Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinterförvaring

  • Vinterförvaring

    Publicerad av totten på 1 augusti, 2005 vid 16:00

    lite tidigt med denna fråga kanske, men jag flyttar om en månad och tänkte inte ta med mig grejerna. Detta är första året som jag surfar så därför denna fråga. Kan man förvara segel och bräda utomhus under vintermånaderna?

    rasmus_w svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 16:06

    Ingen bra idé. Frost och elände kan ge sprickor och ändra formen. Nä, in med dom i vardagsrummet!

  • jahsoldier

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 16:12

    eller under sängen cool.gif

  • militaren

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 17:10

    eller så hänger man dom över sängen så man har koll på dem hela tiden wink.gif

  • jahsoldier

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 17:12

    Svar till:


    eller så hänger man dom över sängen så man har koll på dem hela tiden wink.gif

    [/ QUOTE ] jepp å brudarna blir grymt imponerade cool.gif

  • oaxen

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 18:05

    Ehh. LinSurf har knappt 100 containerplatser. Dessa plåtskal har samma innertemperatur som det är utomhus. Vi har förvarat våra brädor, segel etc där året om i snart 20 år. Jag har aldrig hört talas om att några prylar har skadats. Det man ska undvika är snabba temperaturväxlingar.
    Om man vill impa på det motsatta könet är det ju bara att ta en svängom till sin container och svepa med handen och säga: “det här är MINA surfprylar!”.

  • rasmus_w

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 00:58

    Jag har en bräda som har blivit bubblig i lacken efter att ha förvarats i container vintertid. Min gissning är att det beror på att den har legat i en fuktig boardbag och kanske dessutom tagit in lite vatten. Numer står den mot köksväggen under vintrarna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 19:45

    Tackar för alla svar, så om man ska sammanfatta det: Undvik fukt och “snabba temperaturväxlingar”(vad nu snabba betyder?) smile.gif

  • oaxen

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 08:14

    “Snabba temp-växlingar” = Rasmus ångrar sig och tar sin köksförvarade bräda med en innertemperatur på 20 grader och åker till sin container-plats där det är – 20 grader. Då kan brädan fara illa.

  • rasmus_w

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 23:07

    Det är därför det finns en luftskruv i brädan. Lämnar jag den öppen och skippar boardbagen så blir skumkärnan dessutom frystorkad.

    CLS:en har på motsvarande sätt anordningar som jämnar ut trycket. Dings kallas de.

    Fast annars är det nog värre om trycket i brädan ökar snabbt än om det minskar snabbt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinterförvaring

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.