Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

  • surfpunk

    Medlem
    9 december, 2009 vid 13:21
    stefanlindmark;591604 wrote:
    Om du tar med en laptop och säger att du vet hur man gör för att uppgradera, så är nog bara personalen tacksam för det lika plötsligt som oförklarligt uppdykande geniet med det stora intresset.

    Får se om jag orkar? Än så länge är mina tider inte tillräckligt bra för att vara värt en sån insats. Men om en månad eller två, då kanske!!

  • macedu

    Medlem
    9 december, 2009 vid 13:29

    Så Stefan!

    Nu är man reggad och VALIDERAD med kod, för det är väl det som gäller va…..hrm,hrm………

    /mac:laugh:

  • johanoeberg

    Medlem
    9 december, 2009 vid 15:47
    hartwig;591577 wrote:
    Om tekniken är rätt så skall den största belastningen ligga på benen. För att kunna utnyttja benen optimalt gäller det att i främre slideläget verkligen sätta emot med ryggen samtidigt som man trycker ifrån med benen. Armarna skall i det närmaste vara helt sträckta tills man börjar nå slutfasen av benuträtningen. Strax innan raka ben drar man roddhandtaget till sig med armmusklerna så att handtaget nuddar magtrakten. Ror man enligt denna principen så är det garanterat benen som först få ge upp p.g av mjölksyran. Undvik att kuta på ryggen för då kan det bli problem med rygghälsan.
    Mats H. SWE-412

    Tack för den beskrivningen! Jag laborerade lite med att dra (som du skriver) med armarna så sent som möjligt, men känner endå att det drar i armarna.

    Senaste passet var inte så farligt för biceps som förra. Däremot (som MacEdu skriver) var upploppet hemskt (törstigt)…

    Och jag tror inte jag klarar att hålla utvecklingen linjär, för igår var jag redigt slutkörd :/

    Upp till bevis imorn gott folk!

    Edit: Profil upplagd på Concept2. En god 6 plats bland oss surfare och 35 snabbaste rodden i år i sverige, inte illa…:smile:

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 december, 2009 vid 16:48

    Tjusigt!
    8 av 57 = 14% av svenska resultaten för säsongen totalt är nu registrerade av vindsurfare.

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 december, 2009 vid 20:53

    Som en liten morot inför helgens pass lämnar jag följande bidrag i tävlingen:

    17:49.7

    Därmed är viloperioden slut för Mats. Kom igen och tryck på lite nu! Behöver massor mer motivation. Det börjar ta emot bara liiiite nu… :tongue:

    Nej, jag är inte mallig alls…

  • macedu

    Medlem
    9 december, 2009 vid 21:38

    Snyggt Stefan, mkt bra!

    En tid under 18 är styggt bra.
    Jag skall sikta långsamt neråt annars lackar man väl ur helt.
    Jag höjer ett varningens finger då jag kört ETT enda roddpass än….. nästa gång skall jag säkra ngn bra musik så jag får ett redigt upplopp oxå……Satsar på runt 19,15. LIte kapning på tekniken och INGET ryggpass dagen innan…hehe

    /mac

    PS Kan inte alla VALIDERA sina tider med koderna…….. hmhm….. tom med en stolle som jag löste ju det……DS

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 december, 2009 vid 23:31
    MacEdu;591721 wrote:
    Snyggt Stefan, mkt bra!

    En tid under 18 är styggt bra.

    Tackar! Jo, det var lite tuggmotstånd att spräcka 18-vallen.

    MacEdu;591721 wrote:
    PS Kan inte alla VALIDERA sina tider med koderna…….. hmhm….. tom med en stolle som jag löste ju det……DS

    Eftersom koden är milt sagt undangömd i menyerna har jag nu gjort en [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=590768#post590768″]illustrerad guide till att få fram sin valideringskod[/ame]. Den finns i [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=590768#post590768″]första inlägget i den här tråden, längst ned[/ame].

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    9 december, 2009 vid 23:31
    stefanlindmark;591715 wrote:
    Som en liten morot inför helgens pass lämnar jag följande bidrag i tävlingen:

    17:49.7

    Därmed är viloperioden slut för Mats. Kom igen och tryck på lite nu! Behöver massor mer motivation. Det börjar ta emot bara liiiite nu… :tongue:

    Nej, jag är inte mallig alls…

    F/n, inte nog med att du ror ifrån mig. Du har dessutom snott min surfutrustning, fotat tillfället och lagt ut den som avatar.

