Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktsreparation

  • Våtdräktsreparation

    Publicerad av nossodo på 27 april, 2009 vid 08:18

    Jag bytte ut en liten del av min våtdräkt i halsen 5x10cm ca genom att bara klippa bort den gamla biten och sy dit en ny. Nu har det börjat spricka igen så i efterhand vet jag att jag borde förstärkt mera i skarverna.

    Våtdräkter har ju någonsorts remsor limmade på sömmarna på insidan som förstärkning. Funkar det att sätta dit sådana själv? Var får man tag i?

    Tänkte annars försöka mig på DIY lösningen att limma dit någon form av tyg/plast remsa med liquisole som förstärkning, kan det funka?

    johan-b svarade 14 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • spray

    Medlem
    27 april, 2009 vid 13:05

    Det är väl lim som är ovanpå sömmarna?

  • johan-b

    Medlem
    27 april, 2009 vid 16:38

    Om du lagat med en ny bit neopren skulle jag reknommendera att du använder svart neoprenlim, t.ex. black witch, som sitter hyffsat bra och även har en del stretch till skillnad mot liquisole. Jag har i och för sig inte lagat mer än 5cm sprickor och en och annan reva med detta men då har det fungerat utmärkt. Se till att det är rent och torrt innan du limmar så ska det nog gå bra.

    Quote:
    Det är väl lim som är ovanpå sömmarna?

    Tycker också att det ser ut och känns som det är lim som ligger över sömmarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktsreparation

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.