Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?

  • tiki

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 08:31

    Vill bara säga att jag delar ditt lidande. För tre veckor sedan var jag nere i Göteborg och körde downhill med cykel och hade min 3 dagar gamla/nya bil. Bilen stod på en relativt rymlig skogsparkering en lördagkväll när vi tränade. Då lyckades någon backa in i den med dragkrok….. och ja det var som för dig – förövaren smet.

    Surt som f-n att det är för många som beter sig på det viset. 🙁

  • calle_b

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 09:40

    Påminner om en händelse där ett gäng ovana surfare skulle lasta av i full storm på Fuerte, Sotavento. Efter att ha lossat några spännremmar något och låtit den bristande kommunikationen råda, flög översta brädan iväg o in i en Kanariönsk vindruta.
    Snubben var i krokarna, så det var bara till att be så mkt om ursäkt o pröjsa.

    Trist att det inte är samma mentalitet överallt. Lider med dig.

  • gammel-ippa

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 11:34

    @Calle_B 469128 wrote:

    Påminner om en händelse där ett gäng ovana surfare skulle lasta av i full storm på Fuerte, Sotavento. Efter att ha lossat några spännremmar något och låtit den bristande kommunikationen råda, flög översta brädan iväg o in i en Kanariönsk vindruta.
    Snubben var i krokarna, så det var bara till att be så mkt om ursäkt o pröjsa.

    Trist att det inte är samma mentalitet överallt. Lider med dig.

    Calle>> Håller du på med musik också?

  • oscar

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 14:24

    Om man får en parkeringskada där okänt fordon är förövare kan man anmäla detta till trafikförsäkringsföreningen. http://www.tff.se självrisk 1900:- Polisanmälan om smitning ska göras.

  • tiki

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 21:07

    @Oscar 469145 wrote:

    Om man får en parkeringskada där okänt fordon är förövare kan man anmäla detta till trafikförsäkringsföreningen. http://www.tff.se självrisk 1900:- Polisanmälan om smitning ska göras.



    Ja det gäller att ha lite “tur” att de tror på en för man har ju inga egentliga bevis att man själv inte klåpat sig. Anses man vara skyldig kostar det 5000 pix i självrisk. För år 2008 är det annars höjt till 2050 kr i om man blir betrodd.

    “Ersättning – självrisk
    Från ersättning görs avdrag med en lagstadgad självrisk som är 5 % av basbeloppet för skadeåret. År 2007 är självrisken 2015 kronor och för år 2008 är den 2050 kronor.”

    http://www.tff.se/templates/Page.aspx?id=192

  • kamaaina

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 21:10

    Herregud!!

    Har någon dött?
    Killar vi snackar för fan om plåt….

    Köp en billigare bil om du inte kan leva med lite repor

  • pure

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 05:49

    @Kamaaina 469242 wrote:

    Herregud!!

    Har någon dött?
    Killar vi snackar för fan om plåt….

    Köp en billigare bil om du inte kan leva med lite repor

    Så om nån skulle dra en hammare i din bräda och sen säga “kom igen nu.. det e bara lite plast, ingen har ju dött, köp en Klepper från 80talet istället” .. så skulle du acceptera det?

    det här handlar ju inte om plåt utan om:
    1. Att någon gör något fel och sen inte tar ansvar för det
    2. Att en sådan skada gör att det blir värdeminskning på bilen eller innebär en reparations kostnad som den som äger bilen blir drabbad av

    Men om man alltid skall värdera saker efter deras material så är sedlar bara papper och då kan du ju använda det istället för toapapper när du går på muggen 😉

  • kamaaina

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 07:33

    @pure 469273 wrote:

    Så om nån skulle dra en hammare i din bräda och sen säga “kom igen nu.. det e bara lite plast, ingen har ju dött, köp en Klepper från 80talet istället” .. så skulle du acceptera det?

    det här handlar ju inte om plåt utan om:
    1. Att någon gör något fel och sen inte tar ansvar för det
    2. Att en sådan skada gör att det blir värdeminskning på bilen eller innebär en reparations kostnad som den som äger bilen blir drabbad av

    Men om man alltid skall värdera saker efter deras material så är sedlar bara papper och då kan du ju använda det istället för toapapper när du går på muggen 😉

    Dina liknelser får mig att skratta….kul humor såhär en måndag morgon…

  • apelbapel

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 10:13

    För 5000.- lönar det sig garanterat inte, knappast ens för 2000.- att ta en sån skada på försäkringen, det är det som är så surt, och som dom självklart har lagt självriskerna på såna nivåer!

    Kolla runt lite grann om du inte kan få det billigare gjort genom att lämna in den själv, och stå för kostnaden! Kanske går att fixa till lacken själv med lackstift eller liknande?

    Sen får man ju sätta skadan i relation till bilens skick/ålder etc.
    Det är fördjävligt trist att bli repad/bucklad etc, men det händer alltsomoftast, i vanlig trafik, på p-platser etc.
    Det är nog snarare regel än undantag att folk bara kör därifrån.

    Man får väl utgå från att det var en olycka!!! och trösta sig med att man iallafall hade en ok session.

    PS -Shit happens, jag brukar räkna ner antalet gånger jag använt varje bräda/segel etc och dela med kostnaden, och räkna ner hur mycket varje omgång kostat, och när jag tappat räkn på antalet anser jag varje enskild pryl betalt sig, och att jag haft roligare än vad det kostat.

    Ungefär, om jag köpt ett beggat segel för 1500.- och sabbat första gången (har hänt), kostade den sessionen 1500.- efter 2 gng 750.-/gång osv, när det börjar närma sig hundralappar spelar det inte längre nån roll känslomässigt om man sabbar grejerna!! om man haft grejen i flera år, utan skador är den på pluskontot.

    Det känns bättre så, än att tänka på pengarna hela tiden! (om nån fattar vad jag menar).

  • kinghippo

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 14:17

    @Kamaaina 469285 wrote:

    Dina liknelser får mig att skratta….kul humor såhär en måndag morgon…

    Vad är det för fel med liknelsen? Jag har svårt att tänka mig att du skulle säga “det är ju bara en hög med plast” om nån backat över din bräda och sen drar.

    Jag hör till skaran som alltid dubbelparkerar om det är möjligt. Det finns alldeles för många dårar som slänger upp dörren på andras bilar och tänker “det är ju bara en bil”.

  • dude

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 16:11
    Kamaaina;469242 wrote:
    Herregud!!

    Har någon dött?
    Killar vi snackar för fan om plåt….

    Köp en billigare bil om du inte kan leva med lite repor

    Blir lite rädd när jag läser detta. Kom igen nu Kamaaina, trodde ju var en skön kille – inte tycker du de e helt okay att få sina prylar dingade och av någon annan dessutom? Delar du inte åtminstone killens anledning att vara lite låg?

  • mikaels

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 19:00

    Ni vet hur det är med folk som förstör andras bilar:

    Quote:
    Lance: Still got your Malibu?
    Vincent: Aw, man. You know what some fucker did the other day?
    Lance: What?
    Vincent: Fucking keyed it.
    Lance: Oh, man, that’s fucked up.
    Vincent: Tell me about it. I had it in storage for three years, it was out for five days and some dickless piece of shit fucked with it.
    Lance: They should be fucking killed. No trial, no jury, straight to execution.
    Vincent: Boy, I wish I could’ve caught him doing it. I’d have given anything to catch that asshole doing it. It’d been worth him doing it just so I could’ve caught him doing it.
    Lance: What a fucker!
    Vincent: What’s more chickenshit than fucking with a man’s automobile? I mean, don’t fuck with another man’s vehicle.
    Lance: You don’t do it.
    Vincent: It’s just against the rules.

    Lider med trådstartaren 🙁

  • puttman

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 07:23

    Är inte bucklan vass(alltså inga “vassa” kanter) så kan man allt som oftast värma ut bucklan lite försiktigt med värmepistol så ploppar den ut. Men värm inte för längwe på ett och samma ställe på lacken utan cirkulera!

    Lycka till MVH Patrik

  • fastforward

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 08:21

    Jo, jag är en sådan som parkerar längst bort på ICA-parkeringen och gärna i en ruta som inte har några grannar för att minimera dörruppslagen. Att vara försiktig med sina prylar känns som en ekonomisk approach.

    Men i skälåker gör man inte gärna detta eftersom det redan är ett par hundra meter ner till vattnet från parkeringen. Och då är det klart att man får världens märke just då. 😛

    Ska lämna in bilen på skadebesiktning nu i dagarna, med lite flax kanske jag klarar mig med en självrisk på 2000:-

  • drakglenn

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 10:17
    Kamaaina;469285 wrote:
    Dina liknelser får mig att skratta….kul humor såhär en måndag morgon…

    Vad är det för fel på dig herr Kamaaina, du sjunker som en sten i mina ögon, inser du inte att du är ensam om att tycka att det är okej att någon sabbar ens bil och tycka det är okej, fan ret av tragiskt vilken jävla syn en del har på saker och ting, har bara stöt på en så korkad jävel innan och den fan ångrar att han började käfta efter att ha sabbat min bil………:mad2:

    Liknelsen med en bräda är klockren och var det första jag tänkte på, exakt samma sak, med skillnad på vädet som i mitt fall blev mångdubbet nya brädor…..

    //Glenn

Sida 2 av 7

Diskussionen ‘Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.