Forumsvar skapade

Sida 121 av 135
  • above_the_law

Medlem
    31 mars, 2008 vid 16:37 som svar på: Fillipinerna???
    Fifi;455140 wrote:
    Spotet pa Boracay suger…choppigt och det flyter bajstollar i vattnet. Det ar bast fran November till mitten av Mars vindmassigt.
    Det ar billigt att leva har o vill man festa jarnet sa ar det ocksa fett…men det ar absolut inget stalle jag skulle aka tillbaka till.

Har ocksa varit pa CWC, cableparken i Camsur och det tyckte jag var battre…dar kan du kora cable varje dag o vill du kita tar adu bara en taxi och sa aker du och gor det istallet.

Nu var du väl lite väl neg va;-)?!
    Glöm inte att det blåser i princip jämt på Boracay och riktning spelar ingen roll eftersom det bara är att välja ”rätt sida” av den smala ön efter tidpunkt. Det är ju dessutom otroligt billigt att leva, har suverän dykning till superlåga priser mm.
    Här bodde vi och stormtrivdes:
    http://www.bluemango.com.ph/

Inga ”bajstollar” där inte….MEN, åk istället DIREKT från Manilla till Cebu och ta sedan båten över till Siargao, för allt i världen!!!!!!
    Kolla in:
    http://www.patrickonthebeach.com/

• above_the_law

Medlem
    27 mars, 2008 vid 14:43 som svar på: Voss Extremsportveko (vinterveko), Voss Snowkite Open

Verkligen INGEN som är sugen att hänga på?!
    Jag drar imorgon bitti…sedan blir det lavinkurs med vacker norska, vedeldade tunnor med chill out musik på fjället och god middag tillsammans.
    På lördagen är det tänkt att bli Snowkite Open, back country skiing/boarding, speedflying, paragliding (testa på) o s v. På kvällen blir det filmvisning från Ekstremsportveko so far, prisutdelningar, liveband, middag och paaaarty.
    Söndag som lördag eller om vi drar till Lista och surfar?!

Plats finne i stuga för 800 nok per stuga och natt (dvs om vi blir full stuga: 160 nok/skalle och natt!!!!!!

Ring mig på 0706695030

• above_the_law

Medlem
    26 mars, 2008 vid 08:54 som svar på: kiteresa aug/sept

Japp,
    Boracay och Siargao, Filippinerna.
    Riktigt billigt där och otrooooligt fint dessutom!
    Vill du ha uncrowded och fina vågor, samt otrolig natur så är det Siargao som gäller. Då tar du ett inrikesplan direkt från Manilla till Cebu och sedan snabb båt eller mindre flyg till Siargao. OBS! Ta ut pengar innan du drar ut i obygden…Internet finns men dåligt med fungerande bankautomater på Siargao (kanske bättre nu..).
    Kolla in:
    http://www.siargao.com/index.php

Finns ett ställe som varit helt outstanding som heter Patric´s At The Beach (Genaral Luna), http://www.patrickonthebeach.com/

Annars har du ett annat skönt ställe också, med stugor nära det legendariska revet och vågen ”Cloud 9″…en bra dag där är nog något av det bästa som kan upplevas på denna annars överexploaterade planet:-)…

• above_the_law

Medlem
    26 mars, 2008 vid 08:36 som svar på: Snygging Jr

Stoooort Grattis Pirre..
    och som jag skrev i sms:et:
    – Må stormarna vara med honom och hans kite i all framtid…;-)

• above_the_law

Medlem
    24 mars, 2008 vid 20:41 som svar på: Läjet i morgon?
    debkåusf;453538 wrote:
    Ser piss ut! Kanske kommer lite vind vid 2-tiden, tänkte köra lite snowkite på getterön i så fall!

Aha, är Getterön bra för snökite? Var i så fall bäst?
    Har pajjat höger vrist sedan fredagens snökiting på golfbanan i Gråbotrakten…så jag avvaktar nog tills helgens tur till Voss Snowkite Open…men bra att veta för framtiden!

• above_the_law

Medlem
    24 mars, 2008 vid 20:36 som svar på: Snowkite på flygfältet

Gött! Vi körde på golfbanan i närheten av Gråbo men gamla fygfällt borde ju vara genialt att köra på, så länge som dom inte används när det snöat, he he.
    Vilket flygfält var ni på? Borde gå bra att köra på fältet vid Fjärås också va?!

