Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill ha hjälp med tips på resa i Januari.

  • atte

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 03:46
    Lelleee;696451 wrote:
    nä men boracay är ganska mysigt med ladyboys, tjocka turister fula brudar.. sen kitemässigt så kan jag inte rekomendera att krasha kiten för då hamnar den antingen i en palm eller i en kiteskola..
    Men om du tvunget måste åka dit så kan jag rekomendera att kitea på union beach,,

    Lelle, du måste lära dig att boddydragga ut från stranden mer än längden på dina linor. när du lärt dig det så kan du försöka lära dig att åka uppwind för att fortsätta att hålla ett lagom säkerhetsavstånd till skolorna och palmerna som ligger en bit upp på stranden.

    Din ladyboy här kom till mig och sa att du har slutat skicka pengar och undrar om du inte älskar honom längre?? vad vill du att jag ska säga?

    Kram på dig killen.

  • skanepaul

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 07:50
    Nolcap;696502 wrote:
    Kap Verde är inget för nybörjare eftersom Kitebeach har för stora vågor och de södra stränderna har förvisso plattvatten, men frånlandsvind. Medano på Teneriffa är bra för nybörjare och hyffsat vindsäkert. Var där 2v i början av januari och hade vind hela tiden. Långgrunt, sideshore, Yes.
    /CC

    Menar du kitebeach på östra Sal? Det är ju inga direkt stora vågor.

    Sen kan nybörjare köra i vågor också! Så går det till på sydkusten varjefall, tar en dag att lära sig typ. 🙂

    Sen får man ju inte glömma att Kap Verde är mer än Sal.

    Jag funderar själv på Barbados eller Hua Hin i feb.

  • nolcap

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 08:20
    SkånePaul;696510 wrote:
    Menar du kitebeach på östra Sal? Det är ju inga direkt stora vågor.

    Sen kan nybörjare köra i vågor också! Så går det till på sydkusten varjefall, tar en dag att lära sig typ. 🙂

    Sen får man ju inte glömma att Kap Verde är mer än Sal.

    Jag funderar själv på Barbados eller Hua Hin i feb.

    Tja det beror ju på, uppfattade att han inte ville ha vågor. Visst Kap Verde är mer än Sal, men det är stor skillnad i pris om man vill utforska resten av övärlden.

    Tror det är svårt att hitta ngt billigare och bättre än restresa till Teneriffa och Medano i Jan.

    Var på Barbados i 2v blåste inte alls och svindyrt, men wow vad vackert. Bästa stränderna jag sett.
    /CC

  • debkausf

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 09:04
    Nolcap;696512 wrote:
    Tja det beror ju på, uppfattade att han inte ville ha vågor. Visst Kap Verde är mer än Sal, men det är stor skillnad i pris om man vill utforska resten av övärlden.

    Tror det är svårt att hitta ngt billigare och bättre än restresa till Teneriffa och Medano i Jan.

    Var på Barbados i 2v blåste inte alls och svindyrt, men wow vad vackert. Bästa stränderna jag sett.
    /CC

    villken månad var du på barbados? södra?

  • nolcap

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 13:28

    Silversands (södra) November.
    /CC

  • roggan

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 16:39
    Atte;696503 wrote:
    Det är lite skillnad mot 10 år sedan men stranden han pratade om heter white beach och är inte den strand man kitear på vintertid. Man kitear på Bulabog som ligger på andra sidan ön.
    Jag kan tycka att har man inte rest runt så mycket så är white beach romatiskt men seriöst så är det mest barer och restauranger med turister.

    Regnperioden som egentligen är tyfonsäson och inte regnperiod startar runt juli och slutar runt okt. Det regnar givetvis året runt eftersom det inte riktigt finns någon torrperiod men mycket sällan det regnar på dagtid nov-jun. du behöver inte oroa dig för regnet.

