andersbq
Forumsvar skapade
-
Jag tycker att resp klassansvarig ska säkerställa att detta sköts, det borde vara en prioriterad del av uppgiften. Inser att detta medför lite mera jobb, men jag tror alla som deltar kommer uppskatta detta jättemycket.
Dessutom såg jag precis att det står i inbjudan till Wallen Speed Cup att ”SM är sanktionerat av SVF”, man får intryck att något har gjort jobbet i så fall, eller?
-
Om ingen hos GWS bryr sig så får väl någon annan klubb arrangera eller så får väl du eller jag gå med i GWC och se till att skicka in ansökan. Snart är det oktober så det är hög tid att agera.
-
Det här är ju lite märkligt.
Hoppas arrangören eller klassansvarig bryr sig om att ansöka för nästa år åtminstone. -
Vet inte om du fattar, men denna tråden handlar absolut INTE om att ordna eller samköra några olika vattensporter, utan att kolla VEM som fixar med riksidrottförbundet så att SM i Speedvindsurfing 2009 blir ett riktigt officiellt SM.
SÅ SNÄLLA sluta kladda om speedkite i denna tråden! -
DETTA ÄR OM SM VS RM.
Inte om att arrangera kitetävlingar.
Det finns ett helt eget forum för kite. -
Detta är inte ännu en kite vs vindsurfingtråd, utan en RM vs SM-tråd, pls!
-
surfslusken;569293 wrote:Och??? Sen kom visst tiden inte bara ikapp utan flög förbi! Uffe Larssons byggen va ju oxå grymma en gång i tiden, precis som hans Mercor,BO stereo, ormskinnsboots mm. Både gaphals Guy o Uffe skulle mkt väl kunna varit legender inom svensk windsurfning, men den totala avsaknaden av ödmjukhet hos dom gör att de bara blivit ett par patetiska föredettingar!
Uffe var världsklass på att kopiera & laga snyggast men kom med ett enda nytänkade (bortsett från att samla på opel/mercor/ormskinn/HD finansierade av ett surfvandrarhem & försäkringsbolag & kommunbarter).
-
Jag sålde en Guy 255 från -97 till en kille på surfgymnasiet för 5:-
-
Lars_K;568955 wrote:Verkar vara en toppeninnovatör!
Men vad exakt har han utvecklat på brädorna? Är det fönsterfenan, No-nose eller wingers? Ovärderliga framsteg för dagens brädor!Först var det platta brädor, konkaver, bottenkurvor, outlines. När alla andra byggde PU-skum och polyester byggde han med frigolit, sandwich, kol och epoxi.
I början av 90-talet började han göra kortare men väldigt breda brädor för bansegling som saknade centerbord, men hade fenor på 60-70 cm…
jag har förresten ett Guy-segel med väldigt bred mastficka sytt på 80-talet -
När han inte åt spädbarn till frukost, så uppfann han de moderna slalombrädorna, breda mastfickorna till racesegeln, tävlade i världscupen och byggde brädor åt Svein Rasmussen mfl (numera ägare till Starboard). Och när han fortfarande var ung & snäll så var han en av världens bästa Finnjolle-seglare.
-
Här är en av mina bilder på den ni kallar ”kitespsykot”:
(han kan alltså vindsurfa & dessutom har han jobbat på mentalsjukhus, så passa er! 😉 ) -
Den grekiska tråden är ju extremt läsvärt!
Från :25-29 / 7 National Championships Speed 09 Karpathos 2 veckor, 1 dag sedan Karma: 1
Mini rapport från Karpathos till dem som söker information.1. National Championship.
Villkoren var kärnkraft med 40 + knop och starkare särskilt i grottan (den otroliga dumhet inspiration) PRO jibing markera att utse mitten av nästa viken till omkring 1 meter hacka (!!!) väl att förstora avståndet idrottare i kör . Den belgiska pressen var inte med i ord. Förgäves försökt flera gånger att ge metapeiso eftersom vad som skulle följa. Värdering efter det första försöket botza ingen xanaplisiase därför inte afarmose förordning, som nödvändigtvis utgå från det värsta men det är mig det en gång jag försökte botza, det tog mig fem för att få alla andra men mycket erfarna faktiskt inte kunnat stå upp, övergav insats, risk och slutet lidit materiella förluster för tusentals euro, medan riggen till mitten för att komma in på överlevnad i villkoren för kaos!
Från racing sidan såg vi en Vardalacho starkare än någonsin att göra anspråk på att leda i den raka än mig men mycket olyckligt eftersom det i sjätte istiodromia i en chazokatapelti i botza efter loppet tog axeln och vände fallet som en seger i hanteringen andra potentiella ”friare” Dracopoulos hade aftoexoudeterothei innan matchen i två katapulter slå axeln och handen, och trots att den hade hämtat hela apoteket att uthärda smärtan av att inte tillåta nästan aldrig i slagsmål. Emerging styrka i buffé dag efter dag förbättrats avsevärt och ingen 20lepto bodde triumf och ögonblick efter 40,5 knop på displayen i slutet visat moufa . Den Avramidis har visat att hastigheten och färdigheter med jobb som ger lite spänning. Något av en besvikelse i förhållande till de uttalanden av minst Papaspyrou hamna lite bättre och gav ett par drivs av välstånd genom att placera en inteckning i framtiden. Den Minos lite – mycket väntas lyfta först i näst sista istiodromia. Det verkar som om skafaki som stucken av Vardalacho att gå . Eftersom hastigheten i palioseiria Thomo och Dori, väntat mer men det är uppenbart att detta år prioriterade var korakles (kalorizikes och tur)
Kom just nu minst två gånger (inte i storlek betyda eh
2. Världen
Svåra saker i år prokyrixi kamp för att ge dem direkt till världen titeln lockade bäst. De nederländska, med 100 dagar per år utbildning och trimarisma fart villkor där tiotals speedspots har uppstått med kraftfulla i genomsnitt 5 till tio åkarna i varje heat har gjort livet mycket svårt för proffsen. Samma mönster och en del svenskar också fungera bra. Grekerna saknas i år eftersom de flesta brändes av National Injury och jag själv av trötthet sedan innan jag trädde Karpathos inte ens en gång i vattnet tre månader. Ledsen för att jag är ett exempel för att undvika, men vad jag gör det för att bråka med verksamheten. Också min kropp som hämnd för vad han gjorde. Med palmer pligiasmenes ankor och svullna, hur snabbt kan göra i monster … Och som om detta inte vore nog, livet och martyrskap i silver flottan Under kafo med guld, kör varje ras två gånger! Mercy !!!!! Jag ser rin timmar att slutföra sotho
PS. Tall, som titeln på det här året, reserven för dig som vi alla vet att vi kan vinna i år för dig. Vi gjorde det en dag men inte lägger den på mål. Titta högre. I och med
-
För er som vill veta eller se allt, här är grekiska ”Surfzones” motsvarighet till denna tråden (med lite fler bilder och filmer)
http://www.windsurfing.gr/forum.html?func=view&catid=90&id=117474