Vilka segel ska jag köpa?

Detta ämne har 12 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 6 månader sedan av surferic.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare

Har nyligen sålt av min gamla utrustning från mitten 90-tal och tänker skaffa nya prylar till nästa säsong. Jag seglar insjö o fjärd o seglar helst i frisk-hård vind. Då vinden nästan alltid är byig så vill jag ha segel som kan seglas överriggade o har hög kontroll o mycket tvist. Någon som har lite tips om vad jag ska välja. Nytt eller beg spelar ingen roll bara det är bra prylar. Tacksam för lite tips på vägen!

Oscar
    Deltagare

Bara rakt fram med lite hopp eller trickbetonat?

Rakt fram…speed…laydowngipp…speed….

Fjant
    Deltagare

Jag kör själv med Diablo som jag tycker funkar mycket bra för ändamålet. Men det beror ju på vilka storlekar du vill ha. Under 6.5-7 finns det nog bättre (läs lättare) alternativ.

Absolut skönaste slalomseglen är Gaastra GTX.
    Skaffa en 7-7.5 och 6-6.5 och för att det ska bli riktigt bra måste du ha rätt master också. /TB

Ola_P
    Medlem

Freeride, freerace eller slalom segel. Prata med dom på sp, dom kan säkert hjälpa dig. Lycka till!

Oscar
    Deltagare

Schyssta beggade slalomprylar låter som din grej. Borde finnas hur mkt som helst under säljes! Själv skulle jag vilja ha Liljehedens RRD och ett par North Warp i 5.5 och 6.6.

En formula med några feta Nitro eller RS1 skulle väl passa som hand i handsken?

En formula känns inte så lockande då jag gillar frisk till hård vind o gärna lite mindre segel. Det blir helt enkelt för mycket volym att hantera/okontrollerbart när det friskar i?

GO slalom!!

Satsa på ett Max från Tushingham -camberlöst men med grymt drag i.

finns tushingham at köpa i sverige?

surferic
    Medlem
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998 ©2023 Surfzone - Share the Stoke

Tillåt pushnotiser och få de senaste händelserna direkt! OBS!! Gör även följande för iOS, välj
Vill du installera Surfzone-appen?

Progressive Web App (PWA) har installerats.

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account