andersbq
Forumsvar skapade
-
Point Walter ligger mitt inne i Perth, WA (det är en del av Swan River, där det bl a finns svarta svanar)
-
Jag kan garantera att 37 grader inte alls fungerar i TT just nu.
-
andersbq
Medlem30 september, 2008 vid 18:32 som svar på: Inbjudan till F2 Speed Challenge Torkelstorp 2008Mitt 1000-inlägg är väl lämpligt att lägga på helgens väderspekulation.
Det rör på sig ordentligt denna veckan. Lågtrycket ligger uppradade över atlanten. Redan imorgon kommer lördagens lågtryck in och snurrar runt över Svealand och det gör det nog till och med lördag kväll, bör kunna ge vind på ca väst 10m/s på eftermiddagen. Sedan kommer ett djupare lågtryck in från sydväst. Om det går för långt söderut och blir försenat, ja då blir det nog SM i planing a la Klagshamn, men enligt den data som de flesta etablerade vädertjänster använder så kan det bli sydlig kuling på söndag. Det som talar för, är att de flesta datamodeller har mycket historisk data från lågtryck från detta håll. Jag tror alltså på vind både lördag em och söndag. -
Choco har en tunn weed på 33 cm. Men den har lite för lite rake för riktigt sjögräs. Skulle tro att den klarar vass iallafall.
-
@tobhed 503647 wrote:
Alla är bra, men jag vann (måste ju få njuta ibland)
/tobias, fortfarande väldigt ödmjuk
Jag tror Surfan på ett lite finare sätt menade att ni båda vann, men var sin cup.
Anyway grattis båda 2! -
Tanken slog mig, jag hade med ett par käppar igår, men sen när vattnet steg så blev den svår att hitta i det slemmiga, grumliga vattnet. Jag var sen på den i 30 knutar, men gled över på railen. Bara ett litet litet hål.
Nästa helg är det nog ingen fara, för då blir vattnet en meter högre. -
Gött Gisela! Sveriges mest TV-vana surffamilj i burken igen. Bra att ni ställer upp för sporten!
-
Knappt 20 man + 2 kvinnor i TT ute idag, strålande sol och byig vind 8-12 m/s. Höll sig enligt prognos men hade en oväntad ökning runt 12.00. Vinden minskade snabbare än prognosen så det var några som fick gå hem vid 14-15. Det var dock enkelt eftersom det var väldigt lågt vatten. Det låga vattnet skördade ett gäng fenor samt ett par brädor. Jespers grund, som ligger mellan bondgården och Tjolöholm tittade upp på morgonen, men framåt 10-tiden var stenen täckt och sedan var det bara för alla att smälla på, eftersom den låg mitt i speedstrippen när det blåser från nordväst.
-
Du har ju visat dig vara riktigt morgonpigg. Ur speedsynpunkt är det stor skillnad mellan skvalpet i Fisken och platta TT. Det är ju bara om du orkar kämpa dig bort till Knarren som det går och jämföra farten. Det är ju ganska få som vågar ta sig dit. Meningen med Swespeed Cup-formatet är också som Jesper brukar påpeka att det ska vara en enkel introduktion i speed, och TT är ju grymt enkelt. Lätt att få fart på vilken vågis som helst och bottnar gör man nästan överallt. Kom igen och köp en weedfena nu!
-
@glader 503051 wrote:
Tänkte försöka vara på riggdäck i Fiskebäck imorgon när det blir ljust och hoppas på sällskap. Vinden ser ut att mojna rätt mycket under dagen. (Skall på 40-års-fest ikväll så jag hoppas att jag inte lovar för mycket…)
Nej så är det inte, det mojnar men inte så snabbt. Vi kör förresten Swespeed i TT.
-
OK, Jester, utlyser du en sådan officellt?
Jag tror ej jag är behörig ännu, det är ju du och LBJ som är hörnpelarna i Swespeed. -
Ursäkta men den har proggen har ju stått sig i 3-4 dagar. Trodde ni det skulle bli kuling?
10-13 m/s är väl inte fy skam. Ska vi köra en Swespeed west itsället? -
Ny prognos för söndagen: NV, medelvind på 10 m/s till kl 16.00. Byvind 13 m/s.
Efter kl 17.00 minskande till 8 m/s med byar upp mot 10 m/s, men sedan ökande igen vid 19-20.00.Jag ser denna prognos som 90% säker, vilket är det näst högsta jag kan lova!
-
Jo det blir nog så att det börjar blåsa NV på lördag. Över 10m/s på eftermiddagen vid 16-17-tiden. Peaken är runt 00.00-03.00 på natten. Ja sedan mojnar det sakta men säkert. Tror att det håller över 10 m/s till och med 12-13.00 på söndag. Att det blir vind är mao inte att tvivla på. Men någon rejäl höststorm är det inte. Vill ni ha fetevind så är det norr om Åland som gäller på söndagen…
-
Jesper, du är en väldigt snäll människa som bemödar dig att bemöta sådana inlägg.