• frippe-s

    Medlem
    4 september, 2004 vid 17:28

    Om WAS servicetänkande har jag inga höga tankar. Jag beställde förra året en bräda därifrån av 2002 års modell. Smart som jag var betalade jag i förskott och hoppades på att allt skulle gå smidigt och att brädan skulle komma inom några dagar då de hade den i lager. Jag väntade kanske en och en halv vecka innan jag ringde och hörde vad som hänt med leveransen. De trodde jag hade fått brädan och blev konfunderade när jag berättade att så inte var fallet. Jag fick då ett kollinummer så att jag skulle kunna kolla själv var i leveranskedjan brädan befann sig. Detta hjälpte mig dock inte nämnvärt då fraktfirman inte kände till numret, när jag därför ringde WAS igen gav de mig ett nytt nummer som inte heller kändes igen av fraktfirman. Det hela slutade med att WAS kom fram till att brädan kommit bort (!), det visste helt enkelt inte vart den blivit av. Jag och Wallen kom då överens om att de skulle skicka en 2003:a istället mot att jag betalade ytterligare 1000 kr. Också började väntan igen, efter ett tag ringde jag upp och hörde vad problemet var och fick till svar att brädan var skickad från deras lager och att det skulle kosta inte 1000 kr utöver vad jag redan betalat utan 1500 kr till. Jag hade kommit överens med Wallen om priset men tydligen hade denne sagt ett annat pris till sin kollega, Staffan. Detta gick jag självfallet inte med på men eftersom brädan redan var skickad mot efterskott skulle jag betala in dessa pengar och sedan få tillbaka 500 kr. Brädan hade hur som helst inte kommit än och då Wallen nu så klart gått på semester fick jag försöka lösa problemen mha Staffan. Vi lyckades inte spåra brädan och jag fick numret till killen på deras lager som packat och skickat brädan, och efter ett antal telefonsamtal lyckades denne till sist spåra brädan som tydligen låg på fraktfirmans station färdig för avhämtning. Under resans gång ändrade jag tydligt och klart den adress jag ville ha brädan skickad till, givetvis var brädan adresserad till fel adress.
    Ok, nu var brädan efter drygt en månad iaf i min ägo. Jag hade dock, som sagt, fått betala 500 kr för mycket men även dubbel frakt, detta åtgärdades genom ytterligare ett telefonsamtal. Jag såg dessutom till att de skickade en skruv till fenan som jag alltså inte fått med brädan från början. Jag blev riktigt förvånad när pengarna och skruven strax därefter dök upp i ett kuvert.
    Nu skulle väl allt vara klappat å klart, nej nej, efter första provrundan på brädan upptäckte jag att luftskruven saknades och alltså inte satt under den skumgummipropp som satt fastlimmad i hålet. Det var givetvis dumt av mig att inte kolla under proppen före segling men detta var min första kartongnya bräda och jag hade ingen koll på hur nya brädor vanligtvis är konfigurerade, någon info av WAS hade jag såklart inte fått. Som tur var skyddades brädan från att ta in vatten av proppen men det var bara att ringa WAS igen och be dem skicka en luftskruv. I samband med detta telefonsamtal kommer Staffan på att jag fått fel fena och vill att jag returnerar den jag fått när han skickat den rätta fenan. Efter några dagar kommer den nya fenan och jag skickar tillbaka den gamla.
    Visst, jag kan förstå om leveranser blir försenade och att missförstånd kan uppstå dock tycker jag att WAS hanterade mina problem riktigt dåligt. Jag fick hela tiden ringa och fråga, pusha och undersöka för att något skulle hända och för att saker och ting skulle ordna sig. Den typen av serviceinriktning, dvs obefintlig, som WAS i det här fallet presterade är i mina ögon helt förkastlig.
    Och där har ni slutet på historien…jag tror jag kommer tänka efter både en och två gånger innan jag handlar därifrån igen, dessutom lär jag aldrig betala i förskott i framtiden.

    /Fredrik

  • styret

    Medlem
    4 september, 2004 vid 18:27

    ännu en anledning till att pusha för butiker i sverige så man kan gå dit direkt och köpa sina grejer och få dom med i bilen på väg hem.

    märkligt att kajtaren som var så kaxig till att börja med helt plötsligt tog tillbaka sin post. svagt som fan!

  • juan

    Medlem
    4 september, 2004 vid 18:55

    Svar till:


    ännu en anledning till att pusha för butiker i sverige så man kan gå dit direkt och köpa sina grejer och få dom med i bilen på väg hem.

    [/ QUOTE ]

    Snarare en anledning till att INTE pusha för butiker i Sverige, om de sköter sina affärer på det sättet. mad.gif

  • styret

    Medlem
    4 september, 2004 vid 19:18

    har du överhuvudtaget läst inläggen?
    allt detta har hänt när han har handlat på postorder. jag menar (som du förstår om du läser mitt tämligen korta medelande) att det därför är skönare att kuna gå direkt till en shop (butik) och klämma på dina grejer, betlaa dom i kassan, kontant, stoppa dom i bilen och sticka iväg och segla.

  • the_novice

    Medlem
    4 september, 2004 vid 19:46

    Nu är ju det fega inlägget borta men jag har inte haft ngr problem med Walléns. I år har dom ju dessutom satsat extra mycket på service och dragit igång prova på dagar mm. Nu finns dessutom en del av grejorna på Udéns sport med bra öppetider och vindsurfing kunnig personal. Så att kasta skit på just dom tycker jag är lite väl illa vald tidpunkt!

  • kajtaren

    Medlem
    5 september, 2004 vid 11:41

    Svar till:


    .

    märkligt att kajtaren som var så kaxig till att börja med helt plötsligt tog tillbaka sin post. svagt som fan!

    [/ QUOTE ]

    Har du hört talats om hot?
    Jag säger inget mer men ni alla kanske kan ta sig en funderare kring ämnet
    mvh Stefan

  • Knatte

    Gäst
    5 september, 2004 vid 11:48

    Sådana här ämnen brukar ju få känslorna att svalla. Både på gott och ont crazy.gif
    Man bör väl kunna framföra sin åsikt, utan att andra folk skall gå i taket och hota??
    Det lät ju som fler hade synpunkter på Wallen och dess service mad.gif. Har själv aldrig handlat där, så jag har ingen åsikt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.