Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?

  • spinout

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 13:49

    @Drakglenn 469893 wrote:

    Vad är det för fel på dig herr Kamaaina, du sjunker som en sten i mina ögon, inser du inte att du är ensam om att tycka att det är okej att någon sabbar ens bil och tycka det är okej, fan ret av tragiskt vilken jävla syn en del har på saker och ting, har bara stöt på en så korkad jävel innan och den fan ångrar att han började käfta efter att ha sabbat min bil………:mad2:

    Liknelsen med en bräda är klockren och var det första jag tänkte på, exakt samma sak, med skillnad på vädet som i mitt fall blev mångdubbet nya brädor…..

    //Glenn

    Vad är grejjen med att hoppa på någon för att han har en annan åsikt? De flesta surfare jag känner och de flesta människor söder om tyskland bryr sig noll om små repor och bucklor på sin bil. Det är en ganska skön inställning, bilar kommer alltid få små skador men man slipper bli upprörd, agressiv och otrevlig.

    Jämförelsen med någon som avsiktligt slår sönder en bräda är för övrigt hyfsat överdriven, jämförelsen ska väl isåfall vara att någon av misstag råkar göra en repa i en bräda.

    OBS att varken jag eller någon annan i den här tråden har sagt att det är OK att repa någons bil och inte säga till och be om ursäkt. Klart man ska vara schysst och be om ursäkt och erbjuda sig att betala. Poängen är alltså att det kanske inte är fel med lite perspektiv…

  • mexi_

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 15:46

    och då måste jag också lägga mig i. Jag har tills förra året haft “billiga” bilar, både folkabuss och fiesta och brydde mig inte ett skit om jag fick repor eller mindre bucklor. Förra året skaffade jag en sprillans ny bil och tycker att det är för jävligt med alla människor som fullkomligt skiter i om den får repor eller bucklor. Den största som jag reparerade för självrisk 2500:- var c:a 15 centimeter i omkrets och 3 cm djup, en rejäl smäll alltså, lapp på rutan – skulle inte tro det. Skön inställning till att få sina saker förstörda till ganska stora kostnader, nja inte jag inte. Jag känner mig rätt liberal när det gäller mina saker, lånar mer än gärna ut både segel och brädor, händer det något med dem så visst, personen hade väl i alla fall roligt, men när det gäller ren skadegörelse är det en helt annan femma, over’n out!

  • fastforward

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 16:51

    Liten uppdatering:
    Jag har nu fått tag på ett vittne som bekräftar att det var den silvriga Alfan jag skrev om i första inlägget som orsakade skadan. Ingen lapp lämnades i vindrutan heller. Tyvärr har jag inget regnummer så det kommer nog att bli jag som står för fiolerna ändå. Däremot kan nu ta mig ett gott snack med Alfa-ägaren om jag skulle stöta på honom fler gånger. Skälåker kommer därför att bli mitt stammis-spot i sommar…

    Trist att det ska behöva bli en polisanmälan av detta. Detta är dock kravet för att få ersättning från TTF (tack för tipset Oåxen).

  • oscar

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 17:04

    Blanda inte ihop mig med Oåxen….han har bara snott min avatar den j*veln 🙂

  • jat

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 17:48

    @fastforward 470245 wrote:

    Liten uppdatering:
    Jag har nu fått tag på ett vittne som bekräftar att det var den silvriga Alfan jag skrev om i första inlägget som orsakade skadan. Ingen lapp lämnades i vindrutan heller. Tyvärr har jag inget regnummer så det kommer nog att bli jag som står för fiolerna ändå. Däremot kan nu ta mig ett gott snack med Alfa-ägaren om jag skulle stöta på honom fler gånger. Skälåker kommer därför att bli mitt stammis-spot i sommar…

    Trist att det ska behöva bli en polisanmälan av detta. Detta är dock kravet för att få ersättning från TTF (tack för tipset Oåxen).

    Om du orkar:
    Det har ju inte sålts huvudlöst många silvriga Alfa 147 i sverige. Det borde ju kunna gå att hitta reg.numret på alla alfa 147 silver i sverige och sedan kolla hur många som finns i närområdet. När du har skiljt ut ngr reg.nummer kan du alltid få tag på ägaren på de numren. Sedan kollar du på steffo.nu om någon är registrerad på detta forum med ngt av namnen (om det nu går). Sedan kan du googla lite på namnet och se om personen förekommit i diskussions sammanhang kring surfing. Då kommer du ganska nära.

    Det är bara plåt, men pengarna suger och man brukar säga skyll dig själv tills man själv råkar ut för det. SÅ jag håller på dig.
    //J

  • getwet

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 19:21

    @fastforward 470245 wrote:

    Liten uppdatering:
    Jag har nu fått tag på ett vittne som bekräftar att det var den silvriga Alfan jag skrev om i första inlägget som orsakade skadan. Ingen lapp lämnades i vindrutan heller. Tyvärr har jag inget regnummer så det kommer nog att bli jag som står för fiolerna ändå. Däremot kan nu ta mig ett gott snack med Alfa-ägaren om jag skulle stöta på honom fler gånger. Skälåker kommer därför att bli mitt stammis-spot i sommar…

    Trist att det ska behöva bli en polisanmälan av detta. Detta är dock kravet för att få ersättning från TTF (tack för tipset Oåxen).

    Kör bara fastforward, leta reda på Alfan och ställ ägaren mot väggen. Smitning är en allvarlig förseelse oavsett om det är personskada eller inte med i bilden.
    Det har ingen som helst betydelse om det gäller plåt , eller en brevlåda, ett staket eller en glasruta. Det handlar MYCKET mer om moral och att våga stå för saker man orsakat istället för att fegt likt en råtta banga ur när man orsakat något. Vissa i denna tråd tycks anse att skit samma är rätt attityd, luktar illa tycker jag, djävligt illa! 😡

  • getwet

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 19:29

    Detta är straffskalan för smitning, vilket faktist denna händelse kan anses tillhöra, framförallt om fordonet varit i trafik.

    En gemensam benämning på olika straff som böter, villkorlig dom, skyddstillsyn, fängelse och överlämnande till särskild vård.

    Parkeringsskada Varning – 4 månader 2 månader

    Kanske dags för Alfa ägaren att kliva fram och berätta samt bevisa att man har moral och etik, vi lär nog få reda på ändå vem det är till slut. Så många kajtare och surfare är det inte i Sthlm med omnejd.

  • simpa

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 20:42

    @JAT 470255 wrote:

    Om du orkar:
    Det har ju inte sålts huvudlöst många silvriga Alfa 147 i sverige. Det borde ju kunna gå att hitta reg.numret på alla alfa 147 silver i sverige och sedan kolla hur många som finns i närområdet. När du har skiljt ut ngr reg.nummer kan du alltid få tag på ägaren på de numren. Sedan kollar du på steffo.nu om någon är registrerad på detta forum med ngt av namnen (om det nu går). Sedan kan du googla lite på namnet och se om personen förekommit i diskussions sammanhang kring surfing. Då kommer du ganska nära.

    Det är bara plåt, men pengarna suger och man brukar säga skyll dig själv tills man själv råkar ut för det. SÅ jag håller på dig.
    //J

    Bara o vänta på att en silvrig alfa 147 säljs på blocket i sthlms området snart =)
    För övrigt mycket tråkigt det som hänt, lider med dig fastforward! Alla som säger att det bara är lite plåt, visst äre det. Men vad handlar det om egentligen? Lite plåt som har blivit förstört eller som getwet är inne på, en moralfråga? Givetvis en moralfråga.. Nu när det också troligtvis är en surfare som har orsakat skadan och inte verkar ta ansvar för skadan så förvärras situationen i mina ögon. Sen om det var en ung oerfaren drakflygare som körde bilen så kan jag förstå :blush:

  • kamaaina

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:14

    @getwet 470297 wrote:

    Smitning är en allvarlig förseelse oavsett om det är personskada eller inte med i bilden.

    Du borde bli detektiv eftersom du vet att det rör sig om smitning och inte om en olyckshändelse…
    För inte kan det väl vara så att dörren kunnat blåsa upp då han/hon fippla med något annat och sedan inte märkt att man sabbat grannbilen…..Nej för tusan det e klart att det är smitning.

    Straffas skall han göra!!! Ring min granne han har en silvrig bil, det var säkert han….han surfar iof inte men det måste vara han.

  • rainman

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 22:10

    Hehe, Kamaaina är ju klockren, för faen killar – har de blåst lite de sista eller? En repa o vi börjar snacka smitning, skyddstillsyn,fängelse, korkade jävlar, den fan… jisses

  • sourra

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 22:32

    Ni som som håller på och drygar er och tycker det här är en skitsak som inte är nåt att gnälla över har fan missat en stor poäng. Det handlar om respekt för andra människor och deras egendom. Har man fått nåt man äger uppfuckat är det sista man behöver tykna kommentarer från sina “surfpolare”. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta, men folk på kiteforumet är ju fan vettiga i jämförelse med somliga förmågor här.

  • Kjello

    Gäst
    27 maj, 2008 vid 22:39

    Såg en bra bild på en silvrig Sportbil (i en tråd här i vindsurf-forumet) på en småväg vid stranden, några buskar bakom mot vattnet, med en surfbräda på taket (utan takräcke) fastreemmad genom sidorutorna, märkligt jag tänkte på, hur får han plats med resten av utrustningen, måste åka ensam. passagerarsätet på den tvåsitsiga bilen måste va nerfällt,
    gissar att tråden handlade om “hur tar du dej till surfet” typ, för någon månad sen,
    jag har förgäves letat efter den bilden.
    Verkar som inlägget raderats.

    Men om det är silvriga Alfan på parkeringen, omöjligt att veta, eftersom jag inte va där.
    När jag läste detta, kom tanken på bilden, aningen snett bakifrån så möjligen nummerplåten syns.

  • canoya

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 01:45

    @Kamaaina 470357 wrote:

    Du borde bli detektiv eftersom du vet att det rör sig om smitning och inte om en olyckshändelse…
    För inte kan det väl vara så att dörren kunnat blåsa upp då han/hon fippla med något annat och sedan inte märkt att man sabbat grannbilen…..Nej för tusan det e klart att det är smitning.

    Straffas skall han göra!!! Ring min granne han har en silvrig bil, det var säkert han….han surfar iof inte men det måste vara han.

    Det spelar ingen roll om det är en olyckshändelse, smitning var det ändå i lagens mening. “Reparen” verkade ju dessutom uppenbarligen ha upptäckt att dörren skadades eftersom området runt skadan var avtorkat som efter en koll av hur illa skadan var.

  • fastforward

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 02:39

    @Oscar 470247 wrote:

    Blanda inte ihop mig med Oåxen….han har bara snott min avatar den j*veln 🙂

    Sorry, det är naturligtvis du som ska ha cred. Men ni har lite lika avatarer och nick… 😀

  • getwet

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 06:05

    @Kamaaina 470357 wrote:

    Du borde bli detektiv eftersom du vet att det rör sig om smitning och inte om en olyckshändelse…
    För inte kan det väl vara så att dörren kunnat blåsa upp då han/hon fippla med något annat och sedan inte märkt att man sabbat grannbilen…..Nej för tusan det e klart att det är smitning.

    Straffas skall han göra!!! Ring min granne han har en silvrig bil, det var säkert han….han surfar iof inte men det måste vara han.

    Du har missat vissa detaljer, man blir skadeståndsskyldig oavsett om det är en olyckshändelse eller inte. Parkeringsskada är en parkeringsskada i alla lägen, spelar ingen roll om det är oavsiktligt eller inte.

    http://allehanda.se/arkiv/artikel.php?page=lokalt&id=8261

Sida 3 av 7

Diskussionen ‘Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.