Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW Multivan – kolla läget

  • svenne

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 16:44

    Ett tips till er som har extrabatteri, montera en Voltmeter.
    Gar batteriet under 12 V ar bara 25 % av kapaciteten kvar, sjunker det lagre (vilket gar fort ju trottare batteriet ar) ar det farligt nara att forbrukas helt. Sa passera aldrig under 12 V, borja ladda!

  • rasmus_w

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 19:45

    @Svenne 533625 wrote:

    Ett tips till er som har extrabatteri, montera en Voltmeter.
    Gar batteriet under 12 V ar bara 25 % av kapaciteten kvar, sjunker det lagre (vilket gar fort ju trottare batteriet ar) ar det farligt nara att forbrukas helt. Sa passera aldrig under 12 V, borja ladda!

    Själv är jag mer intresserad av att se om spänningen över batteriet är de där 15 komma nånting volten jag vill se eller om det är ca 12.6 när motorn är igång. Ska se om jag orkar plocka fram multimetern i helgen.

  • svenne

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 21:41
    Rasmus_W;533660 wrote:
    Själv är jag mer intresserad av att se om spänningen över batteriet är de där 15 komma nånting volten jag vill se eller om det är ca 12.6 när motorn är igång. Ska se om jag orkar plocka fram multimetern i helgen.

    Vill du elda upp batteriet eller?
    laddning ska vara 14,4 till 14,6 (max). Mer och du har inte ett batteri efter en timme.

  • rasmus_w

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 22:09

    @Svenne 533684 wrote:

    Vill du elda upp batteriet eller?
    laddning ska vara 14,4 till 14,6 (max). Mer och du har inte ett batteri efter en timme.

    Nej, jag kom bara inte ihåg vad spänningen bör ligga på, bara att den var några volt över batteriets EMK. Eftersom jag kört med ett tvärdött batteri det senaste halvåret så vet jag inte om generatorn laddar eller om nån kopplat ur den. Eller för den delen hur batteriet jag just slängde faktiskt mådde även om det troligen inte spelar nån roll efter så lång tid.

  • dannep

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 00:44

    Är det inte ett svårt/dyrt jobb att byta kamrem på dessa? Har för mig att jag hört det? Hur ligger intervallerna? För det sitter väl inte kedja på dessa som på vr6:an?

    Mvh

    Daniel

  • goingbananas

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 08:09

    Enligt de kvitton jag har byttes den för ca 4.000 mil sen, bytesintervallet är 12.000 har jag för mig och det kostade runt 4.000Kr. Det är inte kedja på dom här, utan rem.

  • swe-496

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 15:40

    Sitter det kamkedja på VR6?? Hade för mig att det var rem dem också…

  • dannep

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 19:14

    Nop… jag har haft en och det är kedja.

  • goingbananas

    Medlem
    11 mars, 2009 vid 20:17

    Bilen finns nu i Köp&Sälj!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW Multivan – kolla läget

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.