Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › West coast speed open#2
-
Knatte
Gäst23 maj, 2006 vid 19:35fredrik.ygge wrote:Speedjanne wrote:Mats Hovde fick grymma 36.6Han gjorde det på sin fem år gamla RRD och i real life Fiskebäck. Gott i dagens totala surfprylhysteri och plattvattensjakt.
Jag bugar mig djup för hans race idag! Så fantastiskt kul! Grattis, grattis, grattis.
Fredrik, hur gick det för dig ?? Såg dig aldrig IRL, utan bara ditt namn på tavlan 😀 -
Grymma tider, grattis boy´s!
Det ryktas om även 35 knopstider på Haga idag så det verkar ha varit en bra dag i södern….behöver jag nämna att det har varit vindstilla i Gävle….
-
Jag fick känna lyckoruset men hade en gnagande oro att det var ngt som inte stämde och så var det ! Lyckades efter min förra segling radera alla inställningar i Gps en och när jag skulle fixa den idag innan seglingen så har hade jag ställt in den på miles /hour istället för knots!! klantigt och pinsamt men tur att jag upptäckte det i tid innan det blev värre……
Mats Hovde -
SWE170 wrote:Jag fick känna lyckoruset men hade en gnagande oro att det var ngt som inte stämde och så var det ! Lyckades efter min förra segling radera alla inställningar i Gps en och när jag skulle fixa den idag innan seglingen så har hade jag ställt in den på miles /hour istället för knots!! klantigt och pinsamt men tur att jag upptäckte det i tid innan det blev värre……
Mats HovdeFy fan….
-
Knatte wrote:Fredrik, hur gick det för dig ?? Såg dig aldrig IRL, utan bara ditt namn på tavlan 😀
Smärre depression. 29.2 bästa 2s. Körde på gammal vågbräda och gammalt 4.2 vågsegel. Folk tröstar mig med att det inte var dåligt med de prylarna, men känner mig rätt låg. Hade verkligen fullt tryck i 4.2 och hade flera slörar som jag kände satt perfekt. Kan inte riktigt greppa att jag körde väsentligt snabbare förra tävlingen då det blåste runt 10 m/s. Idag var det lätt 15-16. Det är väl skillnad på hyggligt morderna freerace prylar som jag hade då och gamla vågisar som jag hade idag.
-
Knatte
Gäst23 maj, 2006 vid 19:57SWE170 wrote:Jag fick känna lyckoruset men hade en gnagande oro att det var ngt som inte stämde och så var det ! Lyckades efter min förra segling radera alla inställningar i Gps en och när jag skulle fixa den idag innan seglingen så har hade jag ställt in den på miles /hour istället för knots!! klantigt och pinsamt men tur att jag upptäckte det i tid innan det blev värre……
Mats Hovde
Var det din röda RRD 278 som satt fastsurrad vid riggdäcket då 😀 Såg den inte i aktion, utan bara på land.:wink: -
Knatte
Gäst23 maj, 2006 vid 19:58fredrik.ygge wrote:Knatte wrote:Fredrik, hur gick det för dig ?? Såg dig aldrig IRL, utan bara ditt namn på tavlan 😀Smärre depression. 29.2 bästa 2s. Körde på gammal vågbräda och gammalt 4.2 vågsegel. Folk tröstar mig med att det inte var dåligt med de prylarna, men känner mig rätt låg. Hade verkligen fullt tryck i 4.2 och hade flera slörar som jag kände satt perfekt. Kan inte riktigt greppa att jag körde väsentligt snabbare förra tävlingen då det blåste runt 10 m/s. Idag var det lätt 15-16. Det är väl skillnad på hyggligt morderna freerace prylar som jag hade då och gamla vågisar som jag hade idag.
Det låter väl helt ok, med de prylarna. Framförallt vågsegel är ju inte kända för sin speed:crazy: -
Knatte wrote:En liten delrapport från dagens race i Fiskebäck 🙂
Det kan antagligen bli bättre tider senare, men detta var bara några noteringar från början av racet..
Jag vet att speedJanne hade 33.6 knop på sin display och bytte sedan till 5.0 stealth och såg ut att ha bra tryck i seglingen. Enligt rycktet så skulle speedSven ha varit över 34 knop också. Sedan var det några andra som hade kommit över 31-32 knop också:smirk:
Men om några timmar så vet vi slutresultatet…. Men det var bra tryck i vinden och några chopp/småvågor också :blush:Jo Knatte, ryktet stämmer. Jag hade en repa som visade 34,6 på displayen och bästa 2 sec i mjukvaran visade 35,2. Tyvärr satte jag dessa 1/2 timma innan vi officiellt startade WCSO #2. Sen kom jag inte över 31,7 på displayen.
Personligt var det i vilket fall./Sven
-
Japp, det är min RRD bräda. Saatan vad det kändes mycket bättre med 36,6 knop än med m/h…….la upp mina resultat på gps.speedsurfing och det blev lite mer mediokert resultat och ras på rankinglistan….
/Mats -
Knatte
Gäst23 maj, 2006 vid 20:35Jo, det blev ju lite skillnad då, men det var ju respektabla värden ändå..
Då var alltså speedJanne snabbast om det inte är någon peak som har ställt till det:grin: -
Kick denna av LBJ med löftet att jag skall lära mig att lägga in själv!
Logga in för att svara.