Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

  • biff

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 14:31

    Den har jag sett men hur fungerar en sån bräda som freeride på öppet hav (om man kan kalla Kattegatt öppet hav..) och hur kul kan man ha i lite brantare vågor?

  • nachoman

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 15:07

    Kolla med säljaren, han bor i Gbg och har kört mkt på västkusten.

  • mes

    Medlem
    15 januari, 2012 vid 18:04

    Paddad nybörjarbräda ca 160 liter (inte megavarianterna) med centerbord till barn och förhoppningvis fru…skulle var intressant framåt juni.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 januari, 2012 vid 19:21

    Jag är också ute efter en Bic Core, JP Funster eller liknande till frun. Den behöver inte vara i nyskick men heller inte något gammalt 90-talsmonster. Kravet är att det ska vara en planande bräda med centerbord och max 160 l.

  • nachoman

    Medlem
    30 januari, 2012 vid 08:38

    Överblivet segel säljes: Simmer Iron 5.0 (2009 uttaget hösten 2010), helt i nyskick.

  • surfen

    Medlem
    30 januari, 2012 vid 14:45

    Säljer av 2st vågbrädor.
    1st Exocet U-surfII 84l 2010
    1st Exocet Xwave 73l 2009

    Sköna vågbrädor som som fungerar i alla förhållanden.

    http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=217&cat=4&limit=recent&date=1263471367
    http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=129&cat=42

  • skywalker

    Medlem
    9 februari, 2012 vid 13:42

    Starboard Flare 98 ’10
    238*63
    Wood/Carbon

    Väldigt bra skick. Inkl. stroppar.

    PM vid intresse.

  • jocke87

    Medlem
    16 februari, 2012 vid 18:53

    Ute efter en Freerace rigg. allt från 7.5-10

  • swerouge

    Medlem
    19 februari, 2012 vid 23:34

    Någon som har en 105-115 L freestyle/wave som man kan få för kring 6000:-?

  • rayman

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 19:19

    Hej på er alla mer eller mindre avancerade surfare !
    Detta har kanske inte med saken att göra,men eftersom jag inte hittade någon annan tråd
    som handlar om gamla grejor så tänkte jag att det är här detta passar bäst !

    Är en sk. återfalls surfare, slutade -92 hade en Bic Calypso 3,20
    Var lätt att dra rigg på,men gillade den aldrig riktigt.
    Har nu hittat en gammal surfpartner RAY 3,60 betydligt smalare än min gamla bic.
    Är det någon som erfarenhet av en sådan gammal stofil till bräda,eller ?
    Är den värd att överhuvudtaget ge sig på att försöka surfa med ?
    Måste bara säga att den är som i nyskick, inte en skråma och allting i orginal, segel, mast, bom, centerbord mm.
    Kräver den mkt vind eller kan man glida runt en vanlig svensk dag i Östersjön ca 7-10 m/s ?

  • doc

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 19:51

    Tung, smal och mjuk. Inte många rätt. Du kommer att ha mycket roligare på något lite mer modernt. Nu har jag ingen koll på den sidan av marknaden men det finns säkert någon som kan råda dig.

  • booman

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 21:04
    Rayman;681952 wrote:
    Hej på er alla mer eller mindre avancerade surfare !
    Detta har kanske inte med saken att göra,men eftersom jag inte hittade någon annan tråd
    som handlar om gamla grejor så tänkte jag att det är här detta passar bäst !

    Är en sk. återfalls surfare, slutade -92 hade en Bic Calypso 3,20
    Var lätt att dra rigg på,men gillade den aldrig riktigt.
    Har nu hittat en gammal surfpartner RAY 3,60 betydligt smalare än min gamla bic.
    Är det någon som erfarenhet av en sådan gammal stofil till bräda,eller ?
    Är den värd att överhuvudtaget ge sig på att försöka surfa med ?
    Måste bara säga att den är som i nyskick, inte en skråma och allting i orginal, segel, mast, bom, centerbord mm.
    Kräver den mkt vind eller kan man glida runt en vanlig svensk dag i Östersjön ca 7-10 m/s ?

    Tjena! Precis en sådan hade jag som min “sista”(återfall för ca 6 år sedan) bräda 1986 och då tyckte jag den var kanon, det värsta jag hade råd med då, och den var ganska billig redan då…
    Hade inte haft så mycket att jämföra med, så med dåtidens mått var det ändå en ganska juste bräda.
    Idag vet jag bättre:cool2:
    Men visst funkar den att glida runt på och det går att komma upp i hyfsad fart och så. Har för mig att den är på 150-160L volym så den flyter och bär ganska bra…

    Körde senast på en 118L Exocet Cross och den är, trots mycket mindre volym och storlek, mycket enklare och roligare att segla…

    Har du “hittat” Ray:en, är den till salu eller har du fått/köpt den…? Priset, om så nyskick bör inte vara mer än ca 500:- om ens det komplett…

    Mvh
    //Bosse

  • rayman

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 21:54

    OK ! Tackar för svaret !
    Ja jag har köpt den, gav en tusenlapp, alltså alldeles för mycket då. Men känner mig ändå nöjd ! Den var i riktigt fint skick !
    Kommer förmodligen mest att ligga och vila nere vid sommarhuset på Österlen, men när västanvinden blåser på nedanför ravlundafältet så vill jag ha möjligheten att uppleva gamla minnen.
    Nu ytterligare en fråga !
    Någon som har ett passande riggpaket till salu med “lite modernare grejor” ? Bom, mast(tvådelad)Segel Freerace ca 7-8 kvm
    Öppen för förslag !

  • booman

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 22:21

    Du kommer säkert få kul med den, och ser man det så, är det mycket kul för pengen…
    Lycka till!

  • rayman

    Medlem
    20 februari, 2012 vid 23:07

    Tror jag säkert BooMan , bara känslan att det finns en bräda att ställa sig på när lusten infinner sig kan vara nog så tillfredställande.
    Ps.Kan meddela att jag för första gången i mitt liv issurfade på en insjö härnere i Skåne , riktigt coolt faktiskt Ds.

Sida 10 av 31

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.