Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill ha hjälp med tips på resa i Januari.

  • roggan

    Medlem
    3 september, 2012 vid 15:52

    Har kollat lite mer nu.
    Ringde till qatar och fick svaret 23kg på max 158cm L+B+H.
    Utöver det får man också ta med sportgrejer upp till 10kg max 3meter långt. Så totalt kan man ta med 33kg i två väskor i ekonomiklassen om man flyger med qatar. + Handbage också som jag inte mins hur mycket det var.

    Gick in på Emirates hemsida och kollade också.
    Där får man ta med 30kg i ekonomiklassen totalt. Sportgrejerna tar man med som en valfri del av dom 30kg. Max längd på surfbrädor 3meter med dom också.

    För mig ser det bra ut med Emirates då det blir billigare än med qatar och jag kan resa dom dagarna jag tänkte från början. Till Manila från köpenhamn blir det också bättre tider. Kommer vara framme ca 16.00 i Manila med Emirates och med qatar var det runt 22.30 man var framme om jag kommer ihåg rätt.
    I mitt fall mycket kortare tid att vänta mellan flygen också med Emirates.

    Tackar för tipset. Kommer nog bli med Emirates jag flyger.

  • stinky

    Medlem
    3 september, 2012 vid 23:11

    Jag glömde bort att det var 10kg extra man fick ha i sportbagaget med Qatar, jag kom bara ihåg att det var gratis. Kollade du priset på Qatar direkt på deras site? där brukar det vara dyrt. Bättre att söka på typ flygresor.se. Det brukar bli bra mkt billigare om man flyger från Kastrup också.

    Hur som helst blir du nog nöjd med Emirates också. Araberna slår dom europeiska flygbolagen med hästlängder nu för tiden (tätt följt av asiaterna)

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill ha hjälp med tips på resa i Januari.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.