Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vintervåtdräkt kite

  • milkman

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 08:41

    Jag ska köra med Oneill Psycho freak med luva i år. Fan, hade varit bättre om jag faktiskt kom loss och surfade på sommaren så jag slipper surfa ikapp på vintern!

  • luuc

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 12:09

    skall du kitea så ta inte matuse!

    Har en 4/3 och en 6/5/4. tar 10 sek så är benen fyllda med 20 kilo vatten som aldrig rinner ut.

    är du sugen på att testa dem ändå så kan du köpa mina. stl. L använda 3 ggr vardera.

  • milkman

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 13:30
    luuc;672865 wrote:
    skall du kitea så ta inte matuse!

    Har en 4/3 och en 6/5/4. tar 10 sek så är benen fyllda med 20 kilo vatten som aldrig rinner ut.

    är du sugen på att testa dem ändå så kan du köpa mina. stl. L använda 3 ggr vardera.

    Om du inte lyckas sälja dom kan du gå till närmaste skomakare och be honom stansa ett hål långt ner på benet, på insidan där det är minst spray. Då rinner vattnet ut där.

  • nordstedt

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 13:47
    luuc;672865 wrote:
    skall du kitea så ta inte matuse!

    Har en 4/3 och en 6/5/4. tar 10 sek så är benen fyllda med 20 kilo vatten som aldrig rinner ut.

    är du sugen på att testa dem ändå så kan du köpa mina. stl. L använda 3 ggr vardera.

    Det har jag aldrig märkt av. Fast jag kör med boots så det är väl dom som hindrar vattnet från brädan att sprutas upp. Kardborreband eller ett varv tejp borde lösa problemet, annars låter Jens idé med att stansa ett hål inte så dumt 🙂

  • dadil

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 14:52

    det är ju bara att dra på en kardborre runt fotleden, jag kör med boots så att det inte fanns en massa kardborrar och skit där nere är bara ett plus tycker jag… har inte hunnit testa min nya matuse än, men den sitter väldigt bra…

  • dadil

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 14:52

    jahaja, krigarn hade visst skrivit det… 😉

  • waimeadude

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 11:38

    Ja Milkman, jag har samma problem.
    Man får surfa när man hinner, problemet på sommaren är ju att det aldrig blåser riktigt bra (undantag sommaren 11).

  • regfellow

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 12:36

    Denna sommaren har det blåst galet bra!

  • carlsagan

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 17:34

    Fick precis hem en Rip Curl E-Bomb 5/3 och av den va grymt elastisk och satt bra och känns som ett extra skinn på kroppen. Tänkte prova den i vattnet på söndag och får se om den håller tempen, men skön va den i alla fall.

  • debkausf

    Medlem
    17 oktober, 2011 vid 19:16

    Tänkte testa Rip Curls flaggskepp. Torkar visst på en timme, hur nu de går till.[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=YhVfZTy9xbM&feature=player_embedded”]Rip Curl Flash Bomb dräkt. – YouTube[/ame]

  • carlsagan

    Medlem
    17 oktober, 2011 vid 19:36

    E-bomb 5/3 va faktiskt lite för kall igår i 7 grader i luften och ca 9 i vattnet. Det får bli min höst/vår dräkt då jag är ganska frusen av mig. Ripcurl sitter bra på mig så jag testar nog också en flash bomb 6/5/4 och ser hur det blir.

  • milkman

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 21:57

    Testade min Oneill Psychofreak med luva idag, den är 5,5-4,5 tjock men kändes knappt på mig ändå. Grymt nöjd i 15 m/s, 7 grader i luften och 9 i vattnet… Tror lätt jag kör tills det svider i ansiktet i år.

  • xshaolin

    Medlem
    26 oktober, 2011 vid 07:53

    Nån som har testat Mystic Lightning Hooded 6/5/4 med kite ännu? Jag funderar starkt på en sådan..

  • djevulen

    Medlem
    26 oktober, 2011 vid 14:27

    Vi har precis fått in en sådan här….
    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=29&products_id=1290&osCsid=d15plhqfg7fsem23rhbs3qc205

    Testade den i söndags tillsammans med en väst med huva,körde i tre timmar och frös nada,,
    När jag tag av mig dräkten var jag helt torr på kroppen,lite fuktig i armarna,körde utan handskar så det var nog därför det var lite fuktig.

    En höjdar dräkt med andra ord,,

  • lima-ko

    Medlem
    26 oktober, 2011 vid 16:07
    XShaolin;674105 wrote:
    Nån som har testat Mystic Lightning Hooded 6/5/4 med kite ännu? Jag funderar starkt på en sådan..

    Jag har precis köpt en Lightning 5/4, alltså den utan huva, och jag var också mer eller mindre torr under när jag tog av mig den.
    Den har dock dragkedjan fram på bröstet vilket gjorde det aningen knepigare att komma i och rätt svår att komma ur men jäklar vad tät den är i halsen, och den sitter alltid perfekt, otroligt skönt!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vintervåtdräkt kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.