Forumsvar skapade

Sida 120 av 135
  • above_the_law

Medlem
    16 april, 2008 vid 16:50 som svar på: Ny sele

Testa ALLTID först av polare om möjligt och minst i affären med bom i linor!!!! Det är så himla personligt med vilken sele som passar!Jag har testat en massa selar men har aldrig kört något skönare än Naish Diamond (med eller utan dräkt). Jag gillar rörlighet och hatar om något sitter i vägen för t ex en ”grab” eller skaver. Jag trodde stenhårt att det bara var Naish pro och elite som var aktuella, men när jag testade samtliga Naish (inklusive Pat Love och Mystic Darkrider samt Firestarter) så var valet enkelt (är INTE sponsrad av Fahlén;-)):
    http://www.naishkites.com/en/products/diamond.html
    Jag har den röda och den ser dessutom helt ok ut i verkligheten. På bild däremot ser ju ffa den blå ut som en ”trasa” tyvärr….vs pro och elite i alla fall.
    Lycka till med valet:-)

• above_the_law

Medlem
    16 april, 2008 vid 15:57 som svar på: Spots i Göteborg på Östliga vindar ??
    WakeNils;458865 wrote:
    ser bra ut inför imorgon, vad tror du om att sticka vid 8.30 johnk?
    nån mer som ska ut? hittar du förresten?

Jag kör men från Billdal (söder om stan). Blir nog halvdag. Så fort vinden kommer planerar jag att vara ute på vattnet.
    Ses!
    /Nicco

• above_the_law

Medlem
    15 april, 2008 vid 10:59 som svar på: Spots i Göteborg på Östliga vindar ??
    WakeNils;458563 wrote:
    torsdag it is!!!

Yepp!:smile:

• above_the_law

Medlem
    15 april, 2008 vid 10:57 som svar på: Film: våran trip till safaga, egypten

Well done!
    I like.
    Bra klippt och roligt producerat.
    Stebe regerar ju dessutom i det tysta (ännu). När kommer genombrottet mannen?! Tävlingsstatus?!

….Jag skrev dessutom just innan detta ett långt cred men utan att vara inloggad, ”#¤%&/!
    OBS!
    Kan inte ansvarig på Steffo göra så att man inte kan börja lägga in text om man inte är inloggad. Nu försvinner ju texten/inlägget helt när man loggar in i efterhan…Suck!
    /Nicco

• above_the_law

Medlem
    15 april, 2008 vid 10:27 som svar på: Spots i Göteborg på Östliga vindar ??

Draget gäller! Se skylt på väg ut till hamnen på Gottskär.
    MEN, visa stooooor hänsyn till villaägarna och var försiktig så att vi inte får kiteförbud där också bara är du snäll då det är det enda riktigt bra spoten vid no-so. Gräsmattan är inte stor, bilvägen väldigt nära och så ockås telefonledningen…
    OBS! Det går även att köra en bit till, svänga 2:a vänster, vänster och komma ut till udden man ser söder om viken vid gräsplätten. Där ute får du se upp med några taggbuskar, men annars inte en massa folk och ingen bilväg eller teleledning i vägen.
    Vi kanske ses…om inte annat ser torsdag ok ut.
    /Nicco

• above_the_law

Medlem
    9 april, 2008 vid 12:22 som svar på: Morgonsession i rågelund, onsdag?

Ser ut att bli mer vind norr över i em/kväll, så jag drar till hagen i Stora Höga om fem min 14.30 ca…Någon som är på?

Nicco 0706695030

• above_the_law

Medlem
    8 april, 2008 vid 17:13 som svar på: Invigning och utställning lördagen den 12 april!!!

Tackar!
    Rudy Splash & Radical Ronald är saknade:-). Har dock ett klistermärke kvar på min nygamla gigantiska surf-takbox, som tur är, he he.
    Vi ses!

• Thorbjorn;457015 wrote:
    Det ser ut som om vi ville ha ett förbud när man läser vilka som har skrivt under.

All text föjer inte med.

redan 6 stycken som har skrivt under och detta på mindere än en timme sen jag lade ute den.

Det viktiga är ju vad vi har i den samanlagda texte som vi lämmnar över till länstyrelsen i slute av månaden.

Kör på och förklara i text efteråt istället tycker jag!
    Jag har nu skrivit på och lagt kommentar….
    Kom igen nu alla slöisar!

• above_the_law

Medlem
    3 april, 2008 vid 13:41 som svar på: Fillipinerna???
    PimpinCrakk;455834 wrote:
    OK siargao it is!! takk igen för svaren, grymt!!

Dock hört att det ska regna en hel del på Siargao just perioden Jan-Feb,.

Kommer inte ihåg väderfakta för den tiden, så det kan nog tänkas att dom har sin regnperiod då men då brukar det ju även komma lite oväder och där med vind, he he. Faktum är ju dock att regnperioder brukar vara varma där borta och att regnet oftast kommer med korta men RIKLIGA intervall. Värt att kolla upp dock!
    Men det är klart att åker du dit för att få solbränna så kanske du inte blir helt nöjd…

• above_the_law

Medlem
    2 april, 2008 vid 18:55 som svar på: kontgjort rev!
    sourra;455586 wrote:
    Om vi får en finfin donation av tegelstenar kan man ju ta med sig en ut varje gång man surfar och släppa av på ett visst ställe. Om alla gör det varje gång de kör så har vi hux flux fått ett rev.

I kind of like the idea dude!
    Men kanske ska kolla med en marinbiolog först…
    /Nicco

• above_the_law

Medlem
    2 april, 2008 vid 18:52 som svar på: Fillipinerna???
    Fifi;455718 wrote:
    Det ar bajstollar nu for att de har byggt massa nya hotell o deras avlopp inte klarar av trycket sa losningen pa problemen fran white beach ar att dra ut avloppsmoget pa revet utanfor kitebeach…onshorevind o tide= bajstollar o daligt vatten man far kraksjuka o infektioner av….sa ja, jag ar neggo och valdigt besviken for jag tycker att spoten ar kass ocksa!

I ovrigt ar det fint, som du sager…dykning och snorkel ar super och det ar billigt…men for kite ger jag det inte hoga betyg!
    Vi var en tur pa seco island ocksa och det kan jag starkt rekomendera.

Vinden denna sasongen har det varit brist pa…men det handlar val om att ha tur eller otur i sa fall.

Jaha, det du säger stämmer säkert….Det är väl bara är att beklaga att människan förstört ett paradis till på jorden. Suck!
    Såååå, ännu större anledning att dra till Siargao istället, men att inte sprida det på nätet…som jag hittills gjort. .. Slut på alla snälla råd om paradisspots från mig fr o m idag…
    Ännu en anledning till att INTE dela med sig om secret spots på nätet alltså. Det är INTE egoistiskt utan ansvarsfullt vs moder jord helt enkelt!!!!!!!
    Spårade jag ur, hehe? Sorry, men surfkulturen sitter starkt rotad…

• above_the_law

Medlem
    2 april, 2008 vid 11:36 som svar på: Fillipinerna???

Clud 9:

• above_the_law

Medlem
    2 april, 2008 vid 11:26 som svar på: Boracay
    ristarpen;423211 wrote:
    jag bodde i en bunge för ca 100 kr per natt.. det gick inga stora vågor ´när jag va där men det finns ett ställe som har riktiga surf vågor 2 timmar med bil från manilla. på ostkusten.

Vågspot nr 1: Siargao ”Cloud 9”
    googla för fn…:smile:

• above_the_law

Medlem
    1 april, 2008 vid 11:28 som svar på: kontgjort rev!

Är det ett skämt eller?
    Faktum är att vi skulle kunna lära av Filippinerna och faktiskt anlägga rev av lerkärl (helt fritt från föroreningar).
    Penninginsamling till reven sker dagligen på t ex Boracay, och viss del av skatt och moms går till lerkärlen.
    Kanske något vi skulle kunna göra här på v-kusten också…..vem behöver förresten få veta;-)?!

• above_the_law

Medlem
    1 april, 2008 vid 11:20 som svar på: Fillipinerna???
    PimpinCrakk;455352 wrote:
    Låter ju helt OK!
    vilken strl. på kite vad det som gällde, mestadels runt 12a,..

Siargao alltså, vad är skillnaden?

takk!

12:a + 9-7:a (ca 3 av 21 dagar var det typ 14:a), men då dök vi.

Varför Siargao?! Det är inte alls exploaterat (eller var det inte för 3 år sedan)! Massa konstiga djur, djungel, vattenfall och obebodda öar e t c.
    Kolla in alla foton i Patri c´s Gallery: http://www.patrickonthebeach.com/

Dessutom, om du gillar vågsurf (våg-kite): ”Cloud 9” (legendariskt!)

OBS! Att flyga till tex Boracay först är ingen bra idé om du sedan vill snabbt till Siargao! Då nästan alla förbindelser till Cenbu och Siargao går via Manilla, dvs bara att flyga tillbaka!

Tänk på:
    Att dom mindre flygplanen inte tar så tungt bagage. Jag hade tot 21 kg inkl två drakar, kitebräda, dykmask och snorkel samt kläder (väldigt lite kläder behövs och kan köpas där). Jag packade allt i min boardbag på hjul samt tog minsta kiten som handbagageryggsäck. Det funkade på det lilla planet från Manilla, efter att jag betalat 200sek extra:-) för de överskjutande 5 kilona (6 egentligen). Kan vara problem med större vågsufbrädor p g a storleken, MEN billiga brädor finns att hyra/låna på Siargao!

Sida 120 av 135
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA