Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 december, 2009 vid 19:13

    Grattis Johan!
    Håller du det linjärt så borde det väl sluta på 19.32 nästa gång då 😉

  • macedu

    Medlem
    8 december, 2009 vid 19:39

    Hej Stefan!

    Ingen på gymmet hade koll på den dära koden…..
    har dock tagit mobilkort som jag får fixa in här.
    Men jag vill ju kunna lägga in tiden i SV reggen…

    Jag gjorde iallfall 19,37 på 5000m, dock så hade nog rygpasset igår satt sig lite…..
    Behöver nog slipa lite teknik och prova på skalan. Körde på 10:an.
    Det som jag upplevde som värst var på “upploppet”….. TORR I MUNNEN.

    Hur får jag fram koden…. Jag kunde sen gå in i loggen och se mitt lopp…..ingen annan hade åkt min sträcka….hehe…. men den stod där, 19,37 och 5000meter.

    Hjälp mig nu med detta…..

    /mac:santa:

  • pedersen

    Medlem
    8 december, 2009 vid 20:23

    14:42 står sig bra då. Jobbarpolare tog 13:46 på “världens snabbaste” Concept 2 😀
    Okey, okey…. skall test på en annan maskin snart.
    Kanske skall börja med speed i alla fall 😉

  • stinger

    Medlem
    8 december, 2009 vid 20:35
    MacEdu;591561 wrote:
    Hur får jag fram koden…. Jag kunde sen gå in i loggen och se mitt lopp…..ingen annan hade åkt min sträcka….hehe…. men den stod där, 19,37 och 5000meter.

    Hjälp mig nu med detta…..

    /mac:santa:

    Är det inte när du har fått fram ditt pass i minnet/loggen som du helt logiskt 😉 ska trycka två ggr på knappen som inte ser ut att ha någon funktion, så dyker koden upp tillsammans med km-tider.

    Bra jobbat förresten!

  • macedu

    Medlem
    8 december, 2009 vid 20:49

    Då går jag in och kollar på minnet imon och ser vad som dyker upp.
    Nedan är korten….

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=71&pictureid=504[/IMG]

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=71&pictureid=505[/IMG]

    Är det på den nedre bilden som man ngnstan bredvid på knapparna “logiskt” trycker 2 ggr på??

    /mac:laugh:

  • hartwig

    Medlem
    8 december, 2009 vid 21:14
    JohanOeberg;591388 wrote:
    Tackar tackar!

    Jo, jag tittade enbart på tid/500m och höll den under 1:90, och det gick ju bevisligen inte att hålla speciellt länge…

    Vad tycker du/ni är jobbigast, armar (biceps), övre/undre rygg eller låren?

    För min del svider det rätt rejält i biceps och ländryggen känns inte 100%igt

    Men, ska minst ner till 19:00 innan året är slut!

    Om tekniken är rätt så skall den största belastningen ligga på benen. För att kunna utnyttja benen optimalt gäller det att i främre slideläget verkligen sätta emot med ryggen samtidigt som man trycker ifrån med benen. Armarna skall i det närmaste vara helt sträckta tills man börjar nå slutfasen av benuträtningen. Strax innan raka ben drar man roddhandtaget till sig med armmusklerna så att handtaget nuddar magtrakten. Ror man enligt denna principen så är det garanterat benen som först få ge upp p.g av mjölksyran. Undvik att kuta på ryggen för då kan det bli problem med rygghälsan.
    Mats H. SWE-412

  • surfpunk

    Medlem
    8 december, 2009 vid 22:00
    Pedersen;591567 wrote:
    14:42 står sig bra då. Jobbarpolare tog 13:46 på “världens snabbaste” Concept 2 😀
    Okey, okey…. skall test på en annan maskin snart.
    Kanske skall börja med speed i alla fall 😉

    Konstigt? Du kan ju kolla om “Drag factor” är helt åt fanders. På min maskin så är den 144 då fläkten är ställd på 7an och 124 på 6an.

  • bohm

    Medlem
    8 december, 2009 vid 22:01
    stefanlindmark;591439 wrote:
    Inget jätteproblem tror jag. 55 svenskar (country=SWE) reggade totalt för säsong 2010, varav 4 damer. Ser fortfarande rätt överskådligt ut.

