Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vatten i strålkastaren

  • Vatten i strålkastaren

    Publicerad av safesurfer på 29 september, 2011 vid 21:38

    Jag hade bilen på rostskyddsbehandling och då tvättades den innan vaxningen. Efter detta har jag fått in vatten i strålkastaren. Jag har torkat ur genom att ta bort locket på baksidan men fukten kommer tillbaks. JAg vet inte om det beror på att det är för tätt eller inte tätt nog. Instinktivt tänker jag att man inte kan få en strålkastare helt tät blir, ju tryckskillnad då och kondens som bildas vid läckage skulle inte gå bort.

    Vill gärna ha tipps på lösning. Köpte bilen för bara någon månadsen på toyota den kom i trafik 2008-09 förstagången så har kanske garanti ifall man måste byta lykta men tycker inte det borde behövas de ser ju fina ut.
    Tack på förhand!

    safesurfer svarade 12 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jr555se

    Medlem
    30 september, 2011 vid 20:03

    klantiga tvättnissar som trycker in vatten i strålkastaren..
    det brukar väl sitta dränerings och ventilations rör på strålkastare.(iaf. på mina japanbilar gör det de)
    Jag Gissar på att en sådan slang har vikt sig kanske?
    En tur till toyota reparatörn skulle nog hjälpa annars

    lycka till!

  • safesurfer

    Medlem
    4 oktober, 2011 vid 15:48

    Jag torkade ur lyktan med stöveltorkare och sen montera jag tillbaks gummilocket bakom lyktan men först fetta jag in kanterna med litiumfett. Nu har det varit torrt ett par dagar så hoppas det förblir torrt även nästa gång jag kör i regn.

    Tack för tippset

  • safesurfer

    Medlem
    4 november, 2011 vid 10:52

    Uppdatering. Kondensen återkom efter en vecka efter de var urtorkade. Det blev ett besök på toyota mölndal som byte till en ny på garantin snabbt och enkelt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vatten i strålkastaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.