andersbq
Forumsvar skapade
-
@challq 493848 wrote:
Haha, jävla bra annons! 🙂
Man kände frustrationen stråla från skärmen medans man läste. 😀http://stockholm.city.se/nyheter/2008/08/25/Salde_sangen_pa_Blocket_____och_blev_rikskandis/
-
@andersbq 494133 wrote:
Det blir bra, vv sätt ihop ett prisvärt paket med hyra en Kona med stort segel över VM samt krydda till det med en övningshelg i Havstensund med trimtips från dig & Rikard i vår. (Boendet i Havstensund behöver du inte tänka på, inte heller kvällsdrycken!)
PS jag förutsätter att man får pumpa, annars kan det kvitta
-
Det blir bra, vv sätt ihop ett prisvärt paket med hyra en Kona med stort segel över VM samt krydda till det med en övningshelg i Havstensund med trimtips från dig & Rikard i vår. (Boendet i Havstensund behöver du inte tänka på, inte heller kvällsdrycken!)
PS Jag förutsätter att man får pumpa.
-
andersbq
Medlem26 augusti, 2008 vid 18:18 som svar på: WAVE CLASSIC 08 / SM i Wave och Long DistanceÅssså måste man ju säga att Lisa-Stina ÄGER!
-
Jag snackade med pastorn i lördags, så kanske vi ses på VM nästa år. Det hade ju varit kul att tvåla till er återfallgubbs lite!
-
Visst är det underbart. Så nu kan man snart med gott samvete beställa 4 små cambersegel till och ytterligare 2 brädor! Livet leker!
-
Utmärkt idé att lägga SM på ett vindsäkert ställe. Vi borde ju kunna samköpa resa och boende för en bra peng. Bra om det inte ligger alltför nära julisemestern. Som det är nu så måste an ju reservera typ 3 helger i rad i oktober ifall det inte blåser den första. Då är det bättre om vi drar iväg. Och att avgöra Speed SM i 8-10 m/s är ju inte bra, nån speed blir det då knappt.
-
Hur är det med Surfan? Ser att han verkar ha en DNS. Har han månne ont i handen?
-
andersbq
Medlem22 augusti, 2008 vid 21:13 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)Jester har en viktigt point, nedhalet. Dra ner så mycket du någonsin kan. Sedan ska du dra cirka 5 cm till. Med så mycket nedhal så åker du enkelt i 30 knutar.
-
andersbq
Medlem22 augusti, 2008 vid 14:00 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)Återigen, stora segel kräver breda brädor. Det är ingen slump att en formula på 100cm kan ta ett 12kvm. Jag vill påstå att du ska ha typ 75 cm bredd för 8,8. Då kan du oxå ha en fena på typ 48 cm. Vidare så är inte ett stort slalomkit gjort för tidig planing. Min Naish Sp 128 med 8.8 planar ungefär samtidigt som min stora freestyle med 7.0. Däremot tar slalomkittet helt annan höjd och går ett par knop snabbare.
-
Det är iallfall riktigt riktigt roligt att det verkar blåsa ordentligt, nu när det är så många av våra vänner som bemödas sig att åka dit.
Finns det förresten ingen sajt där man kan få se bilder eller film?
-
andersbq
Medlem22 augusti, 2008 vid 05:36 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)8,8 på en aningen smal slalombräda är inte melodin för snabb planing. Skulle nog påsstå att man planar tidigare med en 7.0 freestyle rigg på en freestylebräda. Varje bräda har en optimal segelstorlek och utan att veta något om din slalombräda, skulle jag gissa att en 7,8 vore bättre, både snabbare planing och toppfart.
-
Hur kan man segla i 39 knop i 10 m/s?
-
Tror att minimifartgränsen för Swespeed är 25 knop, om ingen kommer upp i det så räknas det inte som tävling.
Någon vindgräns finns inte. Här är reglerna från förra året http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47520&highlight=swespeed och här är årets inbjudan http://www.kinnas.com/swespeed/speed_cup/text_inbjud_cup.htm -
Jadu Rikard, en sak är iallafall säker, ni som kör Kona stavar iallafall kass på andras namn…! Kan du inte fråga Tomas nästa gång du ser honom, om han vet något om Patrik Troell. Han finns iallafall inte folkbokförd i Sverige längre… Och nästa gång jag är upp hos uppe i stugan så hoppas jag att jag har lite mer tid att prova din och Joachims brädor…