above_the_law
Forumsvar skapade
-
MikeTK;452856 wrote:kolla på links och sen på rooms in mauritius på min sida där har du bra pris på lägenheter,
Får inte just den länken att funka Mike?!
-
Japp!
Vi bodde på Seapoint http://www.seapointbungalows.com/
i sk

på gångavstånd från Grand Bay för ca 500 sek/natt. Det ligger direkt på stranden norr om ett megalyxigt all inclusive, MEN Seapoint är ett mysigt lägenhetshotell med pool, bbq-area, eget kök, dusch och liten terrass med utemöbler. Vi bodde 3 m från där sanden på sandstranden började. Jag hade mina kiter pumpade hela dagen (när vi inte tog taxi till One Eye, Lemorne eller liknande)…Jag kunde kita varje dag med min Waroo 13 kvm och var överriggad mestadels! Såg delfiner och rockor när jag var ute på vattnet och vyn in mot paradisön tar andan ur en! ÅK DIT! Finns ibland flygstolar med Fritidsresor för ca 5-6000 sek!
Hälsa till nattvakten Preem Nante på Seapoint från Nicco:-)!Vet att det finns en svensk som hyr ut billigt boende nära One Eye också, men har inte adressen….Kanske någon annan på forumet som vill hjälpa till?
Ön är inte större än Gotland men det kan ju vara värt att kolla riktningen på vindarna när du ska dit! Vi var där över nyår och då blåste det mest nord eller nordväst. Det var då perfekt sideshore i Grand Bai, men snurrade lite konstigt i Lemorne. Det blev dock helt underbara tidvattenvågor vid revkanten p g a sned off-shore vid One Eye!
Du kommer att vilja åka tillbaka:-).
OBS! Ska du vågsurfa så se upp för locals som kallar sig ”White Shorts”….i lineup på vissa ställen…
Detta var vår morgonutsikt:

-
surfmc;452651 wrote:Jag kommer inte på mötet denna gången!
Jag är i Above the laws sitts med en liten knatte, fast min lillkille är bara 6 dagar gammal. Dygnet ser lite annorlunda ut med en sådan runt omkring sig. Men till framtida möten ska jag försöka vara med.Grrrrrrattissssssssss!
Va bra, då kan ju du och jag turas om att kita och vakta babysurfers?!
Kanske kan vi även hyra in en söt nanny tillsammans och köra samtidigt ibland:smile: ?
Någon barnkär dam här på forumet som redan nu är intresserad av att tjäna lite extra?!M v h,
Nicco
0706695030 -
Blackadder;452438 wrote:För allas kännedom kör vi första möte hemma hos mig på fredag. Om ni inte fått pm av mig men vill komma med, så får ni skicka pm till mig. Ni som inte kommer kan ju passa på att posta namnförslag eller andra synpunkter på den här tråden, så kan vi tjöta om det på fredag. Fridens.
Jag är absolut intresserad av att ingå i ”brödraskapet”;-)!
Enda problemet är ju det där med tid, nybliven pappa som man är…Har ju fullt upp med att mygla till mig tid på vattnet, som ju alltid kommer att vara prio nr 1, he he.Vad är det för adress för mötet på fredag? Tid? Jag ska försöka komma men lovar inget ännu….
We´ve got to fight for our rights….:cool2:
-
gogga;451236 wrote:Kanske för stort men annars hade det bästa kanske varit att ha ett rikstäckande förbund då alla kajtare kan stå bakom åsikter trots att det är lokalt. Sedan är det ju upp till varje ”ort” att lokalt driva frågorna fast med alla i ryggen så att säga… En tanke, vet inte om det fungerar så eller ens är en bra ide. Men en tanke i vart fall 🙂
Håller helt med!
Dom bryr sig bara om pengar och det får dom med kite/surf-turismen, fast dom inte förstår det…..
OBS! Jag satt nyss och skrev en lång artikel på den här tråden, men var inte inloggad och allt gick förlorat….fy fan vad det suuuuuuuger!Hur som helst tror jag det är dags att göra insändare i Varbergs lokala blaska!
Någon som vet vem man kontaktar eller adresserar?Bl a, tror jag vi skulle kunna komma långt med att förklara lite av det som Yann var inne på. Det är väl för fn bara att märka upp ett väl valt område på varje strand som är avsett för att launcha och göra det så säkert som möjligt. Sedan kan man ju lägga ut badbojar, så vi vet var vi kan köra ostört och slipper att riskera att köra över någon badande idiot i meterhöga vågor och hård vind…..om någon mot förmodan badar där då……
Det finns lösningar, bara vi kan få en bra dialog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Hepp!
Jag har hittat min huv-väst och handske MEN saknar fortfarande min HP-leash som försvann förra fredagen i Apelviken inkl en ordentlig karbinhake modell ”klättersele”….
Någon?
Fick lite bråttom iväg p g a min käre lille son o s v….[/quote]above_the_law;450828 wrote:Tack:-)!
Är neoprene rashen med huva en svart NP med ”silvergummi” på insidan så är det med största sannolikhet min. Ska kolla om det kan vara min vante också….har dom där svart/grå tumvantarna med vita räkan och SNP, PNS eller vad de nu heter…
Var kan jag hämta?
Jag har mobil:
0706695030 -
Tack:-)!
Är neoprene rashen med huva en svart NP med ”silvergummi” på insidan så är det med största sannolikhet min. Ska kolla om det kan vara min vante också….har dom där svart/grå tumvantarna med vita räkan och SNP, PNS eller vad de nu heter…
Var kan jag hämta?
Jag har mobil:
0706695030Fick lite bråttom iväg p g a min käre lille son o s v….
-
WakeNils;450400 wrote:har inte varit där uppe o pallar inte att åka så långt, är nog lite för sydligt men jag testar ändå
Ok, Mattias ”Djevulen” sms:ade och är på väg till Torkel annars från Götet. Jag avvaktar lite och äter frukost och kollar vindläget med honom. Är det ok så drar jag till Torkel också….Ha de gott:smile:
-
Hmm, nu är det ju syd som gäller enligt både observationerna kl 07.00 och även enl prognosen. tveksam om Askim inte blir så där löjligt byigt då bakom Hovåshamnens höjd??!!!
Det verkar blåsa mer norr över dessutom, så jag funderar på att dra till Stora höga istället…”hagen” kan ju vara riktigt bra ibland, fast på syd så är det kanske ändå bättre bredvid hamnen i Stora Höga?
Åsikter? -
Kan tänka mig tidigt imorgon ca 9. Blir det rätt riktning? Askim suger ju på allt annat än sv….
-
_Sofia_;449998 wrote:då missa ni ngt i viken idag!
Nej då jag tro nog det var dig jag hjälpte att ta ner kiten eller:wink: ? Ser fram emot att se mer av dig….
Blev faktiskt riktigt bra just när solen gick ner! Kunde köra Nemisis HP med Jamie M men avslutade med vågisen. Meditation!!!!!
-
Kolla Guethary på nätet, ca 20 min söder om Biaritz och ca 1.5 h söder om Hossegor!
Det är mycket billigare än Biaritz har ett rev som funkar med longboard oavsett vind (bra för vågkite m a o), d v s bara att tima tidvattnet rätt. Mysig lite by med en underbar surfkänsla på en hög klippa med sufbar/restaurang med utsikt över revet o s v. Ca 30 min till Spanska gränsen om man vill dra till legendariska ställen som t ex Sarautz, Mundaka eller Bakio.
Vi ska dit 3 v i juli (som vanligt;-) och tänkte hyra lägenhet eller mibile home på en av alla kampingar. Kanske ses:-)! -
Har inte heller så mycket kunskap på området men gillar att filma surf och kite mm. Någon som har lite mer tips om vad man ska tänka på vid köp av ny/begagnad videocam? HD vs minidv, dvd, osv………
Jag har just nu en sony HC17E och har byggt ett ”Norskt” vattenhus med plexiglas ostkupa, kitebladder, silicon, stativskruv och påsklämma. Funkar riktigt bra!
-
skejtar_henke;449828 wrote:Äligt talat så är ha njävligt duktig. Men hp och snurri snurr trick är inte snyggt. Men svårt är det ju. Har där inte sagt att jag inte vill kunna det. Men snyggt det vet i fan. En cleen 360 är fan snyggare en haffsig 720.. Lite tankar om trixs och kite i största allmänhet. Hmm är det bara jag som tycker så här?
Håller helt med dig i ditt inlägg:smile: !
Håller även med Nils om att grab gör tricken både snyggare och mer kontrollerade.Jag tycker det är bra mycket snyggare med höga airs där åkaren t ex snurrar/rollar, grabbar LÄÄÄÄNGE och liksom pausar tricket med en markering och sedan gör en late snurr. Behöver inte alls vara svårare med en massa okontrollerade snurrar, där åkaren i o f s lär sig landa oavsett hur många varv det ”råkar” bli!!!
Jag hoppas verkligen att INTE att kiteboardingens freestyledommare går åt samma håll som snowboardens big jump-dommare gjorde ett tag, d v s ju fler snurrar desto mer poäng oavsett grab eller utförande, stil mm!!!!!
Det är så jävla tråkigt att titta på, hafsigt, fattigt på kreativitet och variationslöst så man spyr….John Ohlsson har ju revolterat lite mot detta fenomen inom skid-jibbingen med sin Kangaroo Flipp mm, och genast åkte han ner från 1:a platsen i The Stadium Big Air, trotts att publiken blir som galen när han sätter den:frown: !!!! Fan, det finns ju Finnar som knappt kan stå på skär eller köra puder i brant terräng som vinner dagens bigjump-tävlingar…No respect från mitt håll i alla fall för det……subjektivt uttalande som fan så klart:wink: !
-
Blackadder;449283 wrote:För att bättra på värmen i dräkten har jag klippt till ett par neoprenshorts som jag har utanpå våtdräkten. Tror jag är tämligen ensam om det i Sverige. Kanske till och med i världen.
Nja, inte helt ensam…..
Jag har inte gjort mina själv men köpt dom på Surfers för länge sedan när jag inte hade min OR Rodeo Pro. Jag har dom främst när jag vill vågsurfa och inte orkar ta av mig min torris. Kombinerar alltså torris med 1-2 mm NP neopren titanium (underställ) i form av ”brottarbrallor” och väst med huva för att skydda torrisen och motverka bylsigheten och drag i vattnet. Funkar riktigt bra, och värmer ytterligare!
OR har faktiskt tagit fram en liknande variant nu i torris också!
Annars är det väl självklart att man skyddar sin dräkt med shortsen?!
Händer ju även pro`s att man landar på grunt vatten och hellre rullar ner på höften för att rädda rygg och slippa trilla frammåt……och då slits ju dräkten i baken!Vem fn köper surfshorts för 2-3000 sek?!!!!
I Indo kostar dom ca 2-300 för original och köper man dom hemma så passar man ju på när det är rea så klart….Eller köper promo-/demoex av Anna S och Christian;-).Men jag tror inte jag är ensam om att tycka att det vore synd om, de få vackra damer som kitar/surfar, skulle börja med shorts-skyddet? Låter kanske som gubbsjuka, men jag ser det mer som konst. Ärligt!
Kolla bara Alex bilder här från Porugal. Obrigada Chica!: