andersbq
Forumsvar skapade
-
övre raden Petter Malmqvist SWE600, Magnus Bengtsson 14, Anders BQ S-877; Micael Svensson S- 63, Marcus Richardson 300, Tobias Hed 911, Anders Bringdal SWE-10, Daniel Borgelind 38, Erik Larsson 344
Undre raden Jesper Kinnås SWE-491, Lars Bjärkling S-72, Markus Emanuelsson 55.
(I mitten Celestine Emanuelsson)
Ej med på bild men seglade i Grekiska Mästerskapet: Michael Öhlund S-707 och Björn Enqvist 197. -
Hade han bara haft ordning på sin GPS på Öland så hade han redan varit trea, nu måste han istället ta ledigt i 3 veckor oktober-november för att klara tredjeplatsen… Och då är inget säkert eftersom Hans ”babyface-bluesteel” Kriesel också kommer vara där då.
-
Nu är världsrankingen uppdaterad efter Grekiska & VM
http://www.speedworldcup.com/images/stories/documents/rankings/rankings%202009%20iswc%20men.pdfGrattis Benke!
-
sicken skräptidning, att ranka alla vindsurfingnationerna och där påstå att Malte & Klaus Simmer tillhör Sveriges bidrag till världen!
-
andersbq
Medlem16 augusti, 2009 vid 08:27 som svar på: Pushing for PA-Long Distance at Klagshamn Beach Park Sweden. 15/8Festen igår var kanon med grillad gris ett fantastiskt liveband som spelade i 4 timmar och en bejublad lotteridragning. En ganska blöt tillställning, men det var fint väder och varmt. Just nu är det strålande solsken och cirka 3 m/s nordväst.
-
andersbq
Medlem15 augusti, 2009 vid 13:06 som svar på: Pushing for PA-Long Distance at Klagshamn Beach Park Sweden. 15/8Tobbe kom först i land efter andra heatet start, sedan var det dött lopp mellan mig och Markus Boman. Skämt o sido, heatet blev avblåst pga vindvrid och punktering! Nu är det party istället :laugh:
-
andersbq
Medlem15 augusti, 2009 vid 10:40 som svar på: Pushing for PA-Long Distance at Klagshamn Beach Park Sweden. 15/8Paddy vann första heatet på Naish SP 110 och Stealth 7,8, blåser cirka 10 m/s, Ulf Sjöstedt tvåa och Tobbe Hed trea.
21 deltagare i heat 1. -
andersbq
Medlem15 augusti, 2009 vid 06:36 som svar på: Pushing for PA-Long Distance at Klagshamn Beach Park Sweden. 15/8Just nu är registeringen i full gång och det blåser cirka 5-6 m/s från syd.
-
MacTS;566461 wrote:he, he…jag tror det är Daniel själv som har skickat in denna press release till tidningen:-) gäller att vara bra på PR!
nja det är jag som sköter alla PR-kontakter för TT-maffian
-
Jättekul!
Vore dock bra om ni bemödar er att kalla arrangemanget för ”VM Kona Vindsurfing” eller något liknande istället för det som står i rubriken på denna tråden (tycker jag iallafall). -
Visst är det underbart hur lokaltidningar vinklar sina scope:
(allt är sant men jag tror läsarna får en ”annorlunda” syn på verkligheten)
saxat ur Kungsbacka Posten (ursäkta fotokvaliteten): -
Den är ganska bra, men den som visades på prisutdelningen var mycket bättre. (Micke & undertecknad har klipps bort till förmån för en unge med ”my dad is a pro-surfer”-t-shirt…) :mad2:
-
Ugglemannen;565880 wrote:Blev medbjuden av morsan och farsan dit. Vi skall åka 4 september och stanna en vecka. Hur är det med vinden där då? Är det freestyle eller vågor som gäller där ? Finns det bra uthyrningsställen och så?
MVH
Freestyle, freeride & speed om du håller dig till de 3 surfcentren vid Chicken (F2), Gun (Mistral) och Devils bay (F2) (Numera Paradise bay på vissa hemsidor). Sedan kan man segla vågor på västra sidan men där finns inget hyrcenter.
J:vla bra resmål måste jag säga. -
Tänk, det tycker jag med! 😉
men det lite kvar till originalet: -
Jag mailade ut lite tips till alla tidningar iförrgår, här har det blivit napp:
http://www.smp.se/sport/vaxjoduo-nara-toppen-i-blasigt-vm(1464085).gm