above_the_law
Forumsvar skapade
-
Aaaahhhh!
Måste vara beachen vid Le Morne va?
Om så är fallet:
Har du kört ”One-Eye-vågen” mellan freestylepassen också? En sådan våg får man ju bara inte missa (även om man är freestyleexpert);-)!Måste tillbaka någon gång. Har du koll på bra och billigt boende nära Le Morne? Hatar dom där All-inclusive-resortsen!
Det var en svensk som drev ett B ´n B där för ca 2 år sedan, men jag har tappat bort kontaktuppgifterna…:-(. Kanske du har koll Mike?Ha de gott och lycka till på Touren!
-
christian12345;518688 wrote:Najs gubben! Men vad ær det før något otæckt på sista bilden?
Ser ut som en sån där jvla sk ”stinger” som är vanlig på Australiens ostkust mellan jan-maj… Ligger och flyter på sin blåsa med en låååång svans som bränner gott i fejan när man dd:ar på väg ut till lineup;-). Men dom var ju säkert först, ha ha….
Har jag rätt? -
Sköna bilder som vanligt Arild:-)!
Pacasmayo har man ju drömt om en del…och innan man lämnar in så är det ju ett måsta att ta den vågen, men först blir det Guadelope i feb.
Kanske kan få lite goda resetips om Peru när du/ni kommer hem…? Kitade eller vågsurfade du där? Kanske både och om jag får gissa?Fortsätt leva drömmen mannen:-)!
-
Nemas problemas!
Jag har kört (tvärt om) en Best bom (som jag har till Nemesis) till Flexifoil Atom och Ion utan problem. Därmed så borde ju inte tvärt om spela någon roll (ditt fall)…
Det enda jag behövde göra i mitt fall var ju att ha den där pigtail-snodden till mittlinorna för att kunna fästa i Flexifoil, men det slipper du ju. Det enda du måste göra är ju att ta bort dom på din Flex-boms mitt-/framlinor.OBS!
1. Jag noterade dock att jag fick korta min centerlina vid bomen någon cm för att få Atom 5:an att flyga optimalt, så det borde ju ev vara att förlänga den lite i ditt fall, men enklare är ju då att sätta styrlinorna en knop upp mott kiten iställen. Det ger ju samma effekt som att förlänga centerlinan.
2. Du kan kanske inte köra Nemesis med 5:e-lina-setup, som du ju kan välja att göra på Ion 3:an…..(Fast det borde bara vara en fråga om trimning.)Tips: Om du sätter på en OceanRodeo-chickenloop (alt Smartloop) med dubbel depower-/centerlina, där du kan justera centerlinan nedanför bomen under segling så slipper du ens att tänka på detta. Så kör jag alltid…men har samtidigt behållit orginal depower-strap ovanför bomen.
Det där fixar du lätt om du bara TÄNKER dig för och testar i lite lättare vind första gången! -
sourra;518530 wrote:Jag skulle gärna se en nyanserad film om fågelskådare och deras varierande inställning till kitesurfare.
Dubbelt fan då, att jag inte hade hjälmkameran på ON när jag blev attackerad av en halvgalen fågelskådare ute på Nidingen (ca kl 04.00 på morgonen) förra våren då!!!!! J
ag körde INTE på den sidan som var avstängd, men blev tvungen att hålla kiten en bit in över det avstängda området när jag skulle gå iland. Fåglarna brydde sig dock inte ett skit utan verkade istället ha riktigt skoj där dom hangade efter min kite:-).
Att fågelskådarna satte upp nät som dom fångade och ringmärkte dom små liven måste däremot ha skrämt vettet ur dom!!!Jag hade kitat med hjälmkameran men stängt av eftersom jag gick iland… Typiskt!:wink:
-
Andy*;518525 wrote:Helt rätt med kortfilmsfestival! Har tyvärr inte filmat något själv men jag jobbar som redigerare så är det någon som behöver hjälp med att klippa ihop sitt material så ska jag nog kunna hjälpa till!
Ahaaa, och bor i Majorna och kan redigering?!!!
Vi kanske kunde hjälpas åt, för jag kitar, surfar och filmar, MEN har så taskiga program och datorkapacitet, samt är säkert inte i närheten av din kaliber i redigeringsrummet?!:laugh:Jag har lite material redan, MEN ska bl a till Guadelope på kitesafari i jan-feb.
Dessutom bor jag i Billdal men har spons från Robsport, som ju också ligger i Majorna…. Vad sägs om det?
/Nicco 0706 695030 -
Hbgkitare;517883 wrote:Fota med stativ smäll av antal bilder/sek. Med vissa kameror följer det med program för att lägga ihopa bilderna till en bild annars funkar Photoshop fint, bara att lägga bilderna i lagerordning och börja sudda fram bilden.
Tack så mycket till alla er som kom med bra tips ang ”bildserie-i-samma-bild”:-)!
Speciellt bra tips var just tekniken med att lägga bilderna i lagerordning och börja sudda fram bilden. Kanske självklart för vissa, men jag hade verkligen ingen aning….
By the way: – Surf´s up to day dudes:-)! -
Riktigt fina foton M:-)!
Jag var där över nyår 2004-05 några dagar och vi ångrade verkligen att vi bokat hotell i Sharm istället för i Dahab…
Det var ju kanoon så länge man var på eller under vattnet men annars….nja, kommer nog aldrig att återvända i alla fall.
Fråga: Hur monterar man ihop den där snygga bildserien i ett och samma fot (sista bilden)? Program? -
Gott Mat,
då har du en ny prenumerant fr o m det:-)!Blir det några shots från The Great Day in Åsa den 18/11?
En sån da de va:-)Shit, så t o m Pressbyrån har nappat?! Som sagt; Live The Dream…och grattis.
Mat;517451 wrote:Shit! Grymt! tackar!!! 😉Ska fixa fyranummersprenumeration på hemsidan (från och med #4) efter helgen.
-
Jäklar vad snällt Peter:laugh:!
Någon framgång?Kite imorgon lördag? Verkar blåsa skapligt men N och kallt….
Jag funderar på Vallersvik eller kansek Stråvalla.Ha de gott så länge!
kiters_se;517278 wrote:Jag går dit i em och tittar!Peter
-
Sköna foton Robban:-).
Klart bäst var ju 1:an på Danne och 4:an tycker jag. Vem var det mer på fotona?
Något från söndagen? -
Goa bilder från South Africa! Meeeeer!!!
Men jag undrar ta mig fn om inte vågen i Åsa Stenudde/Hamnen var av samma size och klass denna fm mellan 10-12.30:-)!!!!! Aningen kallare dock, ha ha!
Blev vågsurf utan kite i o f s….. Kanske inte vad Yann vill höra så klart. Sorry mannen…lider med dig.
Kolla in:
http://www.backdoor.se/
Gå in på Galleri och dagens datum och wallah!
Bästa vågorna på 10 år enl Göran S! -
Riktigt fina foton på hemsidan Yann (och fet air)!!!……Och jag & Falle var där och körde igår fm (söndag).
Det varklockren side-shore men jag var fett överriggad med sjuan emellanåt. Tyvärr fick jag bara kört ca 45 min, vilket var den tid det tog för att komma under full med att man borde legat högre (nv) för att fånga vågen rätt… Sedan inverterade kiten på ett mycket ovanligt sätt, loopade och låste depowerlinan med leashen:-(. Jag tog mig in med self sescue (kiten som segel) fast det var side-off, men med hjälp av falle & Co som hämntade brädan och lånade ut skoteroverall när jag kom in.
Stort tack till Falle och Co ännu en gång:-)!!!
OBS! Detta legitimerar verkligen ditt tips ”att tänka på vid downwinders” om att ALLTID ha mer dräkt än vad som egentligen krävs för att köra….för det är inte lika varmt om man tvingas ligga i eller släpas ett tag…..hm….
Allt gick bra och inte ens linorna var trasslade, men det var inte långt borta att ena dojjan åkte av när kiten loopade och då hade det nog varit en betydligt mer obehaglig upplevelse!
Tänkte att jag skulle beskriva händelsen lite mer noga i en ny tråd (när jag får lite tid över), med tips om hur jag BORDE ha gjort för att slippa self rescue mm… Kanske på VSK:s hemsida också?
Vi hörs och ses!:smile:Yann;516349 wrote:Ligger några bilder på gubbsurf nu -
Övriga mått och bild?
-
Så klart….
Visst är dom fina i sina röda luvor:-)!
Måste nog skaffa en… Ny trend?sourra;514032 wrote:vet tyvärr inget att Guadelop men det går inte att tala om Cousteau utan att nämna Zissou…