Forumsvar skapade

Sida 125 av 204
  • adde

Medlem
    8 januari, 2005 vid 09:47 som svar på: top 3-listor

Topp 3, bästa tyget/djuret

3. Flanell
    2. Lejon
    1. Sand

• adde

Medlem
    7 januari, 2005 vid 09:08 som svar på: Bra d(r)ag i Apel…

Jag borde kanske förvarnat om linorna. CE hamnar längre bak pga den otroligt böjda mastkurvan. Man kan säga att bommen blir längre framåt…

Snygga blir de på kort också laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    6 januari, 2005 vid 17:24 som svar på: Bra d(r)ag i Apel…

Kom Basse ut och lekte?

/adde

• adde

Medlem
    5 januari, 2005 vid 13:16 som svar på: Hur lång förlängare?

Av måtten att dömma så är det 2004:or du skall köpa. Jag har hört att just Compacten behövde några cm extra nedhal 2004 (det är betydligt längre luffar till 2005 och endel av detta består i att måtten är korrigerade.). Någon som seglat dessa kanske kan verifiera/dementera detta. Så 30 cm kommer absolut vara på gränsen, jag hade satsat på nått längre. Några har redan nämnts men jag lägger till Chinook som har en på 37 cm, samt fiberspar som har en på 40 (dock ingen återförsäljare haha).

/adde

• adde

Medlem
    5 januari, 2005 vid 12:12 som svar på: Årets dag på Torö…

Behöver du ingen bräda då? grin.gif

Allvarligt så får du gärna låna/testa segel.

/adde

• adde

Medlem
    5 januari, 2005 vid 11:37 som svar på: Årets dag på Torö…

Du är för tjock Basse!

Nä, men riggar du (Lars_K) ditt Session med lite mycket uthal kanske? Testa att dra uthalet så att du kan pressa seglet mot bommen 1/3 från bak-kanten. Då är fortfarande platt och mjukt nog att släppa draget fint vid utskotningen, men ger lite bättre bottendrag…

Jag behöver några cm extra nedhal också, men det kan vara måtten på längarna som är olika.

Å andra sidan är det kanske lite mycket att hoppas på med 4.5 när andra kör permuterat – dvs 5.4 laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    4 januari, 2005 vid 17:12 som svar på: var finns min takoonförsäljare?

Maila eller ring så får du säkert besked om 2005:or…

/adde

• adde

Medlem
    4 januari, 2005 vid 16:09 som svar på: var finns min takoonförsäljare?

Här!!

/adde

• adde

Medlem
    4 januari, 2005 vid 07:44 som svar på: 214 Wave Hybrid seglad

Bra val laugh.gif. Vilka storlekar på Force blev det?

Såhär glad blir man när man får sin hybrid…
    377Hybrid.jpg

/adde

• adde

Medlem
    3 januari, 2005 vid 11:50 som svar på: 214 Wave Hybrid seglad

Nu har även jag fått testa hybriden. Dock enbart på plattvatten/chop.

Första gången var i Askim, 5.4 (boxer) med okej drag och original fena (23 cm), stropparna(*) längst fram och mastfoten 2/3 från bakkanten. Vinden låg lite för mkt på väst så det var inga vågor att leka med.
    Såklart känns det lite ovant, men om man låter bli att titta ned (och tänka ”hur skall det här sluta?”) så var det inte så stor skillnad som jag hade förväntat mig.
    Brädan seglar lite som en freestyle, man kan kliva i stropparna riktigt tidigt, falla av och ”gnugga” upp den i planing, den ligger också högt i vattnet. Höjdtagningen är riktigt, riktigt bra.

Som sagt, inga direkta vågor att svänga i men den går runt riktigt snabbt i gipparna och 360 med fötterna i stropparna kändes inte långt borta. Att slå var knepigare, så fort man sätter foten framför masten sjunker den, det var nästan så helikopterslag känndes rimligare. Å andra sidan kan man snabbt dra runt den i en slamgybe.

Vattnet var inte så trillvänaligt, men att få runt den i vulcano rönte inga större problem. Väl runt behövde man lägga all vikt på frambenet, den smala tailen fastnar lätt. Framtiden får utvisa hur bra den är som freestyle i hårdvind, för en lättare seglare (själv väger jag 82 + dubbla dräkter) är den nog inte oäven.

Andra turen var i Björlanda men där var det för j-vla kallt så det blev inget surf värt att skriva hem om. Samma uppsättning som ovan, men med 4.0 (Session). Ni som seglat Björlanda med 4.0 vet att det blir choppigt som tusan och igår var inget undantag. Hybriden har ett svagt V och den svalde choppet riktigt bra.

(*) Originalstropparna är fina, men svåra att justera för segling med 6 mm skor. Jag använde därför DaKine Core Contour.

/adde

• adde

Medlem
    3 januari, 2005 vid 10:46 som svar på: Nu ligger Askimsfilmen uppe

Haha, visst var det jag och BigPete. Kartongnytt!

Hybriden var inte alls svårseglad, men det var kallt i vattnet och lite stelt med tre surffriamånader och shorty under fem-fyra:n. Dock var 30:e december rena sommaren jämfört med Björlanda 2/1-2005… brrr…

/adde

• adde

Medlem
    23 december, 2004 vid 09:52 som svar på: Idag var de lätt hardcore surf till 100%!!!!!

Jonatan har väl 4.0, 4.5 och 5.2 Ezzy 2005:or. Dessutom är han numera göteborgare laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    23 december, 2004 vid 08:56 som svar på: Nils Rosenblad till Naish!?

Var det Dan som låg bakom heat wave eller laugh.gif?

Det är i alla fall bekräftat på Naishs websida under ”what’s new”. Dock nämns inget om Dans framtid…

/adde

• adde

Medlem
    23 december, 2004 vid 08:23 som svar på: Idag var de lätt hardcore surf till 100%!!!!!

Välkommen!

/adde

• adde

Medlem
    22 december, 2004 vid 08:31 som svar på: ASKiM iMORGON GUBBAR ELLER?!??!?!

Eller Onsala laugh.gif

Vad mkt Syd det blev ändå

/adde

Sida 125 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA