleece och tror Intersport kan ha i Kungens kurva.
    Någon som har lite bra råd på den fronten? =)

  • staffomania

    Medlem
    4 december, 2015 vid 22:17

    @Goretex 737396 wrote:

    Jag tänkte slå till på en torrdräkt imorgon så fort Surfspot öppnar sen drar jag direkt vidare till Dalarö.

    Det lutar mot en Mystic Force…
    http://www.surfspot.se/torrdrakt-mystic-force-dry-suit.html

    Är inte riktigt säker på vad jag ska klä på under…
    Har underställ som jag har när jag åker utför, har långärmad termotröja från Mystic…

    Försökt hitta ett andra lager av microfleece och tror Intersport kan ha i Kungens kurva.
    Någon som har lite bra råd på den fronten? =)

    Jag körde på en liknande dräkt (skaldräkt) förra helgen och hade dubbla långkalsonger och dubbla tunna ullundertröjor. Frös som en galning då så fort man hamnade i vattnet. I och för sig upptäkte jag att dräkten läckte dräkten en del men har aldrig frusit så mycket i mitt liv. Så ta hellre för mycket kläder under än för lite. Var lite inne på en sån typ av dräkt då man ju kan ta mindre och mindre kläder under ju varmare det blir men köpte en Mystic Vulcanic istället.

  • ramrob

    Medlem
    5 december, 2015 vid 09:05

    Prova med en tunn (2/3mm) sommar våtdräkt under. Har hört att det funkar riktigt bra.

  • bicless

    Medlem
    5 december, 2015 vid 19:14

    Jag kör mystic force. Kör merinounderställ. Kalla dagar kör jag också ett fleece ställ i tillägg. Har aldrig frusit med den kombon. Funkat mitt i vintern. Bicless

  • surfen

    Medlem
    5 december, 2015 vid 20:24

    Jag kör med Skor Atan Mistral, ION Hybrid 5/4 våtdräkt, Ascan underställ med huva(utan skärm) och ProLimit Mittens Glove Closed Palm. Finns inte en chans i hel…e att jag fryser iden munderingen å då är jag på vattnet tills isbitarna plingar under brädan. De glömde jag! Mitt fina pannband från Gul, den lilla neopren remsan runt huvudet värmer bra!

  • malibu

    Medlem
    6 december, 2015 vid 07:04

    Igår fick jag lära mig att det är skitsvårt att vattenstarta i kraftiga underströmmar och låg alltså i vattnet större delen av de 3 timmar jag var ute. 5/3 dräkt, NPX Assassin, 3mm huva, handskar och varma Flashbomb-skor. Väl uppe på land frös jag en hel del och det tog ett tag att bli varm, men jag frös inget alls i vattnet.

    Så om det är någon som undrar om det är för kallt för att ligga i vattnet så är det ingen fara 🙂 Hoppa i bara!

  • sailortrash

    Medlem
    6 december, 2015 vid 08:05

    @surfen 737418 wrote:

    Jag kör med Skor Atan Mistral, ION Hybrid 5/4 våtdräkt, Ascan underställ med huva(utan skärm) och ProLimit Mittens Glove Closed Palm. Finns inte en chans i hel…e att jag fryser iden munderingen å då är jag på vattnet tills isbitarna plingar under brädan. De glömde jag! Mitt fina pannband från Gul, den lilla neopren remsan runt huvudet värmer bra!

    Du glömde säga att du aldrig ramlar i =)

  • surfen

    Medlem
    6 december, 2015 vid 12:52

    Nä just de, tänkte inte på de! 🙂

  • staffomania

    Medlem
    6 december, 2015 vid 19:36

    @surfen 737418 wrote:

    Jag kör med Skor Atan Mistral, ION Hybrid 5/4 våtdräkt, Ascan underställ med huva(utan skärm) och ProLimit Mittens Glove Closed Palm. Finns inte en chans i hel…e att jag fryser iden munderingen å då är jag på vattnet tills isbitarna plingar under brädan. De glömde jag! Mitt fina pannband från Gul, den lilla neopren remsan runt huvudet värmer bra!

    Jag har ju faktiskt också en ION Hybrid 5/4 men tycker den är lite väl kall när det blåser mycket. Annars en jäkligt skön dräkt med mycket utrymme för armarna.

  • staffomania

    Medlem
    6 december, 2015 vid 19:49

    Nu börjar jag bli klar med våt och torrdräkter på förhoppningsvis ett tag. Så här har det sett ut.

    1. Inför krisithimmelfärd. Köpte en ION Hybrid 5/4 XXL men när jag provade den hemma kändes den för lång i ärmarna så ville byta till en XL. Fanns ingen XL så lämnade tillbaka den.

    2. Till hösten köpte jag en ION Hybrid XL från surf.se. Skitskön dräkt som jag verkligen var nöjd med. Men tyvärr sprack den vid svanken så fick reklamera.

    3. Surf.se hade inte samma dräkt inne i samma storlek som dom skickade en ION Element istället för reklamationen men den funkade inte alls på mig då armarna i princip domnade av. Så skickade tillbaka den.

    4. Surf.se skickade en ION Fuse som jag tyckte jag skulle ha. En skön och varm dräkt som satt bra men funkade inte med dragkedjan bak för mig. Vill kunna knäppa upp själv och även om det gick utan underställ så fastnade kläderna i dragkedjan så skickade tillbaka den.

    5. Surf.se skickade en ION Hybrid 5/4 XXL . Alltså samma dräkt som jag lämnade tillbaka i punkt ett :-). Nu kändes den trängre än min XL som gick sönder när jag prövade den hemma men kan vara en inbillning.

    6. Köpte en Mystic Vulcanic på surfspot. Gjorde premiär med den i helgen och måste säga att den var sjukt skön. Känner mig mer rörlig och varmare än med en vanlig våtdräkt. Lätt att få på och av också. En nackdel var dock att understället var helt blött, ska undersöka det närmare men är lite svårt att veta var vattnet tagit sig in.

    Nu är det bara vettiga handskar, skor och huva som behövs 🙂

  • hakuna

    Medlem
    7 december, 2015 vid 09:32

    @staffomania 737451 wrote:

    Nu är det bara vettiga handskar, skor och huva som behövs 🙂

    Jag har en tidigare årsmodell av Oneill Mutant boots som jag köpte på Ohana, verkar inte finnas just nu. Riktigt varma, häller varmvatten ur dom när jag går upp.
    http://www.oneill.com/en/mutant-6-5-4mm-split-toe-boot/OW001578.html?dwvar_OW001578_color=BL&cgid=wetsuits-men-boots#dwvar_OW001578_color=BL&cgid=wetsuits-men-boots&start=2&sub=wetsuits-men-boots

    Som dräkt kör jag http://www.surfers.se/vatdrakter/herr/vinterdrakter/simmer-generator-hooded-654

    Handskar Da kine CWM, funkar men inte optimalt.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt sen Höst/ tidig Vår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.