Forumsvar skapade

Sida 137 av 197
  • andersbq

Medlem
    11 september, 2008 vid 14:54 som svar på: F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008

Jo vädret är sådant att det blir ONO ca 10-12 m/s på lördag morgon men minskande till 7-10 m/s detta beräknas stå sig hela dagen.
    Detta är en proffs prognos just nu, jag återkommer med ny imorgon bitti.
    Den har varit oförändrad i ett par dagar, vilket tyder på att den är ganska säker. Dvs vi har att göra med liknande vindar som när vi körde SM förra året. Skulle tro att tävlingsledningen lutar åt att köra, förutsatt att proggen står sig imorgon.

• andersbq

Medlem
    10 september, 2008 vid 19:57 som svar på: Återfallsurfare – vilka prylar

Akta dig för att köpa för stor bräda. Jag har en Naish Global Wave 98, och den är helt OK för bump & jump, mesiga freestyleförsök och gubbspeed. Men som stor vågbräda är den cirka 10 liter för stor.

• andersbq

Medlem
    10 september, 2008 vid 17:12 som svar på: Jakten på den perfekta surfbilen – 4 nya utmanare

@mr_johan 433960 wrote:

Sen är det ju lite svårt att ta den bilen seriöst också med tanke på dess egentliga namn: Honda Fitta…

saxat från nätet:

Behöver du service till din Fitta?
    Vänd dej med förtroende till http://www.auto-knull.de.
    Honda Fitta – den enda bilen som blir större ju äldre den är
    Honda Fitta – Bilen med könsdrift.
    Honda Fitta – en trång upplevelse
    Honda Fitta – extrautrustad med vibrator, rakhyvel och Active Odeur Control
    Honda Fitta – läcker olja var 28nde dag
    Honda Fitta – Kräver sin man!
    Honda Fitta – Den kan kännas trång till först, men när man väl kommit in i Fittan är det gott om benutrymme.
    Har du cykel? Tryck in den i Fittan, massor får plats.
    Honda Fitta – Den går nästan bättre desto våtare det blir.
    Honda Fitta – Annorlunda rosa ton och formerna som är typiska för de asiatiska modellerna.
    Honda Fitta – Alla vill ha Fitta. Det tar emot att låna ut den till vänner, men vem kan neka när de ber om att få provåka din Fitta.
    Honda Fitta – en bil för potenta män.
    Honda Fitta – komplett med fem gummin (ett i reserv om det skulle gå hål). Bli populär – visa din Fitta
    Kom i Fittan och bli populär
    Honda Fitta – Nu med direktinsprutning
    Honda Fitta – faller mig på läppen.
    Honda Fitta – en doft av Asien.
    Honda Fitta – är dig trogen, när allt annat gått åt skogen.
    Honda Fitta – får aldrig huvudvärk.
    Honda Fitta – Det är insidan som räknas!
    Honda Fitta – Störst i klassen!!
    Honda Fitta – Känns trång men rymmer mer än man tror
    Ta Fittan till jobbet på http://www.kuken.com!
    Honda Fitta – bilen med flera ingångar.
    Honda Fitta – Alla i familjen får en härlig upplevelse.
    Honda Fitta – finns i flera färger, rakad eller som på bilden fullutrustad
    Honda Fitta – för dig som inte behöver en penisförlängare
    Honda Fitta – Storleken som inte har nån betydelse
    Vem kan tacka nej till en Fitta?
    Honda Fitta – Varje ung mans dröm. Honda Fitta – För ditt livs åktur.
    Honda Fitta – Du slipper nybilslukten
    Honda Fitta – En riktigt hårig bil
    Honda Fitta – Fullt fräs!
    Honda Fitta – Ful att se på, men skön att åka i.
    Honda Fitta – den absolut bästa Fitta du någonsin kommer att köra.
    Nu kan du köra en eldriven Fitta utan att skämmas för polarna.
    Honda Fitta – En bil med stake i!
    Fittan är säker, den har dubbla airbags och stort bagage där bak.
    Ta chansen att vara först i en fitta! Provkör i helgen.Honda Fitta – det finns inget skönare att glida i!
    Honda Fitta – Kan tvärnita mitt i accelerationen.
    Honda Fitta – Billigare än ett förhållande.
    ”Jag har fått så många nya vänner sedan jag skaffade en fitta”
    Min fitta är fantastisk Tyst som en mus
    Tjofaderittan! -Hela familjen i fittan!
    Du får in mer än du tror” Dasen i botten
    Att direktimportera en asiatisk Fitta är inte längre något att skämmas över. En bil för en äkta feminist!
    Honda Fitta – Snygg ute – Djup inne
    Honda Fitta – Den enda i klassen man kan sitta i
    Honda Fitta – Körglädjen är enorm!
    Honda Fitta – Ungkarlsbilen
    Honda Fitta – Kör du som en kärring? Skaffa en Fitta!
    ”Är det ett välsmort underrede?”
    ”Är den lika inbjudande bakifrån, framifrån och från sidan?”
    ”Är den alltid lättstartad?”
    – ” Den är allt på en gång! Det är en FITTA!”
    Honda Fitta – Behåller greppet vid halt väglag!
    Honda Fitta – ligger som slickad på vägen

• andersbq

Medlem
    10 september, 2008 vid 16:42 som svar på: F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008

