Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattenfyllda ben.

  • Vattenfyllda ben.

    Publicerad av rasmus_w på 23 september, 2006 vid 01:58

    ..på våtdräkter dårå.

    Var ute och körde med min NP 4000-torris i torsdags, eftersom det känns lite för kallt för shorty (har tyvärr inget mellanting) nu och hade ovanligt stora problemen med att benen blev vattenfyllda.

    Det är nåt med vissa brädor som gör att det sprutar vatten mot underbenen, och det vattnet lyckas nästan jämt leta sig in i benen på dräkten, men sen kommer det inte ut därifrån, så mina underben blev efterhand väldigt fulla med vatten.

    Jag lärde mig snabbt att det finns en anledning till att speedare som hänger på sig vikter använder viktväst och inte tyngre dojor, tunga fötter sänker bara tailen på brädan och gör det inte lättare att skota in eller hålla ner seglet. Det blev efterhand tungt att flytta fötterna i slag och gippar, brädan kändes allmänt trög. Till sist stannade jag och drog lite i muddarna vid fotlederna så vattnet rann ut och det märktes tydlig skillnad i planing och glid genom vindhålen liksom i höjdtagning, acceleration och toppfart i byarna.

    Kan man på nåt vis hindra vattnet från att komma in utan att hindra blodflödet till fötterna eller är det bara att leva med att då och då ha en jättelik vattenballong kring vardera fotleden? Dräkten såg ut som en ballong från hängselen och neråt!

    rasmus_w svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • callep

    Medlem
    23 september, 2006 vid 06:19

    du kan ju alltid stoppa in dräkten i skorna.. men då får du vattnet i skorna å andra sidan

  • marden

    Medlem
    23 september, 2006 vid 06:53

    på min pro limit finns det breda kaborredand man kan sätta dit runt fotlederna, det skulle du också kunna skaffa

  • trimmarn

    Medlem
    23 september, 2006 vid 08:02

    Jag har samma prob. jag använder packtejp. Problemet för mig är att benen “viker in sig” Så jag tejpar ca 10cm längst ner.. Sen hjälper det ju inte att man har spindelben så dräkten inte är tajt..
    pd.

  • rasmus_w

    Medlem
    23 september, 2006 vid 18:07

    Kanske skulle tillägga att än så länge kör jag barfota, gillar inte skor och kör inte med dem förrän temperaturen kräver det, så stoppa in i skorna hjälper inte just nu.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattenfyllda ben.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.