Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vindsurfare, sugen på kite

  • walle

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:06

    @tetras 392066 wrote:

    Om vi nu skall släppa det rent akademiska och tala klarspråk. Om du känner att du har tryck i grejorna pressar upp mot vinden samtidigt som du skickar draken till kl 13 då spellar det ingen roll om det blåser 7 m/s eller 12 m/s kraften är där och du lyfter antingen du vill eller ej. Så enkelt är det och det enda jag kan säga till er som tvivlar, se till att få händerna på en 18 eller 20 m2 kite och ni kan se själva.

    som alla säger: lägg ner!

    Ruset från midsommarsnapsen borde väl ha släppt vid det här laget!?

    De flesta som argumenterar mot dig har surfat längre än dig, är bättre än dig och ingen håller med dig.
    Det är helt enkelt omöjligt i 5m/s

  • jonaish

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:16

    http://www.sodergren.co.uk/images/IMG_1913WWW1.jpg

    Sluta nu!

    Här har ni bildbevis på att tetras kan hoppa 5meter!

  • tetras

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:41

    @skejtar_henke 392069 wrote:

    vaddå tvivlar…. Jag har provat både 18 20 och även större… Men kan ju ärligt säga att det blir inga 5 metershopp med en 20 m kite i 5 sekundmedeter.

    Bullshit säger jag… Visst går det att hoppa högt med en större kite. Men 5 sekundemerter är ju riktig fisvind.

    Men visst du ska få bevisa det en dag när det blåser 5.
    Som sagt snacka går ju……………

    Om du tittar i början på den här tråden så blåste det stadigt 7 m/s inte 5 och det var under de omständigeherna jag gjorde ett antal hopp på något mellan 4-5 meter vilket jag bedömde utifrån det perspektiv jag hadde då jag tittade ned på de personer som gick på långa bryggan i Bjärred.

  • krillan82

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:57

    GO ACK ACK, GO ACK ACK, GO ACKAK ACKAK GA. EJ ÖRON EJ ÖRON ja sen kan ni resten själv!

  • aka_kalle

    Medlem
    23 juni, 2007 vid 22:04

    martin köpte knivens drakar och nu sätter han backmobe, säger rätt mycket tycker jag

  • skejtar_henke

    Medlem
    24 juni, 2007 vid 10:28

    tja jag tror ändå inte att du hoppat 5 meter i 7 sekundmeter. Ledsen. Du ska få bevisa det.

    Jag blir gärna överbevisad.

  • tetras

    Medlem
    24 juni, 2007 vid 18:55

    Tja Boys,
    hur var det idag någon av er tvivlare som var ute och kitade i Habo idag?

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vindsurfare, sugen på kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.