• pepa

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 11:32

    Är det verkligen så att alla har “sina” märkens bommar som favoriter på riktigt?

  • pjoter

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 11:36

    tycker det funkar bra att hundkroksstarta/landa även med kort depower. Har istället upplevt det som att kiten lättare tippar framåt/lägger sig om man har mkt depower. Men jag kör sällan med hundkrok då det går fint att släpa kiten på våra vita fina skånska stränder. 🙂

    Ang clam-cleat så tyckte jag det var grymt när jag hade det på min gamla ss fuel, Enda nackdelen på den var att linstumpen slog en på fingrarna ibland, men då har dom väl löst på annat sätt idag? Funkar klart lättare att justera i lite vind än remmar, i mkt vind funkar båda sätten kanon.

  • pjoter

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 11:38
    Pepä;597006 wrote:
    Är det verkligen så att alla har “sina” märkens bommar som favoriter på riktigt?

    nope, ss bommen -04 eller FS gamla bom är dom klart bästa rent känslomässigt, dock var safetyn rätt värdelös på dom.
    nuförtiden är det så mkt tekniskt mumbojumbo med dubbla linor, automatisk uppspinning av framlinor å annat skräp som förstör dom flesta.

  • marh

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 20:24

    Hej,

    jag har kört på Slingshots 2010 bom ett par månader och är grymt nöjd. Den är ren, bra kvalitet och har ett bra grepp. Jag tror inte du blir missnöjd med en sådan i alla fall!

  • yeeah

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 20:52

    har för mig att det finns (fanns) ett tyskt företag där man kunde beställa sin “custom” bom och det var inte dyrare än vissa av standardbommarna som finns på marknaden….

  • acemattias

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 21:02

    Skall sova pa saken, snoka runt och se om jag kan fa live demonstrationer nere vid stranden.

    Tusen tack for alla tipsen!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.