Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurf under vintersäsongen ?

  • vindsurf under vintersäsongen ?

    Publicerad av charlotta på 21 juli, 2006 vid 16:05

    Hej ! Jag tänkte höra var jag som nybörjare hittar bäst vindsurf under vinterhalvåret Jan och framåt ?
    Tacksam för svar Charlotta

    surfmeister svarade 17 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • big_jeppe

    Medlem
    21 juli, 2006 vid 16:27

    Folk verkar ju gilla södra halvklotet på vintern tex Australien och SydAfrika. Jag tror dock att det körs mycket vågsegling där. Jag tror att Isla Marguerita är mer freestyle-betonat. Det kanske passar nybörjare. Tyvärr har jag inte kollat några av ställena själv, jag har mest läst om vad andra har åkt 🙁

  • macl3an

    Medlem
    21 juli, 2006 vid 16:28

    Sydamerika/Centralamerika ska vara fint! Typ Jericoacoara eller Isla de Margerita (sök lite på forumet/internet för mer info).

    Västra Australien är också bra, men det är ju en bit dit 🙂

  • rasmus_w

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 07:49

    Det finns nån freestyle-sjö i kapstaden där det finns plattvatten. Däremot har jag fått för mig att det blåser väldigt hårt i sydafrika så det är frimärksstorlek på seglen som gäller. En del tycker sånt är lite frustrerande.

  • svenne

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 09:12

    Jag tror inte att Egypten är alltför tokigt för en nybörjare. Kolla tex in http://www.moonbeachretreat.com om det skulle funka.

  • ove226

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 09:26

    sydafrika är guld om man gillar att köra 4.0, 4.5 o så där…välj om du vill köra vågor eller freestyle..fint dä.

  • gurra1978

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 09:58
    ove226 wrote:
    sydafrika är guld om man gillar att köra 4.0, 4.5 o så där…välj om du vill köra vågor eller freestyle..fint dä.

    Instämmer helt! Jag skrev lite om Sydafrika efter min resa dit. Läs om det på http://www.kulingvarning.nu/
    Du kan se bilder från varje spot också, se så fint det är vid sjön. startpoint.jpg

  • nikke

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 15:00

    De grekiska öarna ska vara helt ok för nybörjare också!

    Charlotta wrote:
    Hej ! Jag tänkte höra var jag som nybörjare hittar bäst vindsurf under vinterhalvåret Jan och framåt ?
    Tacksam för svar Charlotta
  • Oregistrerad

    Gäst
    22 juli, 2006 vid 15:01

    okej !!! Har haft mina funderingar på fuerte vetura men det är ingen bra ide under den årstiden alltså ?

  • danneman

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 16:10

    Valet är enkelt!
    Isla Margarita. (El Yaque)

    Bo nära vattnet med seglena uppriggade vi körde mestadels 4.7 & 5.3

  • surfmeister

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 17:24
    Charlotta wrote:
    Hej ! Jag tänkte höra var jag som nybörjare hittar bäst vindsurf under vinterhalvåret Jan och framåt ?
    Tacksam för svar Charlotta

    Jag skulle rekommendera Isla Margarita (El Yaque). Platt vatten, sol, vind och billigt. Bäst mellan feb-april. Åk till Jeri när du har blivit bättre, det är inget ställe för nybörjare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurf under vintersäsongen ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.