• above_the_law

Medlem
    24 mars, 2008 vid 20:00 som svar på: Snökiting på golfbana 🙂

Snyggt Kenta:-)!
    Cool sekvens du fått ihop också med min ”hole in one”, he he.
    Gillar även fotot med bromsspåren efter Pirre!
    Var är dina bilder Rob?

Själv fotade jag ju bara med min gamla ”icke-digitala” systemkamera, eftersom övrig utrustning nu mera är ur funktion p g a ”sandliknade partiklar”, samt (antagligen) en jävla hundägare som inte lyckades hindra sin luspudel från att springa ner mitt stativ på betongpiren i Torkel:-(! Så ni får nog vänta lite på framkallning där….

Ska ni med till Voss och extremsportveko eller? Jag har som sagt bokat stuga för 5-6 pers som endast kostar 800 Nok/natt! Jag drar nog på torsdag kväll eller riktigt tidigt på fredag och kör hem söndag em/kväll….

• above_the_law

Medlem
    22 mars, 2008 vid 09:47 som svar på: Kiteförbud i Varberg
    snygging;453224 wrote:
    Kan man inte ha namn insamling så kan kommuneran se hur många turister de jagar bort med surf förbud?
    De gångerna jag har surfat i varberg har det alltid varit fler surfare än badare. Okej förutom en solig sommar dag för 2 år sen. Vidare kan de skruva ner sin välkomst skylt med surf, glömma att vi skall tanka på deras mackar sova över på deras vandrarhem, käka deras äckliga hamburgare och dra dit med familjen köpa hus i deras byhåla osv osv..
    Ja man blir så djäkla upprörd om det blir totalförbud!!

🙂

Bra Pirre!
    Varför inte bara fylla på en lista genom pm till ”Svarte Orm” och det nystartade Kiteförbundet?!

• above_the_law

Medlem
    22 mars, 2008 vid 09:43 som svar på: Kiteförbud i Varberg
    Neven;451468 wrote:
    Förstår inte riktigt Apel Zon 1: Betyder det att man inte får launcha här även fast det inte är en kotte på stranden? Verkar ju lite konstigt i så falf?

Skulle det vara omöjligt att helt enkelt ha en kitezon där det ÄR ok att kite:a närsom? T.ex zon 2 i apel. Så kan badarna hålla till i Zon 1?

Håller helt med om att det skulle vara ett bättre och mer lättförståeligt alternativ!
    Det är ju vid väst till norväst man kör i A-bay ändå.
    När det blåser mer syd-sydväst så blir det ju kohagen i Läjet….alt Björkäng,Rogelund,Vilshärad, Askim etc..

Jag tror det är viktigt att det blir så enkelt att förstå som möjligt, utan att orsaka ONÖDIGA inskränkningar så klart!

Viktigt att tänka på att vi inte ”lägger oss alltför mycket på rygg” i början av förhandlingen med kommunen!
    Dom lär ju i alla fall inte nöja sig med att möta oss halvvägs…Tyvärr!
    Det är nog bättre att dom får känna att det är vi kitare som ger med oss lite i slutet, för då kan dom ju få tro att dom ”vann” (och kan även få rapportera det till sina överordnade), ha ha.
    Det är ju inte alltför ovanligt att det faktiskt är personer som inte lyckats få/förtjänat en bra tjänst/position i det privata näringslivet, som blir kommunpolitiker….(inte alltid fallet så klart…):smirk: !

• above_the_law

Medlem
    20 mars, 2008 vid 22:14 som svar på: kommunes sköna ord
    kasimir;453085 wrote:
    Säger mannen som redan varit tvungen att byta användarnamn en gång pga sina diplomatiska kvaliteter.

Ursäkta allesammans, förutom du Palle som det var riktat till du är fortfarande ett retardo.
    Jag hoppas inte ni som tänkt köpa Flexifoil inte tänker om nu bara för att jag har betett mig så dumt. Det blir kaffe och kaka till dem som köper Flexi och känner att dem har tagit anstöt.

Du grabben, om du läser om historiken till det som du ansyftar på så förstår du förhoppningsvis vem det var som var på ”rätt sida” för att ha ett gott samvete. Att jag bytt beror enbart på att jag slarvade bort användarmamn och lösenord!
    Men vill du dra upp det där (som jag för övrigt inte glömmer i första taget, och står för vad jag sagt), så ta då och läs ALLT, från början (om du nu mot all förmodan har tillräcklig läsförståelse…?)!!!!
    Du kan inte du lägga upp ett foto där man ser hur du ser ut istället, om du inte har något emot det…?
    Åter igen:
    Kasta för fan inte kanyler i din kuvös!

