Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2007 vid 17:10

Frisk skall man nog börja med att bli. Helvete! Det ser ju hyggligt ut imorgon också. 🙁

• frippe75

Medlem
    13 maj, 2007 vid 18:57

@Ola_P 382937 wrote:

Frisk skall man nog börja med att bli. Helvete! Det ser ju hyggligt ut imorgon också. 🙁

Sitter med 38.2 samt en misstänkt halsfluss…. scheisse”!”#
    Får bli läkaren imorgon och sedan köpa största pillret på apoteket och hem och bädda ner sig…….

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2007 vid 19:01

Skönt, då kan vi tävla om vem som mår sämst. 😀 Fast nu mår jag klart bättre, lär inte bli segling imorgon. Men DK lär gå av.

• Oregistrerad

Gäst
    16 maj, 2007 vid 06:38

@surfslusken 382874 wrote:

Frågan e ju bara hur fan du ska ta dej dit Frippe? E nog närmare 100 mil enkelväg o köra från Sthlm via Helsingborg till Klittmoller. Så lär de nog kosta typ 1500 pix enkelväg me färja o broavgif, men slantar e ju iofs inte nåt problem för dej. Men ditt ressällskap brukar ju rygga tillbaka så fort de kostar lite.

Vi har bokat färja så klart. Det finns ju gott om turer kvar.
    Problemet är att febern inte vill släppa riktigt…
    Vi har bokat om kvällen båt till imorgon kväll 19:55

Känner mig dock lite osäker på DMI….

Dum fråga: Visst ligger klittan/hansholm vid gränsen till skagerack. Vilket prognos område är det?

“Skagerrak
    Torsdag
    Mellem nord og vest, 3 til 8 m/s, i løbet af natten drejende sydvest.

Fredag
    Syd og sydvest tiltagende til mellem 8 og 13 m/s.

Lørdag og søndag
    Sydvest, 8 til 13 m/s, aftagende til mellem 5 og 10 m/s. “

• surfslusken

Medlem
    16 maj, 2007 vid 06:50

Du har aldrig ställt annat än dumma frågor Frippe, så de avslöjar dej fast du försöker köra anonymt!

O du behöver inte klippa in DMIs prognoser här, de finns fler än du som upptäckt att dom har en hemsida man kan kolla på.

• ola_p

Medlem
    16 maj, 2007 vid 06:58

@Oregistrerad 383578 wrote:

Äh det ger sig.

Känner mig dock lite osäker på DMI….

Dum fråga: Visst ligger klittan/hansholm vid gränsen till skagerack. Vilket prognos område är det?

Skagerack är österut från Hanstholm, Klittmöller ligger således i Fisker.

• tdk

Medlem
    16 maj, 2007 vid 07:24

@Ola_P 382937 wrote:

Haha! Frisk?? Lycka till…:P

• frippe75

Medlem
    16 maj, 2007 vid 07:57

@surfslusken 383581 wrote:

Du har aldrig ställt annat än dumma frågor Frippe, så de avslöjar dej fast du försöker köra anonymt!

O du behöver inte klippa in DMIs prognoser här, de finns fler än du som upptäckt att dom har en hemsida man kan kolla på.

OK.. dumt försök…

Själv misstänker jag att DU avslöjar dig på fredag på vattnet när vi alla inser att du aldrig varit vindsurfare …. aaajj

• surfslusken

Medlem
    16 maj, 2007 vid 08:42

Vi har bokat färja så klart. Det finns ju gott om turer kvar.
    Vi har bokat om kvällen båt till imorgon kväll 19:55

Känner mig dock lite osäker…

Dum fråga: Visst ligger klittan vid gränsen till skagerack? “

Hmmm…. har hört att din sambo beklagat sej över att du har svårt o hitta “dit”, men ja vet inte om de här e rätt forum för såna frågor.

@frippe75 383596 wrote:

OK.. dumt försök…

Själv misstänker jag att DU avslöjar dig på fredag på vattnet när vi alla inser att du aldrig varit vindsurfare …. aaajj

Antagligen blir de väl så igen. Men ja får väl dominera där ja brukar senare på kvällen, dvs i BAREN!!

• ola_p

Medlem
    16 maj, 2007 vid 11:23

Hahahahaha.

(Edit: Hmm, forumet censurerade visst mina VERSALER… skumt.)

• frippe75

Medlem
    16 maj, 2007 vid 18:05

@surfslusken 383609 wrote:

Hmmm…. har hört att din sambo beklagat sej över att du har svårt o hitta “dit”, men ja vet inte om de här e rätt forum för såna frågor.

Allvarligt talat Slusken… DITT BÄSTA INLÄGG NÅGONSIN…

Snacka om upplägg / smash…

• andersbq

Medlem
    16 maj, 2007 vid 18:14

Klitmöller anses tillhöra Fisker, eller Fiskebankarna.
    Ni som har lyckan att åka, kommer att bli belönade.
    Mitt tips är att segel över 6.0 inte alls kommer att behövas.
    Se fram mot en skön sydväst i fredag-måndag. Torsdagen blir från nordväst.

Lågtrycket väster om Norge som tidigare i veckan tycktes dra sig mot sydost verkar dra iväg nordost… Detta innebär att vinden inte blir så stark som man trodde tidigare. dvs SMHI & DMI datamodell verkar hålla. Det drabbar dock haga Park hårdare då dom ej får hjälp av detta lågtrycket. Norra bohuslän & norra Jylland blir alltså bra!

• surfslusken

Medlem
    16 maj, 2007 vid 19:07

@andersbq 383746 wrote:

Mitt tips är att segel över 6.0 inte alls kommer att behövas.

Finns de över huvudtaget nån fabrik kvar i världen som syr segel större än 5,3 ????????

• surfslusken

Medlem
    16 maj, 2007 vid 19:16

@frippe75 383739 wrote:

Allvarligt talat Slusken… DITT BÄSTA INLÄGG NÅGONSIN…

Näe, de va de verkligen inte. Mitt absolut bästa, ja kanske t o m de bästa som någonsin lagts upp på konfen va bilden när ja just testat mina nya Gul vantar här hemma. Men den va tydligen FÖR bra för läsarnas bästa o blev censurerad lång innan den hunnit glädja alla.

Hmmmm….. finns ju egentligen bara ett sätt o lösa de på, LÄGGA UPP MÄSTERVERKET IGEN!!!

• inge

Medlem
    16 maj, 2007 vid 19:36

@surfslusken 383760 wrote:

Näe, de va de verkligen inte. Mitt absolut bästa, ja kanske t o m de bästa som någonsin lagts upp på konfen va bilden när ja just testat mina nya Gul vantar här hemma. Men den va tydligen FÖR bra för läsarnas bästa o blev censurerad lång innan den hunnit glädja alla.

Hmmmm….. finns ju egentligen bara ett sätt o lösa de på, LÄGGA UPP MÄSTERVERKET IGEN!!!

….. det blir bara bättre och bättre detta…

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.