adde
Forumsvar skapade
-
adde
Medlem15 december, 2004 vid 07:31 som svar på: RDM master från Challanger/ Windsurfing.se alt GunPassa på att testa lite fyra-metare vetja. Jag har Fiberspar RDM (95%) och Challenger RDM 100% kol som du gärna kan på testrigga/segla. En powerex (simmer) borde inte vara svårt att låna ihop (ja Firestick byggs av PowerEx så det är ett bra (beg) alternativ).
/adde
-
Vintertid är inte vinden lika säker och stadig som på sommaren. Sommartid är det en passadvind som ger vind (kring NO) på ostsidan med centrum i Pozo och sedan anvtagande norrut (Vargas, Ojos de Garza) och nedåt (Juan Grande (ketchup)). Faktum är att det kan vara i princip vindstilla söderut (Baha Feliz, Maspalomas) medan det är pangdrag i Pozo.
På vintern är vinden som sagt mindre pålitlig och man får räkna med att röra sig för att hitta den, Norrut såklart men även Maspalomas och cementfabriken i söder fungerar beroende på riktningar. Bäst är att kliva in på Cutre i Pozo och höra med dem om exakta vägbeskrivningar och prognoser.
/adde
-
È du inte redan full och sponsrad Rambob?
/adde
-
Min 2005:a har inte dykt upp än (den stora på 115 liter, 245×66). Vikten (de heter numer playmate lite) är 6.6 för 100 Litarn och 6.8 för 115.
/adde
-
Jag har kört 112 03 denna säsong och måste hålla med om att den är bra på BÅDE carving trick och på ”pop” trick (bättre än jag får jag erkänna…)
På fuerte var det många i fanaticteamet som körde supercross på skaten så fartresurser finns, vad man nu skall med dem till?
/adde
-
Ezzy hookipa wave byggs av NoLimitz efter Ezzys egna specs (de är alltså inte likadana som The Skinny från NoLimitz). Ezzys specs ”borde” likna PowerEx eftersom PowerEx byggde Ezzys tidigare master och de skall vara kompatibla (man kan byta över och underdel, både mellan olika år och mellan olika längder…). Jonatan kör både powerex och Ezzy, han kanske kan säga nått om den faktiska likheten mellan dessa.
Simmers RDM är exakt samma som PowerEx, förutom en kevlarförstärkning som finns på PowerEx masten. Även Naish Firestick byggs av PowerEx, men jag är inte säker på att det är EXAKT likadana när det gäller layupen.
/adde
-
/adde
-
Man vill ju inte avslöja sitt alter-ego…
adde vänder andra (den vackra?) sidan till

/adde
-
Men Universal Wave var väl inte alls kort-tjocka 2003/2004? EuroWave – visst, men inte i det kompakta format vi ser idag. Måste erkänna att jag inte har råkoll på Exocet…
/adde
-
För sakens skull, Fisken fanns redan 2000 i starboards program.
Som Lars_K redan påpekat, Fisken och EVO:n är inte riktigt ämnade för samma typ av segling – eller snarare: EVOn gör det fisken gjorde OCH det den klassiska vågisen gör. Du skriver ju själv att Fisken och EVOn knappt går att jämföra.
Hur som helst, varken *boards eller fanatics fiskar sålde specielt bra och det som tråden handlar om är att det till 2005 finns en riktigt kort bräda i de flesta märkens program, tydligare kan det väl knappast bli. Hurvida de är här för att stanna eller är en fluga får historien avgöra.
/adde
-
-
Det har ju varit mycket snack om det i år, men det har ju faktiskt bara varit Starboard EVO och Angulo Amigu (för Lars_K’s skull nämner jag AHD Attidude wave 2003 också; även RRD WaveSwallow 98 liter möjligvis, fanns dock inte i sverige) som funnits på marknade under det gångna året, dvs med modellbeteckningen 2004. Det är ju först till 2005 som det dykt upp på bred (i dubbel bemärkelse) front.
Nu snackar vi vågisar såklart. Freestyles har ju finnits i kort-kort sen 2002, och formula skall vi inte prata om….
/adde
-
Svar till:
Beror inte det på hur man mäter?
”Fågelvägen” nos till tail, eller längs ovansidan eller längs undersidan på brädan får ju alla olika resultat.[/ QUOTE ]
Jo naturligtvis, men när det står 8’2″ / 242 så stämmer ju inte de angivna mått i olika mätsystem

/adde
-
Jag tog helt enkelt <240 som gräns för stubby.
De tre första är, som jag nämner, klassiska i designen – men kortare.Ett annat fenomen är ju de FAKTISKA måtten, de stämmer inte alltid överrens med verkligheten… Staffans Gårilla 8’2″ borde ju vara 245, men det står 242 på den och den mäter 238!!
/adde