• above_the_law

Medlem
    20 mars, 2008 vid 21:31 som svar på: kommunes sköna ord
    kasimir;453066 wrote:
    Nytt inlägg samma ord menar han det finns redan en annan tråd, retards.

Ehhh,
    tack för ”förklaringen”, MEN kasta inte kanyler i din kuvös, snapa´head… !
    Trodde en gång i tiden att du kunde varit en bra ambassadör för Flexifoil i Sverige, men av såna där inlägg blir man ju mer än tveksam…Hoppas jag har fel…

För den som lagt upp tråden:
    – En kurs i informationsteknik kanske;-)?!
    Vill du nå fram med ditt/kommunens budskap eller inte?

• above_the_law

Medlem
    20 mars, 2008 vid 11:34 som svar på: kommunes sköna ord
    hakisch;452687 wrote:
    svaren!!

Men vad fan svarade dom då?!
    Det finns ju inte någon länk eller text i ditt inlägg…i alla fal linte i min webbläsare!:confused2:

• above_the_law

Medlem
    20 mars, 2008 vid 11:22 som svar på: Boende Mauritius
    rusiak;452887 wrote:
    När är absolut topp att åka dit på året?

//Alex

Tjena igen!

För kite verkar det vara nov-feb.
    För vågsurf mar-okt.
    (se statisitkuppgifter nedan)

Har uppgifter ang vågsurf (Källa: Stormriders Guide):

Jan-feb:
    Dominerande vind: NE-SE, Consistancy (%): 82!!!
    Dominerande swell: N-E, C-%: 50, Size (ft): 4

OBS! Kan ju tillägga att tidvattenvågen (otroligt fin vänster) på One Eye (Lemorne) var mer än tillräcklig när vi var där över nyår!

Mar-Apr:
    Dominerande vind: E-SE, C-%: 64
    Dominerande swell: S-SV, C-%: 70, Size (ft): 5

Maj-Okt:
    Dominerande vind:E-SE, C-%: 61-76, (vattentemp lite lägre 22-24 grader:-)
    Dominerande swell: Maj-jun: S-Sv, C-%: 8 (Feltryck????!!), Size (ft): 6
    Dominerande swell: Jul-Okt: S-Sv, C-%: 80/70, Size (ft): 6-7

Nov-Dec:
    Dominerande vind:NE-SE, C-%: 77
    Dominerande swell: N-E, C-%: 50, Size (ft): 4

OBS! Det legendariska One Eye ligger på sydöstra sidan och det är en bit att paddla för att komma ut till revkanten (inte för långt dock) men det gäller att hitta ”vardagsrumsbordet” i revet!!! Det ligger lite till höger om det smala vatteninloppet i revet rakt ut (lite höger) från Club Mistrals Center och Hotel. Det är helt sjukt bra! Man kan t o m stå med kamerastativ på revet (inte så bra för revet:-=) eller bara ta igen sig ett tag där, bara några meter från en enorm våg. Revet är helt platt och slätt just där (inte vasst som vanligt), men det är mycket grunt, så det gäller att veta när man ska baila!
    Kan vara idé att hyra en vattenskoter ihop om man är flera och turas om att surfa där ute…

Ang mer exakt vindstyrka så får du kolla Windgurus statistik…Delge gärna vad du kom fram till broder:-)!

Jag vill dig igen! När åker du/ni?:smile:

• above_the_law

Medlem
    20 mars, 2008 vid 00:34 som svar på: säga sig vad man vill

Fyyyyy fan vilken kontroll!!!!
    Alla som har vindsurfat fattar hur jävla svåra dom där tricken är att sätta, och om och om igen…..
    Respect!

• above_the_law

Medlem
    20 mars, 2008 vid 00:17 som svar på: Film från Egypten!

Riktigt rolig rulle ni fått ihop:-)
    Gillar att äntligen The Langhorns musik kom med i en kiterulle också…
    Men Sharm är ju inte direkt charmigt i alla fall….
    Var körde ni? När vi var där för några år sedan så fanns det inte något ställe att köra på i själva Sharm p g a alla solbadare, bojar och parasoll, så vi drog till Dahab och där var det ju kanooooon!

Cheers!

Sida 121 av 135
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA