andersbq
Forumsvar skapade
-
@gegga 510804 wrote:
Synd!
Men timingen var bra så här i slutet av säsongen.
Rehab i november december äe en helt ok tröst.Nä timingen var väl synnerligen kass, det är ju nu vinden finns i några månader. Dessutom ska Micke till Krik nästa vecka… Snacka om psyk-bryt.
Måtte han inte supa ihjäl sig! -
beror ju väldig mycket på skicket.
är det en helt ny bräda oanvänd, dra av 20-25% (om den varit ute ett år, men det finns ju 08-or som kom i våras)
Om det är en bräda som används 1-5 ggr, ytterligare 5-10%.
Om det är en inseglad bräda som är normalt körd, ca 35% ner
och om den har synliga dingar och lagningar 40-50%.Sedan är det ju det där med efterfrågan kontra tillgång…
Det är ju lite olika på freeride, våg, freestyle och slalom. -
@Kesse 510435 wrote:
Infaller ”kampen” under semestertid, slutet juli början augusti, är ju sannolikheten stor att man kan smälla upp ett tält vid den där insjön i Holland under några dagar.
Måste lära mig några nya knep för att knäcka 40 knops vallen så man kan lira med de stora killarna.Nja inte bra, för då planerar väl både vi och Holländarna att åka till Karpathos.
Vid enkäten på SM var ett 15-tal (hälften sugna på Grekland). -
@Star 510084 wrote:
Reliken Guy Liljegren höll på att ramma mig förra helgen i Apelviken med sin Kite bara för att jävlas. Slutade med att han drog handen i mitt akterlik med efterföljande glåpord. Kanske det var honom som RRD stötte på i Läjet? Han seglar ofta slalom bland vågsurfare och badare samtidigt som han gapar och skriker. Finns ett antal stories kring denna goda ambassadör för sporten, hans goda omdöme och positiva energi…
PS. Vad hände med Björkäng och Kite ? DS.
Låter som Guy Lilljegren är tillbaka i gammal god anda! Härligt att gubben är sig lik. Oj vad han har skällt mig mig och många andra, men innerst inne är han en hyvens kille. Jättesnäll faktiskt.
-
Vid ett svagt tillfälle har jag tagit på mig att sköta winter cup, men jag har inte laddat hem rätt rankingprogram ännu, men så här såg det ut i lördags:http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=forum&forum=2&val=9785
-
Precis och jag ägnade den blåsigare delen av dagen åt livräddning, så egentligen borde jag tillgodoräknas 3 knop!:smirk:
-
Jag tycker att det åtminstone borde vara ett krav att regga minst 8 brädor och 11 segel. I Svenska Cupen och i alla andra tävlingar för den delen. Allt måste vara av senaste (eller näst senaste) årsmodell. Då blir det mera rättvist.
-
@SWE 496 509884 wrote:
Ehhh 6/3-regel… Blir det inte 3 brädor och 6 riggar då??
Låter ju mest rimligt i mina öron…Ja ja, jag är en sån där snubbe med ironi och lite humor…
Men håll med om att 6 segel quiver inte rimligen borde behöva vara så gles.
Mindre än 5,2 m2 behöver man väl inte till slalom tycker jag. -
Ja det där kan man väl spekulera i, fena, stroppar och storlek på stropparna.. Nej det var inte Naish-std utan vita, Pro Limit eller kanske DaKine. Sedan hade han en T-zone weedfena, så ut som en freeridefena i glasfiber. Ganska tunn. Tror den släpper mer tvärt en en fet Tekkno Chamelot. Själv hade jag rejäla problem med spinout hela fm, medan Getwet inte hade några problem… I just detta ”fall” så körde han en djup slör över ganska mycket högt chop ca i 34 knop.
-
Om jag förstod det rätt så är det det mindre av de två benen som smalbenet består av, som gick av precis ovanför fotleden. Dessutom några mindre ben brutna inne i foten (s.k. frakturer men enligt min kirurgkompis så är fraktur=brutet och inget annat). Micke är just nu gipsad upp till knävecket, ska röntgas i Stockholm om någon dag igen.
-
”6/3-regeln”, är det sex brädor och tre segel?
Då gäller det att ha bredd på seglen! -
Stark av Getwet att först surfa och sedan paddla, totalt 1 km med brutet smalben…
PS det är min GPS-plot, inte Mickes
-
Det jävliga är att detta kan hända alla. Hädanefter så ska jag ha en gammal mobil med i auqapacket, behövs ju inget sim-kort i för att ringa 112.
Krya på dig Micke, sorry att jag tappade bort din sele, får se om Falle kan sponsa med en ny.
-
Trevligt att får vara med i TV, men lite för mycket Pryde segel för min smak, jag kör ju med Pryde-dräkter, så det var kanske därför jag fick 2 sekunder iallafall!