Forumsvar skapade

Sida 114 av 135
  • above_the_law

Medlem
    6 augusti, 2008 vid 06:00 som svar på: Vi har hittat det, ÄNTLIGEN!

Kattviken kanske?

• above_the_law

Medlem
    5 augusti, 2008 vid 17:51 som svar på: secret vågspot dela bensinpengar i natt
    Yann;487464 wrote:
    Gött mos idag! Trodde aldrig jag skulle bli impad av en boardoff men Sam lyckades! Och förresten luta er inte mot elstängslet med en blöt våtdräkt 😮

Va fn, var du där med Nic?
    Såg dig aldrig…men du kanske lämnade in ännu tidigare?
    Sorry för att jag inte hälsade då….

• above_the_law

Medlem
    5 augusti, 2008 vid 17:46 som svar på: secret vågspot dela bensinpengar i natt

Riktigt fin dag (till slut),

för att vara en bakfylledag som började med att man upptäckte att vänster sidas fenboxpluggar tryckts in i vågisen och fenan borta:-(. Köpte superepoxy på en mack och blev ytterligare försenad. Kom p g a detta samt gårdagens fest lite för sent för de riktigt goa svällen(ca 09.30), och valde först 5:an, vilket visade sig vara för litet… Sedan höll min snabblagning av infästningen för fotstroppen på vågbrädan i max 2 min…:-(!

Men, sedan blev det bra fart med Nemesis 10:an och twintip (tyvärr) tills krampen kom krypande:-)! Gott!

Matthieu:
    Ang ditt uttalande: ”- Han som kör twin-tip i dalen ska dö!”
    Förklaringen finns ovan…:-).

Haze:
    Jag hann inte lämna din rashguard-våtis på Fahlén på vägen hem (som du glömde i Dalen), men det ska ju blåsa i veckan så vi lär ju ses rätt snart hoppas jag…

Gott kört allihop annars:-)!
    Blev dessutom riktigt impad av den tyska damens vågridning också… Ett reportage om henne för att peppa brudarna i Svedala kanske?!

• above_the_law

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 10:57 som svar på: Måndags och nästa vecka: +18 m/s
    snygging;487024 wrote:
    Fan Nicco du är min idol, alltid sist ur vattnet!
    kan inte du ta och snacka med min fru och chef lite så att de vet vad som gäller!

Ha, ha!
    Tja, vi får nog hjälpas åt Pirre…
    Jag hade min dust innan jag drog och sedan såg jag till att komma hem så sent att hon somnat. Hon är oftast lite lugnare då liksom och då räcker det oftast med lite gammalt ”ungkarls-smek” för att få henne ”glad” igen:wink: .

Har du preparerat henne inför The Big Tuesday Wave Action Film Session nu då???

• above_the_law

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 09:04 som svar på: Måndags och nästa vecka: +18 m/s

Senaste prognosen gör att jag bara vill ställa in festen och inbjudan Stockholmspolarna i kväll!”#¤%&/()!!!!
    Blir nog att köra till Le V eller norr om Mölle i natt/tidig tisdag morgon, när dom andra sover;-)!!! Blir 24-28 m/s vid Kullens fyr enl DMI kl 20 i kväll måndag!
    Någon som vill med och dela bensinpengarna (från Billdal/Göteborg)?
    Kolla in detta bara:
    http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm

• above_the_law

Medlem
    30 juli, 2008 vid 19:19 som svar på: Instruktörskurs IKO!

Hej Virena, hur e läget?
    Jag vill absolut anmäla mig till kursen om det finns plats kvar den 3-7/9.
    Har försökt få till det med Arild, men verkar ha runnit ut i sanden…
    Jag tänker fixa hjärt-/lungräddningen via röda korset omgående.
    Hör gärna av dig när datumet är spikat (om det finns plats), så fort du vet något är du gullig.
    Hoppas annars att vi ses på vattnet nu till helgen då det verkar vinda lite igen:laugh: !
    Mitt mobilnummer: 0706695030

Se ya!
    /Nicco

Virena;485768 wrote:
    Hej hopp!

Jag håller på och tittar datum med Kamil nu. Och det verkar som att 3-7/9 kommer att fungera. Men är inte spikat ännu. Om vi kommer att kunna genomföra kursen här blir det 8 platser. Gå in på http://www.ikointl.com/kiteboarding-instructor.php för att se om du uppfyller kriterierna för att kunna boka in dig på kursen.

Ring eller maila gärna om ni har frågor.

Återkommer så fort jag vet mer.

MVH Virena

• above_the_law

Medlem
    28 juli, 2008 vid 05:03 som svar på: Bästa longboard ställena i Sverige och Europa?

Åk till Guethary (France)!
    Billigare än Biarritz och enormt vågsäkert på revet (snällt rev), som funkar nästan när som helst på dagen oberoende av lågtryck. Det är som bäst några timmar efter det att tidvattnet vänt från låg till hög.
    Tar dessutom bara ca 15 min från Guethary till Cote Basque (Biarritz longbord beach nr 1), men där är det bara lågvatten som funkar.
    Jag var där i drygt 2 veckor nu i juli och kunde surfa varje dag minst en session/dag:-). Det är en ganska långsam våg men med MYCKET vatten och kraft så en Fish 6.0×21 är nog det som är roligaste brädan, medan du kommer att få så många vågor du orkar med om du använder en malibu eller longboard (alt SUP)! Vänlig stämning i lineup men respektera dom gamla rävarna, le, snacka (även engelska) och ha kul, så kommer du inte ha några problem.
    OBS! Om det är stort, så ha tålamod och vänta ganska långt ut på vänstra sidan (sett från land) och knip högervågen, annars är det lätt att hamna i skummet och då blir det låååångt att paddla i motström;-). Om det är litet så är vänstervågen (på höger sida sett från land) i många fall att föredra…
    OBS! För att få ner priset på boende mm så ska du undvika att åka dit mellan 15 juli-sista augusti då det är högsäsong i syd-Europa.

Lycka till!

• above_the_law

Medlem
    28 juli, 2008 vid 04:47 som svar på: Vi syns i Borrby i helgen

Varför åkte de flesta (verkar det som) till Borrby istället för till Gislövs Hammar?! Inte för att jag nödvändigt vis vill att det ska bli mer folk där;-) men…
    Jag blev kvar i G-löve och fick soft våg-kiteing mellan kl 10-14 i alla fall:-). Inte någon trängsel där heller (3 kiter och ca 4-5 vindsurfare)…
    Någon av er andra som fotade eller filmade? Min digitala kamera är ju trasig och när jag filmade från stranden så var det bara vindsurfare ute.

Visst var det gränsfall med vinden på slutet men efter det att jag fått låna lite dingstick och lagat vågisen så var det RIKTIGT sweet.
    Tar dock ett tag för en pålands-vinds-van att klura ut bästa sättet att sätta tow-side cut back (vilket ju är ett måste på de långsamma vågorna för att få en så lång ride som möjligt). Min lösning blev att down-loopa kiten för att gå från tåsidan (höger) till hälsidan (vänster), styra upp mott läppen och samtidigt låta kiten fortsätta att loopa ett helt varv och gå över till tåsidan igen. På så vis kunde jag snabbt ändra riktning utan att tappa fart/drag och rida vågen hela vägen in trots vek vind:-)!

• above_the_law

Medlem
    24 juli, 2008 vid 19:36 som svar på: PKRA-resa till St. Peter-Ording, Tyskland, 28/8

Detta måste jag börja lobba för hemma du Robban!
    Låter klart lovande och relativt nära dessutom.
    Får snackes..

• above_the_law

Medlem
    24 juli, 2008 vid 19:31 som svar på: Vi syns i Borrby i helgen

Låter som en bra idé med tanke på vindutsikterna (i övriga Svedala)!
    Någon som vill vara med och dela bensinpengar t/r Billdal/Göteborg – Borrbyn eller G-löve TIDIGT imorgon?!
    Jag tänkte dra redan ca 05.00, eftersom jag tyvärr måste vara hemma igen på kvällen runt 17.30-snåret, men går säkert att åka hem senare (t ex efter helgen) med Robban och Matias ”Djevulen”…
    Jag har: 0706695030

• above_the_law

Medlem
    24 juli, 2008 vid 19:20 som svar på: Rendez-vous i Varberg

Riktigt skoj med lite action!
    Hur blir det med paaarty Gonzo;-)?!

• above_the_law

Medlem
    22 juli, 2008 vid 05:06 som svar på: Apelviken:Turist fick kite i huvudet
    Pepä;482778 wrote:
    Japp och det är väl helt rätt. Vi har fått vår chans och inte tagit vara på den. Folk kan hävda att skyltar sitter dåligt och informationen inte framgår, men det är faktiskt också vårt ansvar att informera de våra på ett så bra sätt som möjligt. Tråkigt men om det blir ett förbud (eller även om det inte blir det) får vi ta tag i att sätta upp lättillgängligare skyltar och informera på forum i våra grannländer. Är det engelsk text på skyltanra förresten?

Tänkte precis det samm ang språkdelen! Allvarligt talat….
    Är just hemkommen från Frankrike och en massa frustration över att de sällan informerar på något annat språk (är kass på franska). T o m på franska stränder har man dock skyltar med text på både tyska och engelska när det är t e x badförbud.
    Varför i helvete tror vi då att det skulle räcka med SVENSKA på en turistort i Sverige?!!!

Dessutom så fattar jag fortfarande inte varför man inte bara kunde avgränsa ett särskilt område av stranden i Apelviken som är det ENDA stället där man får starta och landa kites (med undantag om man hamnar i sjönöd eller liknande så klart)?! Lämpligt område borde vara den södra delen nedanför Majas och grusparkeringen. INTE nedanför bäckmynningen alltså! Nedanför bäckmynningen skulle det dessutom kunna vara uppmärkt med två blå flaggor/vimplar på stång (internationell flagg) att den delen är avsedd för badare!
    På de platser där man vanligen passerar ner till sandstranden bör det naturligvis också sitta FLERA tydliga skyltar var det är lämpligt att bada respektive vilken del av stranden där kite och surf är tillåtet. TYDLIGA genom både text (på flera språk) och bild (för icke läskunniga m fl;-).

Dessutom är jag faktiskt lite förvånad över att kommunen INTE har några badvakter på en sådan utpräglad badort som Varberg! Snacka om att INTE ta sitt ansvar…
    Sätt upp ett avgränsat område med flaggor och badbojar, inom vilket kommunen står för säkerheten i form av övervakande badvakt SÅ SLIPPER VI PROBLEMET!!!
    Inom badområdet får naturligtvis INGEN kitesurfa, surfa, vindsurfa eller åka båt, vilket ju vilken IDIOT som helst lätt kan bör kunna förstå. Och om någon inte fattar ändå så finns ju en badvakt som kan säga till på ett vänligt och konstruktivt sätt!

Hur svårt kan det vara?

• above_the_law

Medlem
    22 juli, 2008 vid 04:17 som svar på: Osså lite bilder från SecretSpot!!

Sweet, men någon liten ledtråd vore väl ok;-)?
    Sverige? Del av kusten?

• above_the_law

Medlem
    1 juli, 2008 vid 07:30 som svar på: Apel måndag
    WakeNils;479024 wrote:
    ja skrea var crowded igår… hela 3 kites!
    fick aldrig hårdtestat hjälmen, de höga kiteloop-landningarna var lika hårda som vanligt för knäna/hälarna…

tack christian12345 för tejptips av hjälmen…

Sluta hosa dig själv nu Nils:wink: .
    Vad menar du med HÖGA kiteloop-landningar? Landar du högt eller, he he .
    Du kör väl dessutom bara Ozone Instinkt light eller sport också va, så HÖGT kan det ju knappast bli då, eller…
    Äh, kunde inte låta bli att streta ur lite. Inget alvarligt menat m a o mannen:smile: !
    Ha en underbar kitesommar, så ses vi i augusti!

• above_the_law

Medlem
    1 juli, 2008 vid 07:14 som svar på: Arg insändare i Hallands Nyheter idag

Någon som kan ta på sig att kolla upp det där med stigen och kampingägare, samt Natura2000?
    Vore nog VÄLDIGT BRA om VSK gick ut med en DEMENTI, så fort som möjligt!
    Själv drar jag till Guethary i kväll, så jag lär inte hinna med detta…

Sida 114 av 135
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA