• joth

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 08:10

    @fredrik.ygge 445524 wrote:

    Den är nog klok. Kanske för att spränga 40knopsvallen snarare än 35 som jag kämpar med.

    Och average över 30 för min del… samt över 22 på timmen som är målet för året…

  • bjornen

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 08:16

    @joth 445688 wrote:

    Och average över 30 för min del… samt över 22 på timmen som är målet för året…

    Mitt mål är också en average på 30+ och sätta laydowngippar med planing. Vikten har ökat lite och med mina 80 så kanske det är positivt för speed men jag har en förmåga att gå ned i vikt när jag surfar lite mer ihållande så det är nog bara tillfälligt.

    //Björn

  • the_novice

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 20:07

    @fredrik.ygge 445518 wrote:

    Bantade bort mycket förra våren. Försökt bygga på muskelmassa till i år, men det går extremt dåligt. Blir starkare, men vågen visar envist bara 71kg.

    Är det någon idé att testa viktväst el dyl eller är det bara i mina drömmar det skulle kunna göra mig snabbare?

    Jag ligger väl på ca 68kg som vanligt…

    Jag tycker att en viktväst gör rätt mycket faktiskt. Jag har börjat köra med 5-7 kg och tycker att det lugnar ned brädan och allt går lite stabilare. Blir lite mindre flygande vante över det hela…

  • rasmus_w

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 22:34

    @Spray 445673 wrote:

    Kan man surfa snabbare om man är lite fetare? Tycker att det borde kompensera med lite mindre segel och bräda bara!

    En rätt stor andel av de som seglat 45 knop eller mer är väldigt långa och tunga så det tycks ha sina fördelar. Å andra sidan blir många långsammare av att gå upp i vikt så det är knappast allena saliggörande. Jag själv har gått upp 5-6 kilo de senaste månaderna och de skillnader jag märkt på min segling hittills är inte av det positiva slaget.

    Man men, ämnet är flitigt omdebatterat…

  • andersbq

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 15:48

    Martin van Meurs är 184cm, väger 89kg och är 43 år.
    Det tycker jag låter helt perfekt. Så jag håller mig till det, i år i alla fall.

  • tobhed

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 18:23
    andersbq;445990 wrote:
    Martin van Meurs är 184cm, väger 89kg och är 43 år.
    Det tycker jag låter helt perfekt. Så jag håller mig till det, i år i alla fall.

    Han har nyss brutit benen på 2 ställen, ska du ta efter det också?

  • jester

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 18:30

    Han har nyss brutit benen på 2 ställen, ska du ta efter det också?

    Det finns säkert någon vänlig själ som ställer upp… 😀

  • kapten-k

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 21:42

    190cm 87kg och 32år + en avsliten hälsena, det är vad jag kallar perfekt!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.