Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket Surfindex har du?

  • Vilket Surfindex har du?

    Publicerad av g_l på 12 augusti, 2010 vid 13:45

    När vindtorkan är som värst, och surfabstinensen kommer, vad gör man då? Jo man surfar runt på Konfen och alla tänkbara vädersajter för att kanske hitta någon glädjeprognos.
    Jag funderar över hur mycket tid jag lägger ner på att “windsurfa” på datorn jämfört med att windsurfa på vattnet. Kanske dags att börja skriva loggbok på datorsurfandet? (Ett uppslag till en ny funktion på Konfen, som loggar medlemmarnas surfande? Dvs inte bara antalet inlägg, utan tiden man spenderar här. Förhoppningsvis ska loggen endast kunna ses av en själv…)
    Den här våren och sommaren har jag nog ett index som är mindre än 1, dvs jag har ägnat mer tid åt konf-surfandet än åt surf på vatten.
    Hur ser det ut för dig?
    (Socialstyrelsen kanske har något rekommenderat minimivärde?)

    g_l svarade 13 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 13:54

    Sett över min surfkarriär vill jag inte ens tänka på det där.

  • _frippe_

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 14:30

    Jag tänkte skriva ett längre svar här men ångrade mig när jag kom på att det kommer dra ner mitt index ännu mer… :smirk:

  • rad

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 14:41

    Det där vill man inte veta…inte kostnad per surftimma heller…och när jag ändå håller på, jag vill inte veta effektiv surftid på vattnet kontra total tid inklusive packning, bilkörning, fika, bomkörning osv…

  • mikaels

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 15:35

    Jag har inte ännu varit i vattnet i år :(, de få dagar det varit surfbart har jag jobbat eller varit upptagen på annat håll.- Känns som en av de vindfattigare somrarna i Stockholm, so far…
    Men, att vara teoretisk windsurfare är också att vara windsurfare, och en inställd surf är också en surf, som Lundell sade 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 16:51

    Hur mäter du tiden man surfar har då? Jag har alltid steffo i en flik i webbläsaren, vare sig jag är hemma eller på jobbet, men det betyder inte att jag jämt surfar här, bara att jag alltid kan.

    Och just nu sitter jag med mobilen och tapatalk, jag har en steffo-widget direkt på hemskärmen.

  • windmiller

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 21:06

    Beror nog lite på vilka krav man har..

    Man kan surfa skitsidor på Internet och annan skit “bara för att”.. även här på Surfzone,
    precis som man kan surfa vilken skitvind som helst på vattnet. 😀

  • olandersson

    Medlem
    15 augusti, 2010 vid 11:14

    Det som är ännu konstigare är att när det väl blåser så seglar de flesta nån timme Max sen åker man hem. Jag kan inte sluta segla när det väl blåser utan går iland när det knyter sig i baksidan av låret eller att det börjar bli så mörkt att man inte ser land. Måtte det bli vind snart.

  • styret

    Medlem
    15 augusti, 2010 vid 16:53

    tror faktiskt jag har ett rätt skapligt index, trots ett REJÄLT steffo-användande.

    Bo nära surfet, lev billigt så inte behöver jobba som fan men framförallt, ha stokade polare som surfar precis lika mycket som en själv och som gör att man kommer ut på vattnet och stannar där trots idiotiska förhållanden.

  • windmiller

    Medlem
    15 augusti, 2010 vid 21:29
    OLANDERSSON;625827 wrote:
    Det som är ännu konstigare är att när det väl blåser så seglar de flesta nån timme Max sen åker man hem. Jag kan inte sluta segla när det väl blåser utan går iland när det knyter sig i baksidan av låret eller att det börjar bli så mörkt att man inte ser land. Måtte det bli vind snart.

    Då är vi två, det blir 3-4 timmar i streck och blåser det dagen på så är det 3-4 nya timmar osv.. 🙂
    Det är mest kväll och natt när man inte KAN surfa som man sitter här och glor.

  • g_l

    Medlem
    16 augusti, 2010 vid 05:53

    Tack Tone! Igår fick jag i alla fall bättra på mitt surfindex!

    (men vänta, nu sitter jag ju framför datorn å surfar igen… men kanske går det att fixa en tidig eftermiddag idag?)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket Surfindex har du?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.