adde
Forumsvar skapade
-
Finns väl bara ett IKO center i sverige och det är SWELLs, vet inte om de kan utbilda intruktörer men Michel är nog på Nivå 2 och då kan han iaf utbilda assisterande intruktörer.
kolla på http://www.swell.se eller maila info@swell.se
/adde
-
Jag har denna

Men den har jag tagit själv på Maui, jag blir påmind varje dag om att jag måste tillbaka….
/adde
-
Om inte läjet kan leverera så dyker vi upp.
/adde
-
Mitt 6.5 NP V8 från 1993 var en riktig höjdare, på den tiden. Det hade jag länge och det var det första kartongnya seglet jag köpt. Oj vad de planade tidigt – väger visserligen 25 kg mer nu (ojdå!)
Min Chinook kolbom är, trotts att måtten inte stämmer riktigt, guld. Smal, styv och med fiffigt frontbeslag – även om min ART alubom från 1990-1991 gav en större aha upplevelse, men då bytte jag från en knytbom…
Lite kul med segel, man har ju gamla favoriter som man gillade då, fast man kanske inte skulle gilla dem idag. Den kan vara förknippat med minnen mer än med prestanda. Tex boxer 5.4 har jag en massa trevliga minnen ifrån 2003, även om jag rent tekniskt tycker att 2005:an är bättre.
Skulle jag plocka ihop en all-time high segel-linje, baserad på minnen OCH prestanda skulle den bli:
Session 4.2, 2002. Force 4.7, 2005. Boxer 5.4, 2003 och Edge 6.5 2000. Denna skulle faktiskt gå att rigga på en 400 mast och en 460./adde
-
Om du har navigationsknapparna i ett fönster och bilderna i ett annat så kommer knapp-fönstret att hamna överst efter varje tryck – inte bra.
/adde
-
Vad unga ni såg ut

/adde
-
-
På rak syd (eller från SO till SSV) fungerar torkelstorp riktigt bra.
/adde
-
Planingen tycker jag personligen inte är några problem med 7.0, däremot är den lite svår-poppad med 7.0 – men jag lider av en gammal slalom/course racing som gör att jag sätter mastfoten lååångt fram när jag kör stora segel….
I övrigt är det nog SBS (Skit Bakom Spakarna) som är problemet för min del, det går inte bättre för mig på Skate112 eller freesex107

Jämförelsen med freesex kan jag bara göra med 02 (116) och 03 (107) som jag seglat endel och de var faktiskt inte alls bra som freestylebrädor (i dagens mening) och 03:an hade/har uppenbara problem med kvaliten. 04 och 05 ser ju betydligt bättre ut men de har jag inte haft nöjet att segla.
/adde
-
Jag seglar den stora playmaten (115) från 2005, shapen är densamma som 2004 men 2005:an är betydligt lättare.
Den går inte supersnabbt, men ligger ruskigt platt och som alla andra freestyles är den inte så kul att bara åka runt på…. Däremot är den kul och bra på klassiska trick som carving 360 etc.
Vilken playmate är du intresserad av och vad menar du med ”bump n’ jump”?
/adde
-
Snyggt S.. !!
Verkar inte som om årets köplust har kommit igång hos de flesta ännu. Folk verkar vänta tills det börjar blåsa och då är de villiga att köpa vad som helst för vad som helst…
Bara att lägga in annonsen kring midsommar

Hade själv en 4.0:a till salu en månad utan ett enda svar, tills höststormarna kom och jag fick 7!! svar på två dagar!! Samma sak förra våren med en vågis.
/adde
-
Har du seglat stealthet än?
/adde
-
Svårt att sia om vad det kommer heta. Brytningen med tidigare designern var ju inte helt friktionsfri så de är inte omöjligt att inte bara utseendet och kännslan ändras utan även namnet. Att det är ett vågsegel är det vän ingen tvekan om
-
Gaastra 2006 finns ju redan på marknaden. Naish 2005 heter dom

/adde