Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

  • Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

    Publicerad av surfted på 12 maj, 2007 vid 07:19

    Det ser ju ut att kunna bli en dag iaf som det ser ut nu.
    Men det är ju alldeles för tidigt att säga nu. Jävligt ostadigt väder nu i
    dagarna mycke regn men hellre det än ett fett högtryck.

    Vad tror ni semimeteorologer som skall dit? Kommer det bli något drag i kristiflygare?

    /Ted

    jp360 svarade 16 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 72 Svar
  • 72 Svar
  • ola_p

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 09:29

    Nått ser det väl ut att kunna vara på gång i slutet av prognosen, det är bara att hålla tummarna. Om inte annat får man äta wienerbröd och dricka öl.

  • andersbq

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 11:19

    Jag ska inte dit men tillhör ju kategorin semimetrolog. Jo det kan nog bli vind på torsdag, hur mycket är tveksamt. Det är ett djup lågtryck som ska in över färöarna och norge. Vindstyrkan är beronde på hur långt söder det går.
    Men det lär ge sydväst under torsdag, sedan väst och sluta med nord… Troligen bäst på fredagen… Skulle förvåna mig om det inte blir minst en OK dag för er som ska till Danmark! Ingen extremt stark vind är dock ej att vänta.

  • ola_p

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 12:03

    Anders, jag är lite nyfiken…
    Är du/har varit metereolog eller är du kompis med någon på nått väderinstitut? Eller har du bara ett ohälsosamt stort intresse för väder..? 😉

  • andersbq

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 12:53

    Väderplågan började runt 1981 vilket sammanfaller med första brädkontakten… Nej inga riktiga meterologkompisar, men jag ser till att ha kontaker med källor som kan förse mig med hygglig data…
    När jag började vindsurfa fanns bara P1 sjörapport, och SVTs 5 dygnsprognoser, inte mycket att planera tillvarorn med. Men nu kan man nästan (åtminstone låtsas) ha ett normalt liv, utan att bara sitta och stirra på grannens flaggstångsvimpel.

  • frippe75

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 14:16

    @andersbq 382716 wrote:

    Väderplågan började runt 1981 vilket sammanfaller med första brädkontakten… Nej inga riktiga meterologkompisar, men jag ser till att ha kontaker med källor som kan förse mig med hygglig data…
    När jag började vindsurfa fanns bara P1 sjörapport, och SVTs 5 dygnsprognoser, inte mycket att planera tillvarorn med. Men nu kan man nästan (åtminstone låtsas) ha ett normalt liv, utan att bara sitta och stirra på grannens flaggstångsvimpel.

    Finns det inget roligare att göra i onsala än att kladda i samtliga surfzone trådar ?? 🙂

    Och….. nej… det finns inget roligare i stockholm heller… Barn vakt åt poplaren som ska ut på stan…… jaja semifinal i hockey och film till barnen…

    Fast jag tror på vind (eftersom jag ska till klittan YEAAAH!)

    Prognos Klitt/Hanstholm

    Sidvind oavsett vindriktning
    14-14.5 m/s hela perioden
    4 meters vågor
    vågperiod 20 sek.
    vågor till alla

  • ola_p

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 15:11

    Grym prognos frippe, du har säkert rätt…

    Blir det nått marocko för dig eller?

  • andersbq

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 16:45

    @frippe75 382732 wrote:

    Finns det inget roligare att göra i onsala än att kladda i samtliga surfzone trådar ?? 🙂

    Sitter just och funderar på vad jag ska kunna kladda på Formula och Kite-forumen. Men det slog mig nu att eftersom man bytt namn på formula, och jag idag gjort comeback med raceboarden ska jag nog kunna komma med något snusförnuftigt där med.
    För kite måste jag nog hitta ett annat alias och hitta på en ny trovärdig CV…:wink:

  • frippe75

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 17:56

    @Ola_P 382736 wrote:

    Grym prognos frippe, du har säkert rätt…

    Blir det nått marocko för dig eller?

    Jorå!!!! minst 14dagar … Men eventuellt kommer fru&barn ner 1 vecka så då blir det 3 veckor.. men vi kommer inte riktigt överens om datum… som dessutom ska samplaneras med Tjock-lasse.

    Men som det ser ut blir det 30Juni->13 Juli.

    Men vi kanske syns i Klittan om min prognos håller 🙂

  • basse

    Medlem
    13 maj, 2007 vid 10:10

    DK går ju alltid av oavsett om det är vind eller inte. Det finns ju alltid gott om pilsner och wienerbröd. 🙂
    DMI har ju ganska gott om vind på torsdag och fredag. Hoppas det håller i sig bara och att de får bort de där sandhögarna!

    Ses i Klitmöller!

  • mag

    Medlem
    13 maj, 2007 vid 10:27

    Eftersom vågorna ligger kvar länge i Dk kan hela helgen bli fin, bara att guppa ut och rida in! 🙂
    Eller vågsurfa en stund, tills armarna faller av.
    Och som sagt en öl gör alkltid själen gott.
    80% säkert att vi åker som det ser ut nu.

    /Magnus

  • andersbq

    Medlem
    13 maj, 2007 vid 11:00

    Det blir vind, ganska mycket, både torsdag och fredag kommer nog att vara helt underbara för er, runt 12-15 m/s sydväst båda dagarna. Lördagen så lär det tunna ut lite men inte otroligt att ni få OK då med, kanske även söndagen.
    Jag gissar det väntade högtrycket inte kommer för om en vecka. DVS Frippes prognos ser ut att hålla.

  • surfted

    Medlem
    13 maj, 2007 vid 11:19

    Andersbq jag hoppas du har rätt!! = ) din prognos låter kanon!
    Vi får be till vind gudarna att allt klaffar. Ska bli grymt kul.

    /Ted

  • frippe75

    Medlem
    13 maj, 2007 vid 11:27

    @Surfted 382866 wrote:

    Andersbq jag hoppas du har rätt!! = ) din prognos låter kanon!
    Vi får be till vind gudarna att allt klaffar. Ska bli grymt kul.

    /Ted

    Senaste på DMI

    >Skagerrak
    >Mandag
    >Op til kuling omkring øst drejende syd, senere sydvest, 10 til 15 m/s. Til >natten vest aftagende til mellem 8 og 13 m/s.>
    >
    >Tirsdag og onsdag
    >Mellem sydvest og nordvest, 5 til 10 m/s.
    >
    >Torsdag og fredag
    >Omkring sydvest tiltagende til 8 og 13 m/s, i perioder op til kuling 15 m/s.

    Jag SA ju 14-14.5

  • surfslusken

    Medlem
    13 maj, 2007 vid 11:48

    Frågan e ju bara hur fan du ska ta dej dit Frippe? E nog närmare 100 mil enkelväg o köra från Sthlm via Helsingborg till Klittmoller. Så lär de nog kosta typ 1500 pix enkelväg me färja o broavgif, men slantar e ju iofs inte nåt problem för dej. Men ditt ressällskap brukar ju rygga tillbaka så fort de kostar lite.

  • basse

    Medlem
    13 maj, 2007 vid 16:30

    LÅter bra Anders. Vi drar på onsdag ganska sent så vi sover nog på vägen någonstans. Blir kanske lagom med en frukost kaffe på det nya kaffeet i Klitmöller Bay och sedan rigga direkt efter!
    En surfingbräda kanske man skulle försöka låna med alltså!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.