    Peace

    Om jag väljer Boracay. Tycker du jag ska boka boende redan nu för hela tiden där eller är det lätt att hitta bra ställen att sova på när jag väl kommit dit?
    Om jag tröttnar på ön eller vill se mer av landet är det ju lite dumt att låsa sig genom att boka allt på samma ställe redan nu.
    På samma vis är det ju dumt att inte boka nu om det blir svårt med boende senare.
    Vad Tror du kan vara ett rimligt pris för en månad på något ok boende. Ser ut att ligga runt 10 000 eller mer när jag kollar hotel på nätet. Låter det rimligt eller finns det bra billigare?
    Är du fortfarande kvar där nere eller har du åkt vidare?

  • lelleee

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 20:02

    jag la 450:- för en månad. lägenhet nära White Beach. Det blir mycket pengar över till ladyboys 😉

  • roggan

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 21:04

    Atte du har ju bra koll på Boracay så jag knåpade ihop lite jag undrar över. Kan du spara mig lite tid framför datan och allt sökande hade det varit toppen.

    Är ganska säker på att det kommer bli Boracay ändå.

    Nu till det jag undrar.

    Läste igenom nästan hela tråden lite slarvigt en gång till du startade om Boracay för ca 2år sen.
    Är det ganska lika nu som då med priser där? Hittade en annan tråd där det stod att det blivit lite dyrare men att det fortfarande är billigt. Ca 25kr för bra mat. Hur är det med övriga saker? Kläder mm? Är det nästan samma pris på inrikesflyg och förmycket packning som det var 2010?

    Bokar man enklast resan I Mannilla till Boraca när man väl kommit dit eller ska man försöka boka det redan nu?
    500kr för visum efter 21 dagar gäller fortfarande?
    Båtresa till nått ställe att kita på fortfarande billigt?
    Vet du vad det kostar om man skulle vilja hyra kite eller bräda där nere?
    Gäller det du skrev om boende tidigare fortfarande? Klistrar in det här. Vill du bo på beachen så skulle jag föreslå Nio Ohana eller Levantin när du vill ha AC, annars surfers home när fläkt duger.
    Inte bo på beachen så är det Bageriet eller Zalazar som diggas mest av dom som är här.
    Jag reser kanske själv och vill max betala 10 000kr för en månad. Gärna mindre. Men vill ha Ac och kyl. I värsta fall får fläkt funka men bara om det är tvunget. Surfers ser bra ut men vill som sagt ha ac.
    Ska leta runt bland fler hotel och se vad jag hittar. Är ju bra med lite info på om det är ett bra eller dåligt ställe jag funderar att boka på.
    Hoppas du orkar hjälpa mig Atte. Hade varit Guld.

  • roggan

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 21:17
    Lelleee;696824 wrote:
    jag la 450:- för en månad. lägenhet nära White Beach. Det blir mycket pengar över till ladyboys 😉

    Det var billigt. Var det ok att bo där?
    Det är sånt som får mig att fundera på om jag ska boka boende när jag väl kommit dit.
    Men i Januari ska det inte finnas så mycket kvar att välja på om jag fått det hela klart för mig.
    Tycker bara jag hittar dyrare på nätet.
    Från 6000kr ca. Och det var ett dubbelrum så hade jag fått med någon hade det ju blivit 3000kr istället. Svårt att hitta enkelrum eller har jag bara letat för lite.
    Var du där när det är vinter här hemma?

  • atte

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 03:39
    roggan;696809 wrote:
    Om jag väljer Boracay. Tycker du jag ska boka boende redan nu för hela tiden där eller är det lätt att hitta bra ställen att sova på när jag väl kommit dit?
    Om jag tröttnar på ön eller vill se mer av landet är det ju lite dumt att låsa sig genom att boka allt på samma ställe redan nu.
    På samma vis är det ju dumt att inte boka nu om det blir svårt med boende senare.
    Vad Tror du kan vara ett rimligt pris för en månad på något ok boende. Ser ut att ligga runt 10 000 eller mer när jag kollar hotel på nätet. Låter det rimligt eller finns det bra billigare?
    Är du fortfarande kvar där nere eller har du åkt vidare?

    Jag är kvar.

    det finns alltid boende att hitta så kom ner du och så tar du in på english bakery några nätter sedan får du gå runt och kolla vad som finns. ska man stanna mer än 1 månad så är det lägenhet som gäller och dom finns inte på nätet. 10 nätter på hotell är samma pris som en månad i minst lika fräch lägenhet. du betalar bara en månad i taget så om du tröttnar så drar du bara efter en månad eller när du känner för det.

    Om du PMar mig en vecka eller 2 innan du kommer så kanske jag springer på något som kan passa. Det är ju alltid folk som kommer och åker hela tiden från nov – maj.

    nov – maj.

    Du får en najs lägenhet för 20 000php i mån du får en ok för 10 000php du får en sunkig för 5 000php.

  • atte

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 04:29
    roggan;696836 wrote:
    Atte du har ju bra koll på Boracay så jag knåpade ihop lite jag undrar över. Kan du spara mig lite tid framför datan och allt sökande hade det varit toppen.

    Är ganska säker på att det kommer bli Boracay ändå.

    Nu till det jag undrar.

    Läste igenom nästan hela tråden lite slarvigt en gång till du startade om Boracay för ca 2år sen.
    Är det ganska lika nu som då med priser där? Hittade en annan tråd där det stod att det blivit lite dyrare men att det fortfarande är billigt. Ca 25kr för bra mat. Hur är det med övriga saker? Kläder mm? Är det nästan samma pris på inrikesflyg och förmycket packning som det var 2010?

    Bokar man enklast resan I Mannilla till Boraca när man väl kommit dit eller ska man försöka boka det redan nu?
    500kr för visum efter 21 dagar gäller fortfarande?
    Båtresa till nått ställe att kita på fortfarande billigt?
    Vet du vad det kostar om man skulle vilja hyra kite eller bräda där nere?
    Gäller det du skrev om boende tidigare fortfarande? Klistrar in det här. Vill du bo på beachen så skulle jag föreslå Nio Ohana eller Levantin när du vill ha AC, annars surfers home när fläkt duger.
    Inte bo på beachen så är det Bageriet eller Zalazar som diggas mest av dom som är här.
    Jag reser kanske själv och vill max betala 10 000kr för en månad. Gärna mindre. Men vill ha Ac och kyl. I värsta fall får fläkt funka men bara om det är tvunget. Surfers ser bra ut men vill som sagt ha ac.
    Ska leta runt bland fler hotel och se vad jag hittar. Är ju bra med lite info på om det är ett bra eller dåligt ställe jag funderar att boka på.
    Hoppas du orkar hjälpa mig Atte. Hade varit Guld.

    Ska du stanna länge så skit i hotell det blir skitdyrt, Lelle va här med typ 5 andra så dom delade på en större lägenhet så det blev ju ganska billigt per skalle. Ibland finns det plats i kollektiv så det är bara höra runt med dom andra.
    Vi hänger ju på freestyle kiteskola nästan alla svenskar så det är lätt att få kontakt med andra.

    Priserna är nästan samma som för två år sedan ingen större skillnad men att äta på White beach är 40% dyrare än att äta på exp talipappa och det är samma samma fast olika. En del som kommer ner skiter i att ta reda på var det är billigt för har man ett jobb hemma så skiter man ju i om det kostar 15kr för en middag eller 25kr. ska du äta bästa Pizzan på ön så får du dega 60kr för den och den har kostat det de senaste 5 åren.

    Att hyra grejor är svindyrt en impactväst kostar 30kr i timmen och att hyra komplett utrustning kostar 200kr i timmen! Vad är det du ska hyra? jag har 6 brädor står här i ett hörn som du kan få hyra billigt eller köpa för ett ok pris.
    Kites är ju lite kännsligt att hyra ut privat det kan ju bli rätt mycket skador och värde minskning på en kite under en timme. dock har jag en 2011 7m och en 2012 9m som jag vill sälja.