    Hmm, det måste ju betyda att du rent mentalt har köpt min bräda redan. Men det är klart, vad ska du annars ha som matchar ditt nya Point-7 ?

    Ok, siktar på 17,49 på måndag eller tisdag.

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 december, 2009 vid 23:37
    sailorstiffrigg;591746 wrote:
    F/n, inte nog med att du ror ifrån mig. Du har dessutom snott min surfutrustning, fotat tillfället och lagt ut den som avatar.

    Busted!

    sailorstiffrigg;591746 wrote:
    Hmm, det måste ju betyda att du rent mentalt har köpt min bräda redan. Men det är klart, vad ska du annars ha som matchar ditt nya Point-7 ?

    Min gamla bräda med kolfiberlagningar över hela däcket?

    sailorstiffrigg;591746 wrote:
    Ok, siktar på 17,49 på måndag eller tisdag.

    Jag kommer be Roger i butiken räkna hur många bananer du köper fram tills dess. Stor risk för banandoping.
    bananas,color,cute,funny,money,mountain,yellow-841081892636bbc35deadf6ad8c93c13_m.jpg

  • macedu

    Medlem
    10 december, 2009 vid 13:41

    Hepp!

    Trots ett hockeypass igår kväll så klarade jag inte att hålla mig ifrån roddmaskinen, jag skulle kört ett helt annat PASS. MEN det blev kvickt förPASSAT till ikväll. Så idag blir det dubbelPASS.

    Idag ställde jag sidospaken på hög 8:a. Tyckte mig inte kunna känna om det var bra eller dåligt. Tekniken var lite bättre men det är bara de första 9min som jag har ork att kolla hur utfallet blir per min…. sen blir ögonen smala och allt blir till en tunnel. Torrsmaken var en vanesak så den är lugn. Nu var det mest mukelvärk i RÖVEN…..så jag hittade en variant där jag innan upploppet kan vrida mig lite…snedrodd på röven mao. Det är nog där min smärta ligger nu. Men jag har NOG inte smakat på smärtan än….. får sätta några roddpass innan jag vågar trycka på ordentligt…

    SÅ…
    VAAALIIIDERAD tid idag blev: 19.25.2 EN smärre förbättring mao.

    På lördag skall det kapas mer…………hmhm

    /mac

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 december, 2009 vid 15:20
    MacEdu;591798 wrote:
    Torrsmaken var en vanesak så den är lugn. Nu var det mest mukelvärk i RÖVEN….

    Instämmer. Plastsätet skulle bra gärna få ha lite tunn vaddering på.
    Torrsmaken är ju också en bedrövlig sak. Drack efter 7 minuters uppvärmningsrodd sist men det hjälpte inte mycket.

    MacEdu;591798 wrote:
    VAAALIIIDERAD tid idag blev: 19.25.2 EN smärre förbättring mao.
    /mac

    Måste varit en säkning med runt 12 sekunder då. Inte illa!

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 december, 2009 vid 20:36

    …och så var det upp-och-ned i toppen igen.
    Mats visar föredömligt var skåpet ska stå!
    En mycket imponerande sänkning med hela 15 sekunder.

  • macedu

    Medlem
    10 december, 2009 vid 20:49

    Snyggt….. toppen drar ifrån…….
    Lägger in en målsättning om att bryta 19.00 gränsen innan nyår…..sen vad nyårslöftet blir får vi se………sista mars skulle pluggen dras ur.
    Eller är det för tufft månne…… jag vet ju vad man kommer på en halvminut liksom…hmhm….:crazy:

    Har nu vänt på skiten så det får bli rodd på FM och gym på kvällen de gånger som rodden blir aktuell.:laugh:

    Mac

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    10 december, 2009 vid 21:44
    stefanlindmark;591866 wrote:
    …och så var det upp-och-ned i toppen igen.
    Mats visar föredömligt var skåpet ska stå!
    En mycket imponerande sänkning med hela 15 sekunder.

    Timade in ett julbord i dag tilsammans med en gammal elitroddare. Gissa om han fick svara på frågor.

    Har några teknikess i ärmen nu. Ny målbild 17.30. Nu blir det ett par veckors, förhoppningsvis offpist så rodden får vila, men skidåkningen brukar bygga på benstyrka rätt bra.

    Det innebär ju att “du har ju hela helgen på dig Stefan”

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 december, 2009 vid 21:52

    :laugh:Hmmm… Anar att den här tävlingen kanske i slutänden inte helt garanterat blir den förbrödrande aktivitet den syftade till att vara…

    Ser tecken till begynnande protektionism runt träningstips and taktik.

Sida 4 av 14

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.