above_the_law
Forumsvar skapade
-
AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH, vill vara där!!!
Weltklasse på foton och vågor.
En omslagsbild och ett mittuppslag (7,6). Grattis:-)!
Go serie där åkaren tvingas hoppa högt för att komma över vitvattnet/vågen och tyvärr tappar brädan. Är det du? Vad hände efteråt;-)?
Rock on! -
Taget!
Hemma igen?
Kanske t o m ses på Surfers då på fm? Ska hämta min 10:a och lämna 7:an på lagning.
Verkar i o f s som om det blir till att köra på 12:an imörra, men eftersom jag ändå är i stan så är det ju klart att man ska köra om det går.
Söndag ser riktigt bra ut, men lutar nog åt vågsurf i Åsa då… -
Tack för bra svar Mat och Jonas:-)!
Verkar inte som om man behöver oroa sig alltså… -
Sorry, grejjade det inte idag heller….
Hoppar i våtdräkten nu och fångar lite vågor vid Åsa Stenudde mellan 11.30-12.30 istället:-).
Hoppas du fått annat sällskap på vattnet. -
Dalen;524400 wrote:Mycket har hänt hos 4wfs under senaste året. Dean har ändrat en del saker till det bättre. Jag har de nya diskarna hemma om någon behöver. Har testat dem i 10 veckor och fått 50 dagar med vågbrädan utan att något gått sönder men jag kör kanske inte lika hårt som vissa andra men men.
Xelerator har bytt till Vectra för två år sedan men det är en annan historia.
Behöver du diskar Robban eller har du fått?Bra info Mårten!
Vectra på nya Xelerator altså…? Men knappast för två år sedan va,eller!?
Viktig fråga för köpare av nya Xeleratorbrädor blir ju då:
– Var får man tag i Vectras fenor i Sverige?
– Hur svårt/lätt är det att få tag i dom runt om på vår glob? (Bästa vågorna brukar ju inte ligga så nära våra storstäder liksom…) -
Jag tänker köra Läjet mellan ca 10-12.30, OM jag får tag i nya bladdern och lagade 10:an… Jobbar på det via tfn o mail.
-
Härligt gubbs:-)!!!
Massa goa bilder med skön slash-feeling:-).Hur mycket blåste det? Inte så mycket som på prognosen i alla fall va (11-14)?
Blev iskite istället men mest för en kompis skull som vill lära sig.Nu är i alla fall min 10 lagad och prognosen för tors-sön är ju brilliant, så det lär bli åka av till helgen i alla fall:-)!
-
Nice & intressant!
Åker dit två veckor i början av feb och köra lite kitesafari med Håkan och Niklas (från Fort Royal). Träffade du dom där?Tänkte ev ta enbart min 10:a men både vågsurfbräda (även för kite) och twintippen.
Kanske ska tänka om och bara ta 12:an???
Nemesis HP 10:an funkar nästan lika tidigt som 12:an i o f s och är mycket skönare i vågor…Hur var vågsurfen och var var det bäst vågor?
Tror Le Moule ska vara bäst men ser ut som att det finns en riktigt låååååång och fin höger vid Port-Louis (nordvästra Gande Terre)…Tips om bilhyra (billigast etc)?
Åkte du med Langley?
Hur gick det med all packning? Strategi?Tacksam för dom svar du orkar ge:-)!
Ha de gott så länge!
-
Ja, nu börjar man ju bli lite sugen att köra vågor i Apel eller Läjet imorgon…
Men min 7:a måste ju lagas och Surfers Loft har ju fortfarande inte lagat min 10:a efter över en månads tid:-(. Loftet har inte ens hört av sig…hmmm….
Blir väl kanske till att hoppas på vågsurfing istället, men frågan är om det kommer att funka imorgon em? Kanske kite på morgon/fm och vågsurf i Åsa eller Läjet på em….
Beslutsångest… -
OM det finns någon spot??!
You are in kiteheaven of Sweden man!
Om du har tillgång till bil vill säga…Fina och rymliga stränder för alla vindar inom en omkrets på ca 1h bilfärd (utom möjligen rak nord). Men ffa har du ju Sveriges bästa vågspots (G-löve på Nv och Kåseberga och Kullahalvön + Bjärehalvön (Le Vallé) relativt nära. Inte långt heller till Mike The Knife:s favvoställe för plattvatten, Lundåkra!
Kolla: http://spotguide.kicks-ass.net/
Kitespots i Skåne län:
Gislövshammar
Kitebeach
Nybrostrand
Vitemölla, Simrishamn
JP, Landskrona
Löderups strandbad
Borrby strandbad
Kämpinge
Skanörs hamn
Copenhagen Cable Park
Lundåkra
Klagshamn
Vejbystrand
Magnarp
Habo Ljung
Täppet
Rinkaby skjutfält
Väg 100
Äspet
Fortuna
Viking Strand
Ribersborgsstranden
Parkvägen
Falsterbo
Borstahusen
Råå Hamn
Malen, Båstad
Malen, Båstad
Domsten
Klitterhus
Lerhamn – Nyhamnsläge -
Gitt!
Riktig ”Feel-good-film” med mycket glädje. Mer sånt:-)!
Snyggt filmat och klippt också för den delen grabbar.
Ser fram emot nästa… -
above_the_law
Medlem26 december, 2008 vid 09:35 som svar på: Körde en Jesus och gick på vattnet så här på Juldagen!Stämningsfullt och vackert!
Där skulle man bo… -
Snyggt! Kan det vara Gessles?
-
WakeNils;522702 wrote:återigen nice bilder, nicco verkar blivit linslusen för dagen =)
GOD JUL!
<
Erkänner:santa: !
MEN det kostade ännu en LE och bladder, ha ha… -
RobRox;522663 wrote:Nu ligger bilderna från apelviken 22/12 ute på http://www.stoneandwater.nu
Ha en riktigt bra jul
Stort TACK för alla grymma bilder Robban:santa: !
Skulle vilja köpa allihop….Men efter alla haverier av utrustning så måste jag välja utt ett par denna gången;-). Tror det blir några av nr 19, 22,23, 26.
Återkommer när jag stillat beslutsångesten…
Ha en RIKTIGT GOD JUL!