Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing West coast speed open#2

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 21:31
    SWE170 wrote:
    Japp, det är min RRD bräda. Saatan vad det kändes mycket bättre med 36,6 knop än med m/h…….la upp mina resultat på gps.speedsurfing och det blev lite mer mediokert resultat och ras på rankinglistan….
    /Mats

    Ja, den var hård …

    Det kändes som sagt väldigt bra ett tag. Jaja, nya prylar är väl bra då. Jaja, snabbast i Sverige är väl fortfarande på plattvatten i TT då.

  • lbj

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 21:32

    Resultat efter 2 seglingar

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 21:37
    Knatte wrote:
    Det låter väl helt ok, med de prylarna. Framförallt vågsegel är ju inte kända för sin speed:crazy:

    Glasfibermast och orginal vågfena kanske nog så viktiga bromsar. Får längta och spara till hårdvindsprylar för GPS:ande.

    Väldigt lärorikt med GPS. Utan den hade jag sagt att jag körde vansinnigt mycket fortare idag än i första deltävlingen. Då gled jag över 30 knop med 7.0:an utan någon ansträngning eller adrenalin överhuvudtaget. Idag kändes det helt galet att flyga omkring i kulingen. Ändå var det snigel. Det äter mig lite att jag fegade ur med utrustningen. Skulle tagit 5.8:an och min rätt stora slalom ändå. Hade ju räckt att orka en slör. Well, well, det blir fler dagar.

  • jester

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 21:46

    Som sagt. Fortfarande respektabla tider. Handlar ju inte bara om prylar, utan om vem som står på. Fiskebäck är bra för toppfart, men är ju svårt att få på lite längre repor. Kul att Janne körde så ruskigt fort. Bra jobbat! Vi får leta upp bra vatten för västlig vind, för TT funkar inte så bra då…

  • lbj

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 21:52

    Kolla in GPS max speed!!!

  • jester

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 22:02

    Var det inte den GPSen som var inställd på miles/hour? Blir ju iofs klart respektabla 31.8 knop!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 22:04
    Jester wrote:
    Var det inte den GPSen som var inställd på miles/hour? Blir ju iofs klart respektabla 31.8 knop!

    Jo, hehe, just den. Såg den också live utan att se något konstigt. Kändes bra fräckt ett tag.

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 22:10
    Jester wrote:
    Vi får leta upp bra vatten för västlig vind, för TT funkar inte så bra då…

    I sommar är det innanför Balgö som är Sveriges speed-strip no 1 vid västlig. Har sommarstuga där och tillbringar semestern där 😉

    Ärligt talat så tror jag ändå hårt på denna. Balgö är en låg ö och jag tror den tar minimalt med vind. Det är väldigt långgrunt och platt. Har kört där mycket, men har inte haft GPS förrän i år.

    Finns kanonställen för riggning och iläggning. Ger gärna en spot-guide vid intresse. Vore kul med lite speed-gubbar i viken i sommar.

    Vill minnas att jag sett en registrering av Hellboy från Tångaberg. Det borde vara här. Han kanske kan berätta mer …

  • Knatte

    Gäst
    24 maj, 2006 vid 04:41
    Jester wrote:
    Som sagt. Fortfarande respektabla tider. Handlar ju inte bara om prylar, utan om vem som står på. Fiskebäck är bra för toppfart, men är ju svårt att få på lite längre repor. Kul att Janne körde så ruskigt fort. Bra jobbat! Vi får leta upp bra vatten för västlig vind, för TT funkar inte så bra då…

    Jag tror Arendal är svaret på västlig vind :laugh: Men det är meckigt att ta sig i och ur vattnet bara:mad:

  • fredrik-ygge

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 06:23
    Knatte wrote:
    Jag tror Arendal är svaret på västlig vind

    Det tror i.o.f.s. jag också.

    Känns som ett extremare projekt dock. Man borde nog ha följebåt där. Får man minsta problem och det kommer en stor båt (vilket det verkligen kan göra alltsom oftast) så är man i livsfara. Men jag håller med, den är en riktig speed-spot. Ser den spoten från mitt sovrumsfönster och tänker på den dagligen …

    Kanske kunde man tala med typ Volvo-penta som ofta har saftiga demobåtar där om något jippo på hösten. Men det skulle vara mycket jobb och kräver någon som orkar dra det.

  • swe170

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 06:27

    jo, det var GPS:en som var felinställd. Fick det oxå till 31,8 knop när jag räknade om det till knop. Jag får tänka positivt att jag får chansen att slå mitt PR vid förhoppningsvis fler tillfällen innan jag spräcker 35 knopsvallen. En bra dag i TT då jävlar……..
    /Mats

  • lbj

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 07:50

    Resultat efter 2 seglingar

    http://gwc.se/cs/forums/193/ShowPost.aspx

  • speedjhanny

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:37

    Janne!……varför står det Gais ovanför bilden på mig????………Fredag smäller det!

  • Knatte

    Gäst
    25 maj, 2006 vid 10:02
    Speedjanne wrote:
    Japp precis hemkommen och jävligt lycklig. Fick nytt PR på 35.2 gav GPS:en till LBJ så han får kolla så det inte var en spik.Hade även en fin repa på 34.5.Körde på en stenjävel med min nya select 26:a urrk.

    Mats Hovde fick grymma 36.6 och ett flertal pR slogs!

    mvh janne

    Janne? Har du beställt 35 knops tröjan ännu 😀 😀 Såg att din session är upplagd och godkänd nu …..

  • the_novice

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 13:13

    Grattis till alla bra farter!
    För egen del så har jobbet lyckats komma ivägen för bägge racen och även för Haga park…

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing West coast speed open#2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.