Återigen tycker jag det är dags att ta upp en gammal idé som pratats om många gånger. På lördag så ser det bra ut på ostkusten från typ Norrköping ända till Trelleborg. Minst 10 m/s hela dagen. (och fredagen ska vi väl inte nämna) Sist vi satt och solade i Klagshamn var det bra vind norr om Varberg.
    Nu är det väl snart läge för en mobil cup?
    Kniper det så behövs väl inga bojar, bara en PC.
    Att vi skulle ha sån kopiös tur varje år att det blir kuling de tre helger vi prickat in i almanackan och tagit toffel-ledigt kommer knappast att fortsätta (som det var 06/07). Det är ju väldigt skilnad mot ISA/World Cup som lägger sina event på erkänt blåsiga ställen och dessutom har en vecka per tävling.
    Jag skulle lätt kunna tänka mig att till helgen åka till typ Gävle, Puttgarten eller Skagen om jag vet att det vankas tävling och vind. För 20 år sedan var det ju bara sjörapporten som bjöds typ ” Skagerack och Kattegatt växlande 2-5 vridande mot väst och ökande”. Idag har vi helt annan data, man kan ju t o m plotta regnmolnen, räkna ner isobarerna och ställa klockan.

Är det nån som håller med? (jaja publiksport osv, men om det inte ens blåser så spelar det ju ingen roll, och jag håller inte med Ulf Lundell)

• andersbq

Medlem
    10 september, 2008 vid 04:27 som svar på: F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008

Söndagen ser ju just nu klen ut, men lördagen ligger på 10-7 m/s med mest vind på förmiddagen från ONO. Det är ett högtryck som bygger in från norr och det kan ju bestå ett tag, så det är ju inte säkert att det blir någon vind helgen därpå.

• andersbq

Medlem
    9 september, 2008 vid 20:08 som svar på: Sökes: den perfekta surf-resorten

Det var visserligen en evighet sedan jag vara på Isla Margaritha, och då höll jag till i Pampatar och Porlamar i januari och februari (var där med båt). Kan inte minnas att det var särskilt blåsigt, bara jävligt varmt, soligt och billigt. När är vind-säsongen?

• andersbq

Medlem
    8 september, 2008 vid 20:18 som svar på: Sökes: den perfekta surf-resorten

Jag kan tänka mig vissa undantag, jag skulle t o m kunna tänka mig att dela upp det i två resor. En vågresa till t ex Guincho eller Jeri och en speedtrip till typ Karpathos. Men hur är alla EL-ställen? (El Tur, El Medano, El Yaque)

• andersbq

Medlem
    8 september, 2008 vid 16:11 som svar på: Sjögräs..

@glader 497922 wrote:

Någon som vet hur sjögräsläget är längre ut i Kungsbackafjorden? Kan man t.ex. segla vid Draget vid ostlig vind utan sjögräsfena?

det går bra

• andersbq

Medlem
    7 september, 2008 vid 19:51 som svar på: Vilka fenor har du använt?

När det gäller weed så är Tekknosport Lessacher Chaemelot helt ok, det blir lite slingrigare över 32 men när de släpper så brukar man ändå kunna rädda sig utan att stå på huvudet.
    http://85.190.14.3/emax_shop/customer/home.php?cat=112&detailed=&page=2

• andersbq

Medlem
    7 september, 2008 vid 17:27 som svar på: Vilka fenor har du använt?

Idag tapetserar jag om dotterns rum, som kompensation för att jag körde swespeed cup på hennes födelsedag, så tyvärr hinner jag inte titta igenom alla svenska vindsurfares sessioner på GPSSS ikväll.

• andersbq

Medlem
    7 september, 2008 vid 16:10 som svar på: Vilka fenor har du använt?

@faster 497650 wrote:

japp nu hajar du

Förresten så har just den funktionen som du syftar på varit (och är) ur funktion sedan ett tag… I allafall för oss som har mac.

• andersbq

Medlem
    7 september, 2008 vid 16:01 som svar på: Vilka fenor har du använt?

@faster 497648 wrote:

nix du får all utrustning på seglaren

Jo om man tar gubbe för gubbe menar du?

• andersbq

Medlem
    7 september, 2008 vid 15:55 som svar på: Vilka fenor har du använt?

@faster 497641 wrote:

kolla på gps-speedsurfing under equipment om du är nyfiken:smile:

GPSSS är nog bra, men sökmöjligheterna är ju inte helt OK, söker man på fenor får man väl bara fenan som resp seglare hade på sitt PB.
    (Dessutom vet jag att alla gillar en poll här på Steffo)

• andersbq

Medlem
    7 september, 2008 vid 08:40 som svar på: Hur många seglar själva?

Jag har råkat lite illa ut på diverse vågställen i världen, men jag har aldrig upplevt att någon annan vindsurfare, varken de vänner jag haft eller någon annan har kommit till undsättning. Det där med att segla ”tillsammans” är bara falsk säkerhet. De gånger jag fått hjälp har varit av ”Baywatch” eller nån förbipromenerade tysk.

• andersbq

Medlem
    6 september, 2008 vid 20:30 som svar på: Schysst ny (?) vädertjänst

Ja den var ju snygg i sitt gränssnitt. Appropå veckans väder ser det kanske ut som vi kan få hyggligt med ostlig vind på onsdag. Men nu tycker jag att många olika vädermodellr visar högtryck över Sverige nästa helg… Soligt och varmt och lugnt.

Sida 137 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA