above_the_law
Forumsvar skapade
-
above_the_law
Medlem22 februari, 2009 vid 09:37 som svar på: Lite Lifestyle Pics från ett "Gwada" i generalstrejk…debkåusf;531539 wrote:Ha Ha! Gott som fan o se att du kör stenhårt o får åka från surfet prylarna i sopsäck. Går aldrig du sönder? Fast det torde väl vara lugnt för jag såg att du hade privatortoped med dig. för visst är det sven?:smile:Nu guts no glory:-)…
Visst är det min privat-ortoped (och granne) Sven Gredevik som är med! Man måste ju planera för ev skador, extra barnvakt mm;-)Nej, nu måste jag packa kiteprylarna för snart kommer Mr Robsport med Spagge-Mercan för en tour till A-bay!
Ses vi där? -
above_the_law
Medlem22 februari, 2009 vid 09:33 som svar på: Lite Lifestyle Pics från ett "Gwada" i generalstrejk…Rex_Milvus;531290 wrote:Goa bilder! Jag är lite nyfiken på en kommentar från dykningen – var den ok? Snorklade på några olika ställen runt öarna i julas och tyckte att det mesta i korallväg såg dött ut. Tyckte du dykningen var bra, och i så fall var var detta?Vi dök i och kring Cousstaus Reservatet (hur det nu stavas). Vi dök INTE och kollade på hans löjliga bronsstaty som tur var, ha ha. Anl var dock att dom körde in bland en massa grund och gick på grund just där för en stund…intressant upplevelse;-).
Dyken var fina och själva revet väldigt levande, samt sikten suverän. Vi gick bl a igenom en liten tunnel/grotta med VALDIGT trång utgång.
Däremot tycker jag inte att djurlivet var så varierande och speciellt. Det coolaste vi såg var några stim av 10-armade bläckfiskar som såg ut att sväva fram och skimrade i ljuslila, rosa, silver. Riktigt drömsk känsla. I övrigt bjöds det på stingrocka, giant hummer, puff fish, havssköldpadda och dom andra vanliga arterna på revet. Annars dåligt med revhaj, delfiner mm.Det jag kunnat filma med vattenhuste var dock dött eftersom det bara blev på ankringsplatsen p g a att vattehuset bara går till 5 m djup…kommer senare…
Det gick inte upp mot t ex Great Barrier Reef eller Raas Muhamed (Egypten), och var mycket dyrare än t ex Filipinerna.
Snorklade vid ett grund (minirev) utanför hotellet (Fort Royal) och där såg vi faktiskt riktigt mycket fisk och fint växtliv. Bl a baracudor, nålfisk, tonfisk mm. Däremot inget att se intill strand och klippor…
-
Mat;531692 wrote:VIND!! Drar till Abay om en timme! 🙂
Har du rekat A-bay Mat eller kollade du bara SMHI/Windguru?
DMI visar att det bara blåser långt ut från kusten och typ 5-8 från kl 10… SMHI säger däremot ”fullt ös” (även på em)!!!
Vad ska man tro egentligen??
OBS! Skulle verkligen uppskatta ett sms till 0706695030 ang lägesrapport från spot:-).1. Hallands Väderö-Nidingen
Söndag förmiddag
Väst, 8-12 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 80%
Söndag eftermiddag
Väst, 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%
Söndag kväll
Mellan väst och nordväst, 7-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 40%
Natten till Måndag
Mellan nordväst och nord, 7-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 40%
2. Nidingen-Måseskär
Söndag förmiddag
Väst, 12-16 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 99%
Söndag eftermiddag
Väst, 13-17 m/s avtagande. Risk för vindar över 10 m/s: 90% -
Hållå,
jag är p G redan i em. Ska till Surfers mellan 13.30-14. Sedan hoppas jag hinna köra någon timme innan solen går ner.
Söndag verkar bli ännu bättre och om jag får någon att samåka med så lutar det åt Varberg imorgon också. Har snackat med Robban och han är sugen, men frågan är väl hur hård festen blir som han ska på ikväll;-). -
Vogon Jeltz;531057 wrote:Var fan e bilderna Nicco?
Tja, det blev ju inte riktigt som vi tänkt oss p g a General Strejk och annat skit… Glad att komma iväg och hem i alla fall.
Första veckan gick det inte att hyra bil och kommunalsnöret stog stilla p g a bensinstrejk. Inte kom vi ut med kite-ribben heller. Vågsurfade på ett närbeläget pointbrake dit jag kunde gå. Liten men clean våg.
Andra veckan fick vi tag i hyrbil men då skulle ju allt göras, d v s dykning 2 dagar, kitesafari till Ile Caret med en skön downwind och revsurf, samt familjeutflykt mm. Blev väl ca 4 dagar ok kiting men inte många som ville fota som vanligt, ha ha… Har en del film dock, MEN håller lite på den till ev deltagande i Onshore Short Film Festival i Varberg;-).
Dessutom gick min nylagade 10:a sönder första dagen innan jag ens hann pumpa upp den helt. Sedan fick jag spendera ca 20 h effektiv tid med att sy och laga den förhand:-(. INTE SÅ NÖJD med lagningen som jag fick betala 600 för och som jag räknade med skulle vara professionellt utförd…DU verkar däremot ha haft det KANOOOOOOON va?:-)
Grattis!
Ser fram emot att se dig på vattnet.
/Nicco -
Gott Alex, det är precis så det är när livet är som bäst!!!
Har skrivit liten kommentar på bloggen (surfskolan) ang Guiones och Nosara…
Ha det fortsatt gott och njut!
Har själv just kommit hem från Guadaloupe och här hemma suuuuuuger det feta elefantballar med stiltje, gråväder och lite snöfläckar. Har aldrig haft så seriösa tankar om att flytta utomlands som dom här dagarna sedan jag kommit hem….
Peace -
Yeaaaah, grattis som fn Nils:-)!
Hajjade inte riktigt hur upplägget var…? Samma som PKRA men med kickers och sliders?
Lycka till i wakeboardtävlingen också Nils. Antar att det är efter båt ni menar i det här fallet (eller wakestyle med kite)?Så det blev OZ istället för Sydafrika? Hur länge blir ni borta?
Ska bli kul att höra om spots och sköna händelse när ni kommer hem:-).
Själv drar jag till Guadeloupe på onsdag…Kör hårt och ha det gött!
-
Var i F ska du?
Jag har bl a rest med min kite-trolley till Boracay som enda väska utan problem, MEN deras inrikesflyg är ofta små och det är inte alltid dom kan ta stort extrabagage.
OBS! Se till så att du har lite extra tid i Manilla när du ska hem. Inte för att se staden, men för att vara säker på att komma med ett inrikesflyg innan ditt bokade flyg går hem!!! Ibland säger dom att man får ta nästa inrikesflygen p g a dåligt väder, MEN den riktiga anledningen kan vara att det är för få resenärer;-)…
Jag fick i o f s betala lite extra med inrikes för min kitetrolley, men har för mig att det inte ens var 100 sek…
Kör Golf-tricket för säkerhetsskull när det gäller flyget mellan Svedala och Manilla, om du inte måste ha med dig en vågbräda…Mitt bästa tips ang F är dessutom att skita i allt annat och flyga direkt ut till Siargao och där kan du hyra vågsurf:-)!!!!!
-
Riktigt goa bilder gubbs .:laugh:
Vem är det som luftar på sista fotot? Ser ut som en dam?..
Längtar inte alls tillbaka va:wink: ?Neven;526633 wrote:Några till medan jag försöker reparara min kuk-hårddisk… -
Haze;526513 wrote:Det är ju min kite ju 😉
Va fn Hasse, har du bytt ut Naish-quivern?!
Du är bra ombytlig du, men är du lättköpt;-)?…
Hur som helst så saknar man ju ditt nylle på stranden och bland vågorna. Är du ute och far eller hemma i Svedala nu?
Peace! -
Tackar för snabbt svar!
Ännu mer beslutsångest bara… Kan kanske möla ner en kite i vågbrädefodralet. Hade tänkt lägga twintippen i det fodralet också och ta 10:an som handbagage, men men…
Kan kanske få låna en ok twintipp av Håkan och lämna min hemma till fördel för 12:an… (Om du läser detta Håkan: Vad tror du om det?).Riktigt Nice filmat by the way:laugh: ! Vad använde du för kamera och kamerahus? Har lite funderingar på en sån där påse med lins som passar mer än en kamera…
Tack igen!
-Olle-;526100 wrote:Du ska absolut ta med 12an. Jag gillar iofs att vara ordentligt riggad och körde således bara min 10a en dag.Facit för mig procentuellt blev: CB 13 80%, SB 10 20%, SB 6 0%
Mina två veckor var nog ganska lugna med 8 kitebara dagar av 13 varav 3 blåste mer än 10 m/s. Veckan jag åkte därifrån låg vinden på 10-13 konstant, typiskt….
/ Olle
-
Gott mos:-)!
Åker dit om två veckor… Hade bara tänkt ta med mig min Best Nemesis HP 10 kvm, twintipplankan (Jamie Pro Medium) och 6.6 vågisen, MEN frågan är ju om man måste släpa med sig 12:an också!
Hoppas kunna vågsurfa de dagar det inte är tryck i vinden, men om det bara är typ 2-3 dagar som det kommer att funka med 10:a och freestyle, så får jag nog tänka om eller låna en större twíntip…hm….
Hur skulle du uppskatta tiden du använde 12:a, 10:a resp 7:a, hur skulle det då se ut procentuellt?Tacksam för svar eftersom jag har lite beslutsångest och inte har fått något svar från Håkan ännu.
-
Har också varit inne på att försöka fixa sådana, men verkar helt jvla kört:-(.
InterWood i GBG har haft men slutat med både balsa i sådana längde och abachi. Jag har en lead kvar och det var något ställe i Mölnlycke som ev kunde ha abachi och ev balsa…
Vore väldigt tacksam om du hör av dig om du lyckas. Kanske kan vi beställa tillsammans och få bättre pris?
Nicco -
Tack för inspirationen mannen!
Du har ju riktigt bra koll med kameran också.
Ser verkligen fram emot filmen… Drog ni ut till megavågen och filmade och fotade? Ser ju sjukt stor ut både på höjd och längd!!!
Ses på vattnet:-)!
PS. Skönt att du är igång igen Neven. Led verkligen med dig och din situation tidigare…Ds. -
kiters_se;525182 wrote:Du är helt underbar!
Så grymt kul, stativ och vågsurf, du lyckades till och med förhindra en person från att gå framför kameran, hur gjorde du 😉Gick det bra på babysimmet !
Peter
Jo då Peter, det var kanon på babysimmet, när jag väl kom dit (sen som vanligt:-)… Tack Bengan för att du körde som den värsta biltjuv och tog en liten omväg!!!
Gott kört annars även om det blev lite överriggat och svårt att göra några nya trick!
Ang surffilmandet så var det faktiskt inte ett klipp som räddade att gubben gick ivägen, utan ren och skär tur! Kameran var placerad lite längre bort än den närmsta stigen som tur var.
Ses kanske till helgen?!
Verkar vinda på bra fast rak syd… Jag har 10:an som minsting pga reparation, så lutar nog åt vågsurf.
Vi hörs!
Mitt mobilnr:0706695030