Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vintervåtdräkt 2012

  • doc

    Medlem
    27 september, 2012 vid 19:04

    XXL borde ha. Och Wallén i Billdal/Kullavik, som brukar ha julrea. Annars Fahléns i Varberg om du orkar flytta dig några mil. Surfers brukar ju ha lite vinterstängt, men vet inte när.

  • solomin

    Medlem
    27 september, 2012 vid 19:47

    Wallén (surf.se) är nog bäst i Göteborg, annars surfers eller Fahlén i Varberg.

  • solomin

    Medlem
    27 september, 2012 vid 19:49

    Att åka till alperna för att köra på en sjö, verkar inte så smart. Dålig vind och kallt vatten.

  • teda

    Medlem
    27 september, 2012 vid 19:59

    Haha ne det kan låta korkat 🙂 Har med kiten mest som komplement till skidåkningen o snökite kör man ju eg bäst uppe på berget… Men nu ska vi bo precis vid sjön som råkar vara känd för såväl sommar som vinterkite, så vore gott o känna lite på det iaf..

    Man blir rätt desperat om man är bosatt i Swiss, där det saknas hav o Kite är förbjudet på typ alla sjöar utom just vid st moritz (silvaplana) 🙂

  • carlsagan

    Medlem
    28 september, 2012 vid 22:26
    johnk;699291 wrote:
    Läste om den nu. Intressant. En fråga som poppade upp var “Stjäl inte dräkten värme från kroppen tack vare flash dry-tekniken? Eller torkar den inte när den sitter på kroppen (förutsatt att man håller sig ovan vattenytan)?”

    Inget kritiskt att säga om dräkten annars? Var köper man den som svensk?

    Flashbomb 6/5/4: Är inte säker på att jag förstår.. men för mig är dräkten nästan torr innuti även om jag är under vattenytan. Jag har svårt att se att någon kan frysa i den faktiskt men jag har mest kört i 5 grader i luft o vatten och inte kallare än så. Jag tycker att “flash dry-tekniken” gör att dräkten håller sig torr inuti och är skön att ha på sig. Dessutom tycker jag vissa våtdräkter jag provat luktar starkt nästan som bensin vilket ju känns sådär att dra på sig, men denna va helt ok. Om jag ska säga något negativt så tycker jag neoprenet är onödigt tjock kring benen för det kan bli lite väl varmt. Jag köpte min i butiken i varberg.

  • johnk

    Medlem
    29 september, 2012 vid 06:20
    carlsagan;700021 wrote:
    Flashbomb 6/5/4: Är inte säker på att jag förstår.. men för mig är dräkten nästan torr innuti även om jag är under vattenytan. Jag har svårt att se att någon kan frysa i den faktiskt men jag har mest kört i 5 grader i luft o vatten och inte kallare än så. Jag tycker att “flash dry-tekniken” gör att dräkten håller sig torr inuti och är skön att ha på sig. Dessutom tycker jag vissa våtdräkter jag provat luktar starkt nästan som bensin vilket ju känns sådär att dra på sig, men denna va helt ok. Om jag ska säga något negativt så tycker jag neoprenet är onödigt tjock kring benen för det kan bli lite väl varmt. Jag köpte min i butiken i varberg.

    Ah, tack för infon. Det besvarar frågan (att den inte känns blöt inuti även efter man varit under vattnet). Låter som en bra dräkt. Min enda fundering är om Xcel Infiniti är ännu varmare och har bättre kvalitet (Rip Curl har fått en del kritik för att deras dräkter inte håller).

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vintervåtdräkt 2012

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.