    Ang flyg så är snabbaste vägen hit via finland (finnair) med destination Hongkong sedan tar du ett direktflyg från HK till Kalibo med Cebupacificair.com så är du typ framme.

    patric som kommer och 2 veckor flyger enkel biljett via istanbull så jag gissar att den va svinbillig har inte fått pris av honom ännu eftersom han bokade den nyss. Polarna som kommer i Dec pröjsade ca 8000kr till honkong ToR
    Vanligast är att åka med KLM via amsterdam och till manila.

    Jag brukar boka det anslutatnde flyget online hemma för det är billigast men om ditt plan från europa är mycket försenat så kan det betyda att du inte får pengarna tillbaka för det missade “inrikesflyget”, har hänt mig en gång och då behövde jag bara betala någon omboknings summa på typ 75kr. dock borde ju reseförsäkringen som man antingen har på hemförsäkringen eller den man får med när man betalar med kort täcka den nya biljetten man måste tjacka om man skulle råka ut för det.

    Visum priser är samma som förut förutom att man måste köpa ett Icard vid andra eller tredje förlängningen dvs efter 3 mån och det jävla icardet kostar typ 500kr, är dock giltigt ett år men det hjälper ju inte om man bara är här 3mån…..

    båtpriser till olika öar är samma.

    DVS allt är typ samma som för 3 år sedan det enda som kan ha gått upp lite är hyrorna eftersom elpriset har ökat med 25% men det va för drygt ett år sedan.

  • roggan

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 17:57

    Tackar för all info Atte.
    Sitter och kollar lite flyg nu. Hittade Philippine Airlines. Testade med tur och retur Manila till Caticlan och fick priset 16,123PHP.
    2,50kr hade ju varit fint men 250kr är ju toppen också eller är det 2500kr?
    Hyra grejer kan ju bli tvunget om nått går sönder som inte är lätt att laga på plats tänkte jag. Mina kites är från 2009 så dom är ju inte helt nya. Fick byta en bridle nyss på en men sånna fel är kanske lätta att fixa där?
    Det finns Rashguards att köpa där va? Har bara våtdräkt som jag inte tänkte ta med:)

    Funderar på att åka redan någon dag före jul tror jag.
    Sova på nått hotel några nätter och sen lägenhet hela januari där nere.
    Du skrev att jag kunde pma dig ca två veckor innan jag sticker så du kunde hjälpa mig med lägenhet. Men skulle det gå att boka en lägenhet redan nu så jag vet att den biten är klar?
    Eller finns det alltid så gott om lägenheter att det är onödigt att redan nu bry sig om det?
    Om jag hyr en med lite bättre standard för sig 3000kr i månaden som du pratade om vad kan jag räkna med ingår då och hur stor kan den tänkas vara? Om polaren vill med måste det ju vara två sängar. Brukar Ac, kyl, säng eller sängar, litet kök eller kokvrå finnas? Egen dusch, wc?

  • atte

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 03:59

    boka inte till Caticlan för den flygplatsen är rätt liten och det går bara mindre proppellerplan dit dvs du får ha med dig typ 15kg totalt inkl handbagage så övervikten blir rätt dyr samt att ditt bagage kanske inte får plats på ditt flyg så du får åka tillbaka till caticlan dagen efter och hämta kiteväskan.
    Boka till KALIBO! det blir alltid billigare och är endast 1h 20min med buss från Caticlan.
    Bolag spom flyger till både Caticlan och Kalibo är cebu pacific, zets air, philippine airlines och kanske något till. en enkel biljett kostar oftast runt 3-4000php.

    Om grejorna går sönder så finns det många ställen som inte gör annat änn att lagar kites hela dagarna och det till ganska billig penning.
    Det finns Rashgards att köpa här men jag skulle köpa en hemma som är LÅNGÄRMAD så har du lite större utbud att välja på hittar du ingen rolig hemma så kan du alltid köpa en Mystic här.