    Men det är klart om alla lurkers på forumet spammar igen listan med sina fina resultat de ligger och mörkar med… då kanske det blir grötigt. 😉

    Idén var ändå bra, så jag har stoppat in ett VS först i min profil.

    Det funkar bara om du endast skriver VS… då får man en lista på samtliga som deltar i utmaningen och slipper alla andra som inte är vindsurfare. Just nu har jag pallplats…. 🙂

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 december, 2009 vid 22:07
    MacEdu;591561 wrote:
    Hur får jag fram koden…. Jag kunde sen gå in i loggen och se mitt lopp…..ingen annan hade åkt min sträcka….hehe…. men den stod där, 19,37 och 5000meter.

    No problems! Håll i hatten nu, för maken till gömd funktion får du leta efter:

    1. Tryck “Select workout”
    2. Tryck “ReRow”
    3. Stega upp/ned för att välja ditt lopp
    4. Tryck “View details”
    5. (och nu, det här är det bästa :santa:) Tryck sedan 2 ggr på 4:e knappen uppifrån, den utan någon text bredvid. Efter första tryckningen händer ingenting, så du måste trycka 2 ggr innan något händer. (jaa, vad jag älskar det här momentet!)
    6. Anteckna koden (16 tecken).

    Tja, och varför de stuvat undan den funktionen bättre än kärnvapenkoderna får någon annan svara på.

    Hela rasket står beskrivet på ammrikanska här:
    http://www.concept2.com/us/racing/records/default.asp

  • surfpunk

    Medlem
    8 december, 2009 vid 22:08
    MacEdu;591569 wrote:
    Är det på den nedre bilden som man ngnstan bredvid på knapparna “logiskt” trycker 2 ggr på??
    /mac:laugh:

    Har också försökt få ut en verifikationskod men det fungerar inte för mig heller, enligt Concepts website så ska maskinen ha firmware vers.101 eller senare(för PM3) för att den funktionen ska finnas, hade vers.82 på min. Kan vara det också.

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    8 december, 2009 vid 22:18

    Kul att det börjar bli drag i tävlingen. Men var är alla sponsorer som ska ställa upp med fina priser?

    BTW så hade de dopingkontroll på Friskis å Svettis i Åkersberga i går. Klarade mig undan (va f/n ser man inte tillräckligt krallig ut eller?) men jag undrar av nyfikenhet om mitt bananmissbruk, Stefans nitroglycerinplåster och hästlinnement hade gett utslag på deras apparatur.

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 december, 2009 vid 22:33
    sailorstiffrigg;591599 wrote:
    jag undrar av nyfikenhet om mitt bananmissbruk, Stefans nitroglycerinplåster och hästlinnement hade gett utslag på deras apparatur.

    Kontroll på Friskisgymmet igår? :shocked:

    Jag stod ju igår och pumpade rigg på deras drag-nånting-i-vajer-som-kommer-ut-där-uppe-apparat så det stod härliga till. Givetvis med vild blick riktad snett framåt i lovart (måste ju titta dit jag vill åka för att ta ordentligt med höjd ju).

    Ja, den galningen hade jag nog inte brytt mig om att testa utan bara plockat med mig på en gång för att spara tid och provrör… :tongue:

    Hästliniment är förresten da shit på vintern så länge du inte tänker motionera på en hästhopparena! Gnägg!

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 december, 2009 vid 22:37
    surfpunk;591596 wrote:
    enligt Concepts website så ska maskinen ha firmware vers.101 eller senare(för PM3) för att den funktionen ska finnas

    Om du tar med en laptop och säger att du vet hur man gör för att uppgradera, så är nog bara personalen tacksam för det lika plötsligt som oförklarligt uppdykande geniet med det stora intresset.

  • pedersen

    Medlem
    9 december, 2009 vid 09:23
    surfpunk;591591 wrote:
    Konstigt? Du kan ju kolla om “Drag factor” är helt åt fanders. På min maskin så är den 144 då fläkten är ställd på 7an och 124 på 6an.

    Kollade det, “Drag factor” är 99 på full belastning. jag tror den är utsliten helt enkelt….

  • stinger

    Medlem
    9 december, 2009 vid 10:01

    Nu skrev jag in “VS” i min profil. Ligger trea för närvarande, inte illa för en liten lättviktare 🙂

Sida 3 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.