Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing YEEAHOO – kanske är säsongen igång på Torö igen (sön 11 mars)

  • YEEAHOO – kanske är säsongen igång på Torö igen (sön 11 mars)

    Publicerad av dude på 7 mars, 2007 vid 13:06

    Japp! Kanske är säsongen igång igen. Skulle vara grymt att komma ut igen redan i helgen!

    Jag hoppas på stor uppslutning med minst tio pers på vattnet. Så tävlar vi om den som gör snyggaste movet eller krashen!

    Jag ska försöka hålla er underrättade om hur det går med prognosen här.

    /nicke

    militaren svarade 17 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • feg

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 13:52

    Har du koll på isläget? Skulle vara lite läbbigt om det kom ett isflak från Trosatrakten mitt bland vågorna.
    Vad gäller vind, temperatur och sol ser det ju perfekt ut! 🙂
    /feg

  • dude

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 08:40

    Så här tre dagar innan nu har de dragit ner prognosen. Får se om den dras upp igen, det har hänt…

  • dude

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 08:42

    @feg 368664 wrote:

    Har du koll på isläget? Skulle vara lite läbbigt om det kom ett isflak från Trosatrakten mitt bland vågorna.
    Vad gäller vind, temperatur och sol ser det ju perfekt ut! 🙂
    /feg

    Det skulle ju bara vara det häftigaste som hänt om det inträffade :laugh:

  • gurra1978

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 13:14

    Får se om den dras upp igen, det har hänt…

    Du vet väl hur det är dude? Östkustens prognos skrivs alltid ner i sista sekund för att ge de avskrivna meter per sekundarna till västkusten. Så har det alltid varit. Naturen ger och tar 😉

  • dude

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 16:14

    Du, det skulle kunna stämma gurra 🙂

    Men det är oftare natten tar vinden än något annat. Titta bara på prognosen nu. Det är vind klockan 18 på lördag och den ligger kvar under natten.

    Ja, solen går ner kl 17:36, så det är bara att köra 🙂 …vi får se hur det blir närmare vi kommer.

  • fastlandsguten

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 09:09

    Det är väl bara hoppas att det vrider på ost då…:)

  • dude

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 13:33

    Yeah! Det ser ut att bli något på lördag. Trotts att västkusten så klart får den bästa vinden.

    Och sol och fint väder blir det också! Jäla va bra :cool2:

  • dala-lama

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 17:45

    Det ser ut som vi inte får så mycket av vinden om man kollar på SMHI:mad: men om vi mot förmodan får nåt, så räkna med mej. Har inte kört nåt sen stormen Per hälsade på i Varberg så jag är sjukt sugen.
    Kanske kan man köra after surf på mässan på efteråt:cool2:
    Per

  • dala-lama

    Medlem
    10 mars, 2007 vid 07:39

    Det verkar blåsa över under kvällen/natten till söndag:mad: Om fronten kommer bara lite tidigare kan det kanske funka på Lö em.
    Kan kanske vara värt ett försök eller vad tror ni?

  • jps

    Medlem
    10 mars, 2007 vid 18:12

    Kitarna verkar ha varit där i alla fall http://www.kitenation.se/kn/component/option,com_smf/Itemid,75/topic,4801.msg29660/#new

    Någon vindsurfare?

  • rasmus_w

    Medlem
    10 mars, 2007 vid 22:34

    Jodå, jag och dude hittade allt dit framåt kvällningen och körde en stund med skönt 5.7-drag innan vi testade att rigga om till 5.0 resp. 4.7 vilket mest ledde till en halvtimmes guppande i mörkret. Jävligt skönt att segla lilla brädan för första gången på över ett halvår.

  • jps

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 09:02

    Låter trevligt. Var det kallt? Vattentemp? Bilder?

  • dude

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 17:39

    Jo, vattnet kändes lite kallt när man ramlade i ouppvärmd, faktiskt även lite kallt senare också. Det skulle vara väldigt intressant att veta vad temperaturen verkligen var i vattnet! Jag kommer ihåg att det liksom isade i pannan när jag låg i. Här har vi i alla fall ett par bilder. .. /Niklas

  • konstantin

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 17:55

    gött!:smile: kul med lite bilder.

  • militaren

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 02:05

    Sweet Niklas. Själv är man ju bortskämd med värme, sol, vind och en hel del string ;)..vi ses på hemma plan under mitten av april.

    //Micke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing YEEAHOO – kanske är säsongen igång på Torö igen (sön 11 mars)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.