Forumsvar skapade

Sida 101 av 204
  • adde

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 11:11 som svar på: Modellhelikopter?

Svar till:

… en båt kanske inte är lika svårt att få tag på?..

[/ QUOTE ]

…men inte heller så lätt att manövrera vid Åsas yttre i 15 m/s VSV? laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 20:34 som svar på: Klitmöller, Danmark

Vi bodde på Hanstholms camping förra veckan, tydligen fanns det trådlöst nät där (vi hade inget bärbart med oss så vi testade inte).

/adde

• adde

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 11:50 som svar på: NYTT 2006: Goya XR, Stubby

Fick i uppdrag att betala dig för dem laugh.gif… lunch i morgon?

/adde

• adde

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 10:07 som svar på: Björlanda nu!

På älvsborgsbron blåser (blåste) det medel på drygt 8 m/s. Vi körde 5.8 mellan 07.30 och 9.45

/adde

• adde

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 16:05 som svar på: NYTT 2006: Goya XR, Stubby

Får lite vibbar av F2 MP 2001.

/adde

• adde

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 15:41 som svar på: Vilka segelstorlekar surfar ni med?

2005, vilket räknas från aug 2004 tom juli 2005, hade jag följande segel uppskrivna i den ordning jag seglat dem MEST

4.7
    5.4
    6.2
    4.0
    7.0

Totalt blev det kanske 70 dagar. Att 4.7 blev så mkt seglat beror på 1. blåsig höst och, 2. Maui resa. Att 7.0 blev så lite seglat beror på att jag har haft begränsad total tid till segling, men möjlighet att segla då det blåst…

/adde

• adde

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 21:30 som svar på: öka din vattentid med freestylesegling >300%

Tänkte du byta 6.2 mot 5.7, eller har du redan 5.7 och skall bara fimpa 6.2?

Personligen tror jag på stor bräda, och ”litet” största segel – evt. i kombination med större fena. Kommer själv gå från 7.0 (AMP) och 6.2 (Boxer) till 6.5 (AMP) och 5.8 (Boxer) – då kör jag på nya playmaten som är 68 bred och JAG väger lite över 80 kg (igen laugh.gif).

Intressant för dig kan vara att kika närmare på nya boxer där bommen är ”en storlek mindre”, dvs 6.2:an kommer att ha 179 i bom, och 5.8 har 174!

/adde

• adde

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 21:52 som svar på: öka din vattentid med freestylesegling >300%

Om du verkligen vill SNURRA segel behöver du (eller kanske ska du) inte gå upp ens över 7.0 tycker jag. Snurra segel kan man göra med vad som helst bara det blåser lite. Jag har 7.0, 6.2 … och om jag jag knappt planar med 7.0 riggar jag hellre 6.2 och snurrar med det. Det är roligare att inte plana med 6.2 än att inte plana med 7.0 så att säga laugh.gif. Trenden verkar vara (i alla fall i min bekanskapskrets) att man väljer max 6.5 som största freestylesegel, tom 5.7 (men då är det lätta killar).

/adde

• adde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 13:35 som svar på: Ny kolbom

Är det en gammal mast som är lite extra tjock? Hur upplever du det som mjukt? Vrids det i själva infästningen mot masten?

Jag har inte haft problem med varesig Chinooks kol eller alubommar på varesig RDM och nyare SDM.

/adde

• adde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 13:17 som svar på: Ny kolbom

Jag har två Chinook kolbommar från 03 och de är riktigt, riktigt bra. Styva, smala mellan rören, tunna rör (29mm) och lätt. Årets har ju dessutom 50cm förlängning (mina har 45cm). Att de är smala mellan rören är grymt skönt i både freestyle och vågor eftersom man kommer så nära riggen och får en upprätt stance, ffa i freestyle är det viktigt eftersom man får vikten över brädan inför tricken. Att gå tillbaka till normalbred bom är för mig uteslutet.

Sen är ju frontbeslaget ledat och passar RDM och SDM utan adapter.

När vi var på Maui i våras såg man i princip bara Chinook och HPL kolbommar.

/adde

• adde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 11:11 som svar på: Rädda Fiskfabriken!!!!!!!

Veckans tripp kanske blir den sista frown.gif, undrar om det kommer störa vågorna nere i Hamborg också…

/adde

• adde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:39 som svar på: Rädda Fiskfabriken!!!!!!!

Är det Lars R?

/adde

• adde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:29 som svar på: Ezzy SE vs. NP Combat?

Man kan ju göra snygga skateloopar med dem i alla fall laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:12 som svar på: Ezzy SE vs. NP Combat?

Min lista bygger enbart på xply/PVC inte på kvalle… annars hade inte SS varit med laugh.gif.

• adde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 09:45 som svar på: Ezzy SE vs. NP Combat?

Ezzy säljs av Locs fritid HÄR.
    Ezzy har ju en fin tradition med bra kvalite, i mitt tycke lite för löst i toppen men till 06 skall det vara lite tightare leach – mkt intressant att se hur de är på vattnet.

Combat blev ju en succé, även om jag inte riktigt tycker att det är så nytt&coolt med ett segel helt i XPLY som NPs reklmaavdelning vill påstå. Lite ironiskt att det förekommit endel reklamationer på maststrumpan, där sömmen har gått. Detta skall dock vara fixat till 06.

Övriga märken har också segel med mkt eller bara xply, HOT Smack, SimmerStyle X-flex (eller nya ICON), North Sails Voodoo, Naish Force och Session, mfl.

/adde

Sida 101 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA