andersbq
Forumsvar skapade
-
Basse, jag åker till TT nu, tidigt, för det är regn på väg in från väster.
de ska regna som mest runt lunch. Just nu blåser det riktigt bra. -
Ja och imorgon söndag vankas det 12-16 m/s sydsydost mellan 10.00-14.00. Dvs din chans att komma in på årets GPSSS-ranking!
-
@Mattias J 533137 wrote:
Det som hänt är att AHD GPS speedchallenge fått ISWC status. ISWC och SVF valde att göra detta eftersom det finns priser med i tävlingen och att flertalet internationella seglare redan är anmälda. Statusen och poängen som seglarna får i denna tävling blir högre än TT och borde på så sätt bli intressantare för seglarna. Dessutom bra att få ett B event i Sverige istället för ett C event. Det är den skala som ISWC använder…
SM i TT är alltså inte flyttat! Bara statuen som ISWC event. Beslutet är taget av SVF.
/Mattias, Micke Ö
Jaha, hur fixar ni tidtagningen? På event A & B så räcker väl inte GPS:
http://www.speedworldcup.com/images/stories/documents/rules/ISWC_Rulebook_2008.pdf
Eller är det nya regler på g?PS Och enligt dessa regler måste även alla deltagarna var medlemmar i ISWC.
-
Så länge ni håller er till att torrsurfa hemma i trägårdarna så lär ni inte bli snabbast i år. Kom igen ut och visa vad ni går för nu!
-
@Basse 533069 wrote:
Är sugen att testa vattentempen….. men jobbar ju!
Antar att du menar bildligt, annars är denna sidan från KKKK ganska nära där vi bor: http://www.swedweather.com/490001/
-
Jag menar att det är seglingsbart. Visst är det lite kross längst in i vikarna, men definitivt seglingsbart är det idag.
-
Det var nog sista chansen att gå på isen, för nu är hela Kungsbackafjorden isfri.
-
Tjusigt! Pers minne är värd ett stort event.
Dock krockar det med en VM-tävling i Motala, men det är de andra förbundet som står bakom det, så det kanske inte gör så mycket. -
Klang, det är hårt att läsa sanningen om Nina, men visst är hon ändå en snygging?
-
@faster 531803 wrote:
precis sån entusiasm windsurfingen behöver….. perfekt som slalombana kan jag se 🙂
simma lungtEller ren självbevarelsedrift, då jag har skrapat fenor för cirkus 10.000:- under min första speedsäsong i TT…
-
tobhed;531769 wrote:Fantastikt bra Anders! Bara en tanke, vad händer när iset sätter igång att driva, tar den med sig pinnarna då?
Nix, de kommer stå kvar. Det vet jag dels för att Surfans pinnar stått i ett par år, och att mina sitter 1,5 meter ner i dyn på västsidan av varje sten. Varje pinne är 3,5 meter. Sedan är isen snäll i KBA-fjorden, den driver inte som Klagshamn, utan ruttnar. Faktum med att den ruttnade under tiden jag märkte, det var bara mjuk slask på slutet. Utan Atan 7 mm och torrdräkt hade det inte varit njutbart.
Men OBS kolla sista bilden ovan, mitt bland dessa käppar är en sten som jag INTE märkte, jag hann inte/orkade inte märka alla stenarna, det är ca 10 stenar kvar, men dessa ligger lite djupare, ca 40 cm ner. Idag var vattennivån ”normal”, om det är grundare så rekommenderas inte området framför Äskatorp.
Här ser ni ungefär hur jag gick, strecken in till land var när jag hämtade mer pinnar…
-
Jag tror TT är surfbart inom ca 10 dagar. Det blir plusgrader och blåsigt från imorgon.
-
@GustavW 531212 wrote:
Tjena igen,
Snart säsong!
Jag har en hotrod RDM 430 mast som jag letar speedsegel till. Tanken är att få till ett så stort segel som möjligt till den masten. Som jag har förstått det så är det Gaastra och Naish som gör segel som passar till RDM?
Är det nån som har nåt Naish Stealth 6.5 eller Gaastra till salu? Det behöver inte vara 2008 utan funkar bra med äldre årsmodeller om det är hyfsat skick!
/gustav
Jag har ett Stealth 6,4 2008 använt 8 ggr.
PS jag tycker inte SP80 passar med 7.0, till det seglet ska du ha en SP95. -
andersbq
Medlem18 februari, 2009 vid 17:55 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!@P Malmkvist 531016 wrote:
Vadå på sköj!! Blir jag slagen av en Naishseglare så lägger jag mig på solstolen med tjejen resten av veckan..:grin:
Ahh, med den inställningen blir ju resultatet i andra heatet på TT i höstas bara roligare och roligare! 😀
-
andersbq
Medlem17 februari, 2009 vid 16:45 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!@P Malmkvist 530837 wrote:
Kanon förslag!! Är garanterat på.. Ett förslag kan vara att bara de 5 bästa 10 sec räknas för dagen så det inte blir flera 5*10sec per dag som räknas, då jag tror många försöker klämma in lite andra aktiviteter veckan innan riktiga tävlingen..
Mja jag förstår hur du menar. Men tanken är att Swespeed ska bli en riktig tävlingsvecka som är kul, spännande och prestigefylld. När vi kör hemma är det bara ”ett” 5×10 per dygn för att man kunna segla när det passar var och en bäst. Men nere på Karpathos så är ju alla primärt där för att vindsurfa hela tiden. (antar jag) Det vore nog bra om vi får till typ 6 eller ännu hellre 9 delseglingar så att man kan få stryka några race. Är du med på de 6 första så kan du ju välja att stå över de 3 sista racen. Men allt är på skoj, det ska vi komma ihåg. Vi får väl ha ett skepparmöte därnere och komma överens.