Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa i minusgrader?

  • Vindsurfa i minusgrader?

    Publicerad av jlaser på 8 januari, 2012 vid 18:40

    Hej, det lär ju vara öppet och isfritt i ytterskärgården ett tag till. Vad säger ni om att surfa när kvicksilvret kryper under nollan? På sjörapporten pratar dom ibland om “risk för nedisning” men det kanske är när det är minus tjugo?? Yr lovar ju just nu omkring kuling på Singö i helgen men ett par minusgrader… (så här tidigt lite av stargazing kanske iofs. men det lär väl dyka upp fler liknande prognoser med lite tur).

    gustav1980 svarade 12 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kinetic

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 18:44

    Issurfa…Inte lika kallt, lika roligt:)!

  • rasmus_w

    Medlem
    9 januari, 2012 vid 08:55

    Jag kan tänka mig att man kan ha visst problem med nedisning, men det borde smälta bort när man doppar riggen i vatten. I ett rejält blåsväder borde dessutom en del blåsa torrt, även om det hunnit frysa. Däremot kan jag tänka mig att det kan vara lite svårt att hålla sig själv varm. Plus då risken att ingen du känner är lika tuff som du, vilket betyder att du får surfa själv = livsfarligt.

  • the_novice

    Medlem
    9 januari, 2012 vid 12:32

    Ett par minusgrader gör inget, det hinner inte frysa på något medans man surfar. Det kan vara lite is på seglet när man rullar ihop det men det är inga problem…

    [IMG]http://www.windsurf.se/forum/index.php?act=attach&type=post&id=958[/IMG]

  • gustav1980

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 17:43

    Mannen på bilden torde ha problem med kramp eftersom att han väljer kortärmad dräkt även när snön lagt sig 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa i minusgrader?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.