Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

  • surfpunk

    Medlem
    5 december, 2009 vid 13:35

    Har nu kört mitt första pass 22:32 på 5000 meter, puuuh! 18 minuter är verkligen bra! Jag väger 73kg och körde på motstånd 10, vad tror ni är ett lämligt motstånd för mig?

    Jäklit bra träning med rodd, ska jag definitivt fortsätta med!

  • pedersen

    Medlem
    5 december, 2009 vid 15:43

    Alltså, jag testade 5000m igår på en modell PM3. 5000m på 14:42. Det skulle betyda att jag är mer än två minuter snabbare än den bästa på världsrankingen. Ööööhh OK, bekräftar nog det jag tidigare sa om att Concept 2 maskinerna har stora inviduella skillnader än att jag skulle vara en superroddare. Skall prova en annan nästa vecka. Välkommen till Nautilus i Halmstad om du vill känna dig som en världsmästare 😉

  • surfan

    Medlem
    5 december, 2009 vid 19:15

    här är min tid men den ska putsas under vinten med minst 40sec

    6 Daniel Borgelind 39 Åsa SWE 18:56.6

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 december, 2009 vid 19:27

    Kul att se tiderna börja trilla in. Go for it nu!
    Själv investerade jag dagen i årets kanske bästa formuladag och har släpat hem en förkylning från en kollega, så nästa försök får dröja någon dag till.

  • johanoeberg

    Medlem
    6 december, 2009 vid 10:58

    Måste säga att jag är grymt imponerad av de tider ni lyckas med! (och motsatt imponerad om min fysiska förmåga)…

    Har varit sjuk ett tag och inte tränat på länge. Så första roddsessionen på flera år, var inte ens en godkänd 5000 metrare :/

    Ska iväg idag och prova igen.

    Trevlig helg!

  • macedu

    Medlem
    6 december, 2009 vid 11:56

    De é bare å åk :crazy:

  • johanoeberg

    Medlem
    7 december, 2009 vid 17:56

    Jomenvisst.

    Igår blev det trots allt en roddtur. Jag tror jag gick ut för hårt från start, det blev motigt fort.

    Hur lägger ni upp er rodd-taktik?

    EDIT: Det finns gott om tid att kapa :/

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 december, 2009 vid 18:07

    Snyggt jobbat!

    Jag är ju ljusår från någon expert, men av det (lilla) jag läst verkar många inleda med att lägga sig strax över måltiden på projected finish och sedan öka en bit in i loppet för att sista delen lägga sig på måltiden. Men det handlar bara om några sekunder, dvs inga större variationer i hastighet. Själv ror jag så ojämnt att det på 4-5 roddtag viftar upp och ned mycket mer än så, åtminstone fram till sista minuterna då det av rent matematiska orsaker blir mycket stabilare.

    Bara tekniken och rörelsemönstret sjunker in i ryggmärgen kommer du säkert sänka tiden med 15 sekunder nästa gång.

    /Stefan

  • johanoeberg

    Medlem
    7 december, 2009 vid 19:06
    stefanlindmark;591378 wrote:
    Snyggt jobbat!

    Jag är ju ljusår från någon expert, men av det (lilla) jag läst verkar många inleda med att lägga sig strax över måltiden på projected finish och sedan öka en bit in i loppet för att sista delen lägga sig på måltiden. Men det handlar bara om några sekunder, dvs inga större variationer i hastighet. Själv ror jag så ojämnt att det på 4-5 roddtag viftar upp och ned mycket mer än så, åtminstone fram till sista minuterna då det av rent matematiska orsaker blir mycket stabilare.

    Bara tekniken och rörelsemönstret sjunker in i ryggmärgen kommer du säkert sänka tiden med 15 sekunder nästa gång.

    /Stefan

    Tackar tackar!

    Jo, jag tittade enbart på tid/500m och höll den under 1:90, och det gick ju bevisligen inte att hålla speciellt länge…

    Vad tycker du/ni är jobbigast, armar (biceps), övre/undre rygg eller låren?

    För min del svider det rätt rejält i biceps och ländryggen känns inte 100%igt

    Men, ska minst ner till 19:00 innan året är slut!

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 december, 2009 vid 20:41
    JohanOeberg;591388 wrote:
    Vad tycker du/ni är jobbigast, armar (biceps), övre/undre rygg eller låren?

    Typ överallt + kondition.

    JohanOeberg;591388 wrote:
    Men, ska minst ner till 19:00 innan året är slut!

    Lugnt! 24 dagar kvar.

  • macedu

    Medlem
    7 december, 2009 vid 21:03

    Imon kryper jag till korset…. Hoppas bara att jag kommer att göra rätt med inställningar mm….. Och referensnumret….men jag fotar med mobilen for safe….
    Och inställningen var fri hörde jag oxå….. jag troppar den nog på 7….
    Får kolla bakåt i tråden med inställningar osv… ah va fan… man kan ju skylla på att man inte kunde ställa in den…. 5000m eller var det 500 🙂

    /mac
    :cool2:

  • bohm

    Medlem
    7 december, 2009 vid 21:47

    Om alla som är med skriver VS (som i VindSurf) i rutan “state” i sin profil, så kan man söka på VS i rankingen och få upp endast vindsurfare. Då är det lite lättare och se vilka tider man slåss om.

  • zurfman

    Medlem
    7 december, 2009 vid 22:58

    Börjar bli litet sugen på att testa….

    konditionen börjar bli bra 🙂 Styrkan i ryggen sitter hyggligt 🙂 o börjar till o med få litet bra tryck i benen…. Glömmer bort att kolla vilka roddmaksiner de har på Sats, men har testat dem för ett tag sen o tyckte at de var rätt dåliga 🙁

    Kanske får hänga på Sailorstiff o Lindmark till deras gym….

    Litet synd bara att sabba styrkan dock, känns det inte som styrkan i ryggen droppar efter ett sånt uthållighetspass? men det brukar man ta igen på nån vecka eller 2 iofs.

    Får se vilka tider det blir att slå framöver, saknar ju längden (sämre utväxling!)

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 december, 2009 vid 23:21
    bohm;591424 wrote:
    Om alla som är med skriver VS (som i VindSurf) i rutan “state” i sin profil, så kan man söka på VS i rankingen och få upp endast vindsurfare. Då är det lite lättare och se vilka tider man slåss om.

    Inget jätteproblem tror jag. 55 svenskar (country=SWE) reggade totalt för säsong 2010, varav 4 damer. Ser fortfarande rätt överskådligt ut.

    Men det är klart om alla lurkers på forumet spammar igen listan med sina fina resultat de ligger och mörkar med… då kanske det blir grötigt. 😉

    Idén var ändå bra, så jag har stoppat in ett VS först i min profil.

  • johanoeberg

    Medlem
    8 december, 2009 vid 18:48

    Tjahopp…

    Då har man härvat till förbannelse på den j***vla roddmaskinen.

    Neråt går det, men det bekräftar bara att jag hyser stoooor respekt till er som tar er under 19:00 sträcket!

    Så, 20:06. Rätt bra minskning från söndagens 20:40. Im happy 🙂

Sida 2 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.