    Jag kan fixa ett rum för ca 3000kr i mån, då för du ac, wc, varmvatten i duschen, eget eller gemensamt kök, dock inte säkert att du får två sängar, oftast är det dubbelsäng. Det är ett rum som det får plats en eller två sängar i och när du ställt in din kiteväska så är det fullt dvs som 98% av alla rum ser ut när man är ute och reser på den prisnivån. jag kan boka in dig på English bakery dom har lite olika rum så du kan ju alltid byta upp dig eller ner dig beroende på om det finns något ledigt. Ge mig ett datum när du landar här så bokar jag in dig där från första natten. Dom vill ha 50% i förskott för att hålla bokningen så du får skicka över det till mitt ICA banks konto så fixar jag med bokningen. Jag kommer vara på semester när du kommer ner vi är ett gäng som drar upp till Baler och vågsurfar och är tillbaka på Boracay troligen efter jul beroende på hur kul vi tycker det är i Baler vi kommer med största sanolikhet vara tillbaka till Nyår för det vill man ju inte missa. Men du tar en tricycle till English bakery när du kommer till Boracay och betalar 100-130php för den resan och så snackar du med Haydee på bageriet så fixar hon allt.

  • roggan

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 14:58
    Atte;696907 wrote:
    boka inte till Caticlan för den flygplatsen är rätt liten och det går bara mindre proppellerplan dit dvs du får ha med dig typ 15kg totalt inkl handbagage så övervikten blir rätt dyr samt att ditt bagage kanske inte får plats på ditt flyg så du får åka tillbaka till caticlan dagen efter och hämta kiteväskan.
    Boka till KALIBO! det blir alltid billigare och är endast 1h 20min med buss från Caticlan.
    Bolag spom flyger till både Caticlan och Kalibo är cebu pacific, zets air, philippine airlines och kanske något till. en enkel biljett kostar oftast runt 3-4000php.

    Om grejorna går sönder så finns det många ställen som inte gör annat änn att lagar kites hela dagarna och det till ganska billig penning.
    Det finns Rashgards att köpa här men jag skulle köpa en hemma som är LÅNGÄRMAD så har du lite större utbud att välja på hittar du ingen rolig hemma så kan du alltid köpa en Mystic här.

    Jag kan fixa ett rum för ca 3000kr i mån, då för du ac, wc, varmvatten i duschen, eget eller gemensamt kök, dock inte säkert att du får två sängar, oftast är det dubbelsäng. Det är ett rum som det får plats en eller två sängar i och när du ställt in din kiteväska så är det fullt dvs som 98% av alla rum ser ut när man är ute och reser på den prisnivån. jag kan boka in dig på English bakery dom har lite olika rum så du kan ju alltid byta upp dig eller ner dig beroende på om det finns något ledigt. Ge mig ett datum när du landar här så bokar jag in dig där från första natten. Dom vill ha 50% i förskott för att hålla bokningen så du får skicka över det till mitt ICA banks konto så fixar jag med bokningen. Jag kommer vara på semester när du kommer ner vi är ett gäng som drar upp till Baler och vågsurfar och är tillbaka på Boracay troligen efter jul beroende på hur kul vi tycker det är i Baler vi kommer med största sanolikhet vara tillbaka till Nyår för det vill man ju inte missa. Men du tar en tricycle till English bakery när du kommer till Boracay och betalar 100-130php för den resan och så snackar du med Haydee på bageriet så fixar hon allt.

    Det låter toppen! Hör av mig när flyget är bokat.

  • wakenils

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 15:01

    att ni inte gett upp boracay… de flesta som varit där återvänder inte eftersom spotsen är ganska ruttna… filippinerna erbjuder så mycket mer än den ön!
    men det är ditt problem…

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill ha hjälp med tips på resa i